Седи, ходи или бягай, но не се клати – как да позиционирате бизнеса си, за да печелите

Запази за по-късно

Не можете да бъдете всичко за всеки. Ако решите да ходите на север, не може да тръгнете и на юг в същото време!

В книгата си „Очевидно страхотно“ (може да я изтеглите от нашата библиотека), Ейприл Дънфорд твърди, че много бизнеси са се позиционирали погрешно – тяхното разположение на пазара описва това, което създателите на бизнеса са имали за цел да създадат, а не какво в крайна сметка са създали. А тази разлика често води различни крайни клиенти и създава различни ситуации на използване на самия продукт.

Това води до ситуация, в която продуктът или услугата не вършат работата, за която създателят им е казал, че върши.
1
Какво мислите за това?x

С други думи: грешно определена стратегия JTBD.

Дънфорд описва процес за драстично увеличаване на продажбите на бизнеса като го препозиционирате така, че дейността му да съответства на това как пазарът най-добре ще възприеме стойността му.

📜 Стъпките са простички, логични и много мощни:

  • Разберете клиентите, които вече обичат вашия продукт
  • Обмислете думите и визията, които използвате, за да се опишете
  • Избройте своите истински конкурентни алтернативи
  • Изолирайте вашите уникални характеристики и функции
  • Очертайте основните области и проблеми, за които носите стойност
  • Определете кой се интересува най-много от продукта ви
  • Открийте вашата пазарна рамка, която поставя силните страни на бизнеса ви в центъра и определете как да се позиционирате
  • Бъдете в крак с трендовете и ги покривайте (но бъдете внимателни)
  • Придайте визия на позиционирането си, за да може да бъде споделяно

Седи, ходи или бягай, но не се клати! – Дзен поговорка

Факторът, който най-често се игнорира е психологическата инертност, която ви спира да промените себе си и организацията си по най-добрия начин.

Същите сили, които биха ви попречили да преминете от „предприемач“ към „пенсиониран любител на риболова“, могат да ви възпрепятстват да предефинирате и бизнеса си. Дори и ясно и рационално да си кажете „От утре моята фирма не е АВС бизнес, а ХУZ бизнес„, то вашата психическа нагласа може да ви задържи в старото и неефективно положение.

Да, емоционално е трудно да се променим.

Затова задайте си следните въпроси:

  • Кога създадохме бизнеса си?
  • От къде дойде идеята за него?
  • Какво се промени от тогава?
  • Ако го създавахме днес, какво бихме направили различно?

Отговорите на тези въпроси ще ви осигурят възможности за пробив.


🚨

Нови идеи и работещи стратегии за продажби

🔥 Психология на неустоимите оферти: 33 тактики, с които ще печелите повече + специален шаблон / калкулатор за оферти.

🔥20 тактики за печелене и задържане на нови клиенти: стратегиите и примерите са както от вече успешни и авторитетни бизнеси, така и от нашата ефективна практика в клуб Мастърхак.

🔰 Научи повече за клуба

  •  
  •  
  •  
guest
1 Comment
Inline Feedbacks
Виж всички

🔰 Влез в клуба

👤 Вход / Профил

📗 Библиотека

🏆 ВИП зона

🧰 ВИП Tools

==========

🔥 Facebook група

📜 Тайните на Мастърхак

💰 По-изгоден абонамент

🎁 Подари абонамент

🔴 За Реклама

🦉 За Нас


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

1
0
Имаш мнение? Остави коментар:x
()
x