Не можете да бъдете всичко за всеки. Ако решите да ходите на север, не може да тръгнете и на юг в същото време!
В книгата си “Очевидно страхотно” (може да я изтеглите от нашата библиотека), Ейприл Дънфорд твърди, че много бизнеси са се позиционирали погрешно – тяхното разположение на пазара описва това, което създателите на бизнеса са имали за цел да създадат, а не какво в крайна сметка са създали. А тази разлика често води различни крайни клиенти и създава различни ситуации на използване на самия продукт.
С други думи: грешно определена стратегия JTBD.
Дънфорд описва процес за драстично увеличаване на продажбите на бизнеса като го препозиционирате така, че дейността му да съответства на това как пазарът най-добре ще възприеме стойността му.
? Стъпките са простички, логични и много мощни:
- Разберете клиентите, които вече обичат вашия продукт
- Обмислете думите и визията, които използвате, за да се опишете
- Избройте своите истински конкурентни алтернативи
- Изолирайте вашите уникални характеристики и функции
- Очертайте основните области и проблеми, за които носите стойност
- Определете кой се интересува най-много от продукта ви
- Открийте вашата пазарна рамка, която поставя силните страни на бизнеса ви в центъра и определете как да се позиционирате
- Бъдете в крак с трендовете и ги покривайте (но бъдете внимателни)
- Придайте визия на позиционирането си, за да може да бъде споделяно
Седи, ходи или бягай, но не се клати! – Дзен поговорка
Факторът, който най-често се игнорира е психологическата инертност, която ви спира да промените себе си и организацията си по най-добрия начин.
Същите сили, които биха ви попречили да преминете от “предприемач” към “пенсиониран любител на риболова”, могат да ви възпрепятстват да предефинирате и бизнеса си. Дори и ясно и рационално да си кажете “От утре моята фирма не е АВС бизнес, а ХУZ бизнес“, то вашата психическа нагласа може да ви задържи в старото и неефективно положение.
Да, емоционално е трудно да се променим.
Затова задайте си следните въпроси:
- Кога създадохме бизнеса си?
- От къде дойде идеята за него?
- Какво се промени от тогава?
- Ако го създавахме днес, какво бихме направили различно?
Отговорите на тези въпроси ще ви осигурят възможности за пробив.
Нови идеи и работещи стратегии за продажби
? Психология на неустоимите оферти: 33 тактики, с които ще печелите повече + специален шаблон / калкулатор за оферти.
?20 тактики за печелене и задържане на нови клиенти: стратегиите и примерите са както от вече успешни и авторитетни бизнеси, така и от нашата ефективна практика в клуб Мастърхак.