Седи, ходи или бягай, но не се клати – как да позиционирате бизнеса си, за да печелите

Не можете да бъдете всичко за всеки. Ако решите да ходите на север, не може да тръгнете и на юг в същото време!

В книгата си “Очевидно страхотно” (може да я изтеглите от нашата библиотека), Ейприл Дънфорд твърди, че много бизнеси са се позиционирали погрешно – тяхното разположение на пазара описва това, което създателите на бизнеса са имали за цел да създадат, а не какво в крайна сметка са създали. А тази разлика често води различни крайни клиенти и създава различни ситуации на използване на самия продукт.

Това води до ситуация, в която продуктът или услугата не вършат работата, за която създателят им е казал, че върши.
1
Какво мислите за това?x

С други думи: грешно определена стратегия JTBD.

Дънфорд описва процес за драстично увеличаване на продажбите на бизнеса като го препозиционирате така, че дейността му да съответства на това как пазарът най-добре ще възприеме стойността му.

? Стъпките са простички, логични и много мощни:

  • Разберете клиентите, които вече обичат вашия продукт
  • Обмислете думите и визията, които използвате, за да се опишете
  • Избройте своите истински конкурентни алтернативи
  • Изолирайте вашите уникални характеристики и функции
  • Очертайте основните области и проблеми, за които носите стойност
  • Определете кой се интересува най-много от продукта ви
  • Открийте вашата пазарна рамка, която поставя силните страни на бизнеса ви в центъра и определете как да се позиционирате
  • Бъдете в крак с трендовете и ги покривайте (но бъдете внимателни)
  • Придайте визия на позиционирането си, за да може да бъде споделяно

Седи, ходи или бягай, но не се клати! – Дзен поговорка

Факторът, който най-често се игнорира е психологическата инертност, която ви спира да промените себе си и организацията си по най-добрия начин.

Същите сили, които биха ви попречили да преминете от “предприемач” към “пенсиониран любител на риболова”, могат да ви възпрепятстват да предефинирате и бизнеса си. Дори и ясно и рационално да си кажете “От утре моята фирма не е АВС бизнес, а ХУZ бизнес“, то вашата психическа нагласа може да ви задържи в старото и неефективно положение.

Да, емоционално е трудно да се променим.

Затова задайте си следните въпроси:

  • Кога създадохме бизнеса си?
  • От къде дойде идеята за него?
  • Какво се промени от тогава?
  • Ако го създавахме днес, какво бихме направили различно?

Отговорите на тези въпроси ще ви осигурят възможности за пробив.


?

Нови идеи и работещи стратегии за продажби

? Психология на неустоимите оферти: 33 тактики, с които ще печелите повече + специален шаблон / калкулатор за оферти.

?20 тактики за печелене и задържане на нови клиенти: стратегиите и примерите са както от вече успешни и авторитетни бизнеси, така и от нашата ефективна практика в клуб Мастърхак.

? Научи повече за клуба

Възстанови паролата:

Логни се в
Мастърхак
Печели с УМА, не с времето си
БЕЗПЛАТЕН БЮЛЕТИН
"Бюлетинът, за който мечтаех..." - Цвети Тодорова
Инструменти, идеи и похвати, непознати за останалия свят
*въведете имейл → кликнете на бутона → проверете пощата си → вземете подарък
★★★★★
Печели с УМА, не с времето си
Вземи 6 месечен план и ще получиш втори напълно БЕЗПЛАТНО!
0
дни
0
часа
0
минути
0
секунди
Вземи 6 мес. план и ще получиш втори напълно БЕЗПЛАТНО >>