Влез в Клуба

Омниканална търговия – повече възможности за достигане до потребителите

  • 154
  • 45
  • 5

Запази за после


Реализацията на поредицата е възможна благодарение на успешното партньорство между eCommerce Academy и платформата за търговия – VTEX. Излъчването на епизодите е на живо във Facebook страницата на Академията, за да могат всички желаещи зрители да задават своите въпроси в коментар.

В 8-ми епизод на поредицата eCommerce Talks, Никола Илчев и гостите му разгледаха подробно темата за “Омниканалната (мултиканална) онлайн търговия”. Пред водещия професионалното си мнение и опит споделиха двама специалисти: Елка Каменова от Office1 и Огнян Иванов от CookIt.bg.

Те поговориха за мултиканалната (омниканалната) търговия и възможностите, които тя предоставя пред всеки един дигитален бизнес, за да достига по разнообразни начини до своите клиенти.

🎙 Елка Каменова от Office1 отговори на доста въпроси, зададени от водещия и зрителите, част от тях бяха:

  • “Каква е причината да се ребрандират?”;
  • “Къде и как предлагат асортимента си?”;
  • “Как възнамеряват да достигнат до повече канали?”;
  • “Имали ли са случаи в  Office1, в които omnichannel каналите, които използват, да са били в конфликт помежду си?”;
  • “Какъв е процентът на онлайн търговията в микса от канали за продажба, които използват?”;
  • “Как управляват и проследяват логистиката?”;
  • “Сегментират ли клиентите си, включително по отношение на каналите за продажба?”;
  • “Каква е ролята на печатния каталог в multichannel маркетинга им?;
  • “Какво натоварване може да поема производствената им база?”;
  • “В офлайн или онлайн пространството е бъдещето на компанията и какви са плановете за следващите години?”

🎙 Като създател на бизнес, носещ преживяване за потребителите си, Огнян Иванов от CookIt.bg даде отговор на следните въпроси:

  • “Къде и по какъв начин осъществяват предлагането на продуктите си?”; 
  • “Как възнамеряват да достигнат до повече канали за предлагане?”;
  • “Какви ограничения, свързани с логистиката, имат?”;
  • “Обмислят ли идеята за абонаментна услуга и биха ли предложили отстъпки за клиентите си на месечна база?”;
  • “Как се е родила идеята да правят директна продажба към различни компании?”;
  • “Притесняват ли се, че търговските вериги, виждайки потенциал в бизнес идеята им, може да ги “избутат” от пазара чрез private label и собствено производство, като намалят маржовете и съсипят настоящия бизнес модел?”;
  • “Има ли сезонност на продажбите в бизнес модела на CookIt?”;
  • “Наблюдавали ли са момент с бум в продажбите?”;
  • “Работят ли с инфлуенсъри?”;
  • “Как виждат бъдещето на компанията?;
  • “Какви са плановете за следващите години в офлайн и онлайн пространството?”;
  • “Планират ли да разширят дейността си на международния пазар?”

Елка Каменова сподели голяма част от идеите, свързани с развитието на бранда. Започна с това, че правата за марката Office1 са закупени преди 2 година, тъй като от компанията желаят да разширят бизнеса в региона и имат планове за растеж и предлагане на цялостни решения.

Портфолиото им с продукти е обновено, а броят артикули, които оферират е динамичен, но към момента надхвърля 110 000.

В списъка си имат изключително модерни егрономични и съвременни стоки, предлагайки от гейминг асортименти, електрически столове и преминавайки към бизнес машини, които позволяват услуга копиране без инвестиране в техника. През последните години са внедрили най-актуалната складово-логистична система в Югоизточна Европа, разполагат с най-модерния дигитален склад за спедиция на стоки в България и региона.

Office1 е истински omnichannel в пълния смисъл на думата.

Като процентът на онлайн търговията е около 10% със съществен темп на повишение от април 2020 година. Стремежът им е до такава степен да анализират поведението на клиентите, че да могат да предсказват нуждите им още преди да са се появили. Имат желание до края на 2021 или началото на следващата година да реализират целите си. Освен това планират да продължават да оперират и в онлайн, и в офлайн пространството.

Също така предвиждат увеличение на складовата си база с 5 600 кв., изграждане на по-голям логистичен център до 2022 г., който ще предлага услугите на различни онлайн и офлайн търговци, и пълна промяна на електронната им платформата в началото на 2022 г.

Огнян Иванов разказа за стартирането на бизнес идеята CookIt.bg през 2018 година, като разкри, че са подготвяли проекта в продължение на 1 година.

Едновременно с тяхната поява на пазара работа са започнали и 4 конкурента, които са закрили дейността си до няколко месеца.

Идеята за услуга с доставка на продукти по рецепта с точно оразмерени съставки, е свързана с преживяване, не само със засищане на нуждата от хранене. Бизнес моделът се отнася до това потребителите да могат сами да сготвят храната си, да видят продуктите преди това и да изживеят емоцията по приготвяне на ястия със собствените си ръце.

Освен това с CookIt.bg семейството може да прекара повече време заедно, да работи в екип, а за децата – това е игровизация, която води до желание да се включат в процеса на готвене.

За 2021 година, компанията има 400% ръст спрямо 2019 година. От статистическа гледна точка забелязват по-сериозен спад в продажбите единствено през август. За 8-ми март 2021 година са продали по-голям обем десерти, като купувачите са били предимно мъже.

Основният канал за приходи на CookIt.bg е Facebook. Използват инфлуенсъри с различен брой последователи, които им носят brand awareness.

Бъдещите им планове са свързани с офлайн предлагане, което ще бъде доста голяма крачка в бизнес модела им. За това провеждат преговори с голяма търговска верига, тъй като искат да достигнат по-масово до потребителите, понеже за момента са възприемани като бутикова компания.

Скоро ще доставят не само в София, а и в цялата страна, за целта са разработили и термобоксове за съхранение.

Смятат да предлагат абонаментен план на клиентите си, защото самите потребители са изявили желание за подобен тип услуга. Следваща стъпка в развитието на бранда е и излизането на международен пазар.


Темата “Омниканална (мултиканална) търговия” доказва още веднъж, че във времена на силна конкуренция и бързо достигане на информация до потребителите, брандовете трябва да бъдат адаптивни и да употребяват комбинативни подходи за задържане на лоялните клиенти и привличане на новите такива. Мултиканалната търговия е универсален модел, който носи изключително много ползи за различните видове бизнеси.

Поредицата eCommerce Talks, която по предварителен план включва общо 10 епизода, е вече към своя край. От нея остава да бъдат заснети още само 2 серии, които ще бъдат излъчени на 15 и 29 април от 19.30 часа.

На 22 април вместо да гледате финала на рубриката, ще имате възможност да се включите в ежегодната конференция, организирана от Академията, eCommerce Academy Conference 2021 [Online Edition]. Нейното изцяло онлайн издание ще представи 9 реални истории от 18 вълнуващи лектори.

Старите серии, в това число и 7 епизод с тема “Решения за платформи и клиентско преживяване”, гледайте в YouTube канала на eCommerce Academy. В това видео ще научите за различните видове платформи, които може да изберете за своя онлайн бизнес, свързаните с тях технически решения и повече за процеса – клиентско преживяване.


За повече информация относно поредицата, гледане на епизоди и друго ценно съдържание за електронна търговия, последвайте eCommerce Academy:


Поредицата се осъществява с подкрепата на VTEX

Глобална платформа, end-to-end решение за търговия с вградени маркетплейс и OMS (Order Management System) функционалности. VTEX помага на компании в търговията, производители, продавачи на едро от FMCG, PCG и други вертикали да оперират ефикасно и мащабират безпроблемно, предлагайки изключително клиентско преживяване на своите клиенти и партньори.

Компанията има над 3000 клиента в 45 държави, някои от които са Sony, Walmart, Whirpool, Coca-Cola, Stanley Black & Decker, Nestlé, Motorola и други. През 2020 VTEX беше обявен за Лидер в IDC MarketScape Worldwide B2C Digital Commerce Platforms и Визионер в Gartner’s Magic Quadrant for Digital Commerce. За повече информация посетете www.vtex.com.


  • 154
  • 45
  • 5
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Виж всички

☎️ 0878 977 107

🔰 Стани член на клуба

👤 Вход / Профил

📗 Библиотека

🏆 ВИП зона

==========

❤️ Секретна група

💻 Инструкция за групата

ℹ️ Инфо за клуба

📺 Обиколка на Мастърхак

🔄 Автоматичен абонамент

🎁 Подари абонамент

⭐️ Отзиви за клуба

🎯 За Реклама

🦉 За Нас


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

Възстанови паролата:

Вход за клуб
Мастърхак
инструмента
за супер продуктивност
100
free ebook
инструмента
за супер продуктивност
100
Изтегли книгата и вземи над 100 принципа и инструмента, които ще ти помогнат да работиш по-бързо и по-леко
FREE ebook
Изтегли книгата и стани част от над 15 000 човека, които вече получават най-полезното от нас директно в пощата си
-50% отстъпка - всеки месец
Само 29 лв / месец за достъп до премиум съдържанието на Лайфхак, включващ:
СПЕЦИАЛНА ОФЕРТА
  • Достъп до микро ръководства и премиум материали
  • Достъп до секретна група в иновативна платформа
  • Достъп до библиотеката с подбрани книги (en)
  • Спираш подновяването, когато си поискаш
Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this