Може и да звучи рисковано, но в новосъздаващото се пространство, да играеш на сигурно означава да се провалиш. Черното е бяло, бялото е черно.
Хората, които гледат само в миналото, ще изостанат назад, но хората, които са склонни да се движат бързо и да горят мостове, ще преуспеят на нива, които дори не сме познавали досега. Ето малък набор от ситуации, които ви показват невероятните възможности, които сегашните предизвикателства крият:
Новата реалност за маркетинга
Живеем в епоха на претоварването.
Човешкият мозък никога не е трябвало да осмисли повече информация, отколкото му се налага в днешно време. Средностатистическият човек е подложен на постоянен тормоз от стимули – 24 часа в денонощието. В резултат на това, способността на хората да се концентрират е по-ниска!
Ето защо предприемачите трябва да преосмислят начина, по който достигат до аудиторията си, защото към момента се справят плачевно.
Как да се фокусирам бързо, когато всичко около мен лесно ми…
ПРОЧЕТИ
Когато всички вървят надясно, вие трябва да завиете наляво.
Не забравяйте да мислите.
Разбира се, имайте предвид и обратната страна на монетата.
Не бъдете и “отживелица”! Маркетинг-хората от старата школа правят все по-налудничави смахнати неща, за да изпъкнат. Повечето им кампании са просто нелепи и привличат внимание – но по погрешен начин и от погрешни хора. Същите се хвърлиха в социалните медии, защото ги виждат като поредната платформа да предлагат своето послание. Не разбират различните нюанси на всеки сайт и напълно пренебрегват възможностите да чуеш и ангажираш аудиторията.
За съжаление, ако в момента замахнете с торба боклук, със сигурност ще ударите поне петима провъзгласили се за „експерти в социалните медии”. Въпреки това, повечето от тях предлагат ужасни съвети, които само задълбочават най-честите грешки, правени от хората.
Може и да не е лоша идея да насърчиш хората да „харесат” страницата ти с купон или намаление, но не е зле да имаш план какво ще правиш след това. Социалните медии променят играта. Но те не са просто поредният канал, по който да крещиш посланията си към хората.
Социалните мрежи имат ред предимства.
Можеш директно да се свържеш с твоите хора, да следиш своята марка в реално време, както и веднага да разбираш за евентуални проблеми на пазара. Истинските промени, обаче, са в сферата на брандирането.
Истината за брандирането…
Вместо да се опитвате да водите в своята категория, стартирайте изцяло нова, в която да сте единствения играч (или “монопол”, както казва Питър Тиййл, основател на PayPal). Вашата марка е не просто логото и фирмените цветове, дори не е само продуктът или услугата ви.
Това е отражение на този продукт или услуга. Отношението на пазара към вас. И се създава от преживяванията на клиентите, свързани с продукта/услугата. А интернет позволява на хората да споделят тези преживявания и това има голям ефект върху компаниите.
Социалните медии правят брандирането наистина интересно…
Привидно говорим за начина, по който ви възприема пазара.
На по-дълбоко ниво става въпрос за това, какво пазарът мисли, че можете да направите за тях. А в ядрото на брандинга стои идеята ( и тук вече говорим за наистина умели играчи като Цирк Дьо Солей, Старбъкс, Найк) как карате потребителя да възприема самия себе си.
Погледнете огромния шишко, който ще се измори и от партия шах. В главата си той е елитен спортист, защото носи анцук с надпис „Просто го направи!“.
Цялата реклама може да видите тук → https://youtu.be/WYP9AGtLvRg
Същото важи и за редящите се на опашка за своето полу-безкофеиново двойна мока с повече пяна карамелено фрапучино в Старбъкс; зяпачите в гигантските магазини на Апъл; всички омагьосани зрители на представление на Цирк дьо Солей. И тези хора с готовност ще рекламират продуктите, които купуват – те наистина ги преживява. Вярват, че знаят какво купуват и искат да споделят преживяването с всичките си познати. Всъщност от клиенти се превръщат в маркетинг-екип, по-силен от всяка платена кампания. Тези хора са олицетворението на описаното от Сет Годин в неговата гениална книга „Племена“.
Ако и вие вдъхновявате цяло племе, това ще ви направи богати. А нищо не действа по-силно от това да накараш хората да мислят за себе си по определен начин. Найк превръща клиентите си в професионални спортисти; от Старбъкс те пускат в елитен клуб; с Епъл си модерен и готин; а Цирк дю Солей те отвежда в магическо царство. От “Крайслер” се справиха идеално с тази задача за своя “Вайпър”.
Всъщност се справиха толкова добре, че се опитаха да го продадат като независима компания, когато бяха пред фалит. Създадоха и управляват световния Вайпър Клуб с местни клонове, уебсайт, онлайн и печатно луксозно списание, много видеоматериал.
Ако се огледате на подобно събитие, ще забележите всичките ключодържатели, якета, умалени модели и други предмети, които присъстващите си купуват.
Влезте в някой от магазините на цирка след представление и наблюдавайте как хората разграбват тениски на Цирк Дьо Солей по 125 долара.
Купуваме си тези неща, защото искаме да отнесем частица от магията със себе си и да преживяваме отново невероятното чувство, което сме изпитали. Това е и смисълът на истинското брандиране.
Технологиите и социалните мрежи просто го правят по-лесно (или пък по-трудно, ако не схващате замисъла) и по-бързо.
Не става дума да продаваш телефони или тениски; става въпрос за преживяването.
Но ето го и ключът – това преживяване не е за брандовете, а за феновете, важното е как се чувстват те. (Непослушни, бунтари, отново млади.)
Това е най-висшото брандиране.
Източник: Ранди Гейдж