Удивително мощни стратегии за онлайн маркетинг

[su_dropcap style=“flat“ size=“5″]А[/su_dropcap]ко имате сайт, блог или пишете нещо, което искате да разпространите в нета, тази тема би трябвало да бъде важна за вас! Защото когато започнете да се подготвяте, вие вече ще имате сериозно предимство пред конкурентите си. Повечето от най-добрите блогове безспорно са сред първите, родени в дните, когато почти никой не е блогвал. Те създават тенденциите, налагат ги и ги следват, в резултат на което стават наистина успешни. Причината за това ли? Имало е малко конкуренция. Не е имало достатъчно блогове, които лесно да се открояват и да бъдат забелязани. Тези дни на слаба конкуренция обаче отдавна са отминали и във всяка индустрия/сфера вече съществува сериозно съревнование за нашето внимание.

А много от вашите конкуренти вероятно отдавна следят новостите в маркетинга чрез съдържание, въпреки че за наша всеобща радост – доста от тях реално не ги прилагат по най-добрия начин – ако това все пак ви успокоява.

Работете върху онези неща, които изискват екстремно количество работа.

Seth-GodinАко предложите нещо, което е ценно, но оскъдно, защото е трудно за правене и почти никой не би се наел да го свърши, вие вероятно ще бъдете компенсирани справедливо, за огромния труд, който ще положите.

Изводът от това е следния: При работа по даден проект, задача или развиване на умения, овладейте най-трудните елементи от начинанието. Ако е лесно, то това не е за вас! – Сет Годин  icon-external-link 

[su_button url=“https://www.facebook.com/sharer/sharer.php?u=https://www.lifehack.bg/how-to-sell/new-online-marketing-power-tools/“ target=“blank“ style=“flat“ background=“#2a47f0″ size=“4″ radius=“5″ icon=“icon: facebook-square“]Сподели във Facebook[/su_button]


маркетинг чрез съдържание

В следващите редове ще се опитам да Ви помогна да научите с подробности и примери какви са добрите практики в маркетинга чрез съдържание, информация, която определено ще ви даде шанс да бъдете няколко крачки пред вашите „най-бесни“ конкуренти, ако разбира се държите на това.

Ще Ви дам примери от едни от най-добрите в света, както и насоки за някои основни, работещи неща, които може да приложите веднага, за да се откроите от тълпата. Разбира се, няма да е никак лесно, но вие не искате да ви е лесно, нали? Вие надявам се искате да сте сред най-добрите…. да се надяваме! Така че да започваме:

[su_heading size=“20″]Маркетингът чрез съдържанието става все по-труден[/su_heading]

Малките, къси статийки и безсмисленото съдържание като цяло нямат особено бъдеще – освен ако не се казвате Сет Годин! Огледайте се, помислете за любимите си сайтове и ще забележите, че всички по-популярни от тях, независимо от темите, за които пишат, продуцират едно сериозно по обем и качество съдържание.

Добър пример за елементи от тази стратегия са:

  • Дългите блог постове

picture

Типичен пример за успешна публикация от подобен тип – линк  icon-external-link 

Дългите публикации, които отдавна са запазена марка на нашия сайт се очертават като фактор от сериозно значение за бъдещето на маркетинга в интернет и негова важна основа. В свят, в който всички сме залети, даже заринати от изключително лошо като качество съдържание, вие определено трябва да направим нещо повече, за да предложим на читателите си висококачествени материали и детайлна информация.

Говорим разбира се за дълги, обстойни, полезни блог статии.

По възможност без много празни приказки – не бихте искали да публикувате блог пост с дължина от 2000 думи например, който обаче да не дава особено полезна информация, нали /не че не може да ви се случи, и ние вероятно имаме такива/? И все пак, не се вманиачавайте единствено в самата дължина!

Не губете времето на хората да пълните публикациите си с празни думи. Те могат да Ви намразят за това, след което никога повече да не прочетат още един пост от вашия блог.

Много от най-успешните блогъри успешно се възползват от тази тактика. Отличен пример е Glen Allsop, който вписва световноизвестният блог ViperChill, отличаващ се с повярвайте ми огромни, пълни с използваема информация публикации, пред които тези на lifehack.bg изглеждат като кратки стихотворения.

ViperChill-post

Тази статия има цели 500 коментара, а дължината на текста е 2800 думи!

И не е никаква изненада, че неговите постове карат хората да извършват действия, да взаимодействат с него и съдържанието му, с продуктите му. Безспорен факт е, че неговите материали обикновено надхвърлят 100 коментара на парче, което си е доста впечатляващо, нали? Особено като се има предвид пасивния БГ потребител, който обикновено рядко реагира на подобна полезна информация. Допълнително доказателство за ефективността на дългите блог постове идва и от един друг популярен сайт, този път за психология.

Неговият създател и автор Gregory Ciotti пише рядко, но наистина изчерпателни публикации в блога си Sparring Mind, който определено мога да препоръчам на тези от вас, които се интересуват от приложна психология.

psy

Имайки предвид, че Ciotti не разполага с кой знае колко последователи в Twitter – само няколко си 6000, неговите статии получават огромен брой туитове!


Не успях ли да ви убедя в ефективността на дългите, детайлни материали, които трябва да притежава всеки блог на бъдещето? Добре, разбирам ви напълно! Щом е така, хвърлете един поглед и на ето тази статия на Neil Patel, както и на тази на Маркус Шеридан. И ако те не ви убедят, то тогава не ви остава нищо друго, освен да оставите блога си далеч, назад във времето!

  • Безплатните е-книги

landing-page-facebook-book

Най-новите тенденции при създаването на впечатляващо съдържание не се изчерпват само с дългите блог статии. Чудесен пример за това можем да дадем от две любими наши места. Едното разбира се по чиста случайност отново е lifehack.bg със своята подробна безплатна е-книга от над 90 илюстрирани страници – снимката отгоре.

А другият пример идва от един от най-популярните сайтове в света за онлайн маркетинг – HubSpot, които предлагат на своите читатели страхотни безплатни книги от години.

В момента на техният сайт ще намерите над 75 такива, които може да свалите безплатно. Но не се отплесвайте сега по тях, продължете да четете, защото имам да ви кажа още доста важни неща – после ще теглите безплатни книги!

hubspot

HubSpot определено е добре познато място в интернет за генериране на огромно количество качествено, безплатно съдържание и тази стратегия изглежда работи перфектно за тях.

Въпреки че подобни компании имат най-достъпните средства и ресурси за развиване на електронните книги в своята дейност, това не е единственото важно нещо за успешния им онлайн маркетинг чрез съдържание.

Подобни предприемачи обръщат и особено внимание и на самото публикуване, продуциране и разпространение, а този сайт и с това се справя изключително добре – такава приятна изненада е когато видя на мейла си поредната страхотна безплатна книга от HubSpot, която мога да си дръпна веднага, без почти никакви усилия.


Още един пример може да се вземе от авторът Danny Iny, който публикува страхотната е-книга Naked Marketing Manifesto и задължителния наръчник за всеки блогър Engagement from Scratch, независимо, че малко по-късно тези творби стават платен продукт на Amazon.

Untitled-21

Danny Iny ги използва в своята маркетингова стратегия, като ги дава безплатно на хората, които се абонират за неговия мейл бюлетин. Споменах ли ви, че той вече има над 10 000 абоната, благодарение на една от тези книги?

А споменах ли ви,че българският сайт lifehack.bg почти не му отстъпва със своите над 7000 такива, благодарение на същата тази стратегия?

  • Предложения като магнит

В днешно време почти всеки популярен блог оферира електронна книга на своите абонати или някакъв друг вид магнит. И за да се откроите от останалите, освен книга, може да предложите още един или повече привличащи вниманието ресурси. Тук отново ще дам за пример lifehack.bg!

За своите читатели направихме 2 огромни страници с благини – едната е с огромен брой безплатен софтуер, а другата е заредена с някои от най-популярните ни статии и страници.

Като заключение, с голяма доза увереност можем да твърдим, че в бъдеще все повече бизнеси ще включват в стратегията си за съдържание и сериозна безплатна продукция под формата на дълги блог постове, е-книги и разбира се привличащи като магнит ресурси.

[su_heading size=“20″]Дигиталния маркетинг е по-визуален от всякога[/su_heading]

В момента изображенията, снимките и останалите графични елементи са по-важни от всякога. Само си помислете за възхода на Instagram и Pinterest…, ами анимираните GIF-ове?

tinytake4

Добрата снимка определено прави впечатление, още повече в онлайн света, пълен с всякакъв фонов шум с лошо и грозно, а нерядко и  посредствено съдържание.

Затова сега тези елементи са от решаващо значение за доброто първо впечатление.

  • Изображения

Изображенията се превръщат в съществена част от една качествена статия. Да ви дам ли отново за пример lifehack.bg? E добре де, няма да го направя и все пак хвърлете едно око на фотосите тук. Ще ви дам пример с друг сайт – Social Media Examiner, който поставя доста изображения в своите постове, а така съдържанието има много по-силно въздействие върху аудиторията плюс огромна доза информираност, която носят – особено в този сайт.

Social-Media-Examiner

Social Media Examiner използва описателни снимки за обогатяване на статиите

В някои случаи, едно изображение може да бъде в основата на целия пост. Това например е стратегия използвана от Copyblogger със своите минималистични и в същото време говорещи снимки, плюс изчистените инфографики. Това определено е една добра практика, както може да се види от редица техни социални активности.

better-writer-graphic

Подобни снимки имат вирален ефект и носят линкове и трафик на Copyblogger.

  • Инфографики

Напоследък този инструмент има ключова роля в успешните стратегии за маркетинг чрез съдържание.

Неговата сила избухна преди няколко години и ще бъде още по мощна и за в бъдеще, особено с навлизането и на динамичните, интерактивни инфографики.

handgun2


От Marketo са публикували около 50 инфографики на своя сайт и ако съдим по честотата им на създаване, със сигурност тенденцията на възход ще продължи. И ако хората от Marketo създават и използват инфографики, това определено означава, че тази концепция работи.

Самият Neil Patel обяснява, че инфографиките са от решаващо значение за израстването на един от мега проектите му KISSmetrics от 0 до 350,000 читатели на месец. И въпреки, че да се създаде добра инфографика се изискват определени умения или не малък бюджет, тяхното производство се увеличава с по 1% всеки ден.

Така че интернет ще се напълни с подобен графичен начин на пресъздаване на информация много бързо, като конкуренцията в този сегмент съдържание се увеличава.

Това означава, че в момента всичко, което определяме като качествени инфографики ще се превърне в норма, стандарт за в бъдеще, което недвусмислено значи, че ще трябва да прекарваме повече време в направата им и то на такива, които да се отличават. Определено този вид информация ще бъде основен елемент присъщ за добрите стратегии в маркетинга на съдържание. И тук се има предвид не да се пуска само по една инфографика в даден сайт – тук говорим за публикуване на инфографики на регулярна основа.

Вижте още и → Canva — създава ефектни банери, инфографики, цитати, статуси и др  icon-external-link 

  • Презентации

Съществува вид визуално съдържание, което е онлайн и офлайн от доста дълго време, но в момента е по-важно от всякога – презентациите. Популярността на SlideShare, водещ световен сайт, в който може да качвате презентации, да ги споделяте и вграждате расте постоянно, както се вижда от неговите Alexa статистики.

screenshot_434

SlideShare ще става все по-важен фактор за бъдещето на онлайн маркетинга

Някои от най-успешните компании, които са на върха на маркетинга на съдържанието със сигурност здраво присъстват със своя продукция в SlideShare. Да вземем за пример HubSpot, който има публикувани до момента над 400 презентации в този сайт. Очевидно е, че тази стратегия работи за тях.

hubspot_slides

над 400 са наистина много презентации – евала на  HubSpot!

Ако сте се заседявали в SlideShare известно време, ще забележите, че тенденцията в презентациите е те да стават много по-визуални. Качеството на презентациите се е повишило доста напоследък и вече са много по-привлекателни от преди няколко месеца. Все още може да използвате SlideShare.net /а също и БГ варианта slides.bg/ за онлайн маркетинг и да получите добри резултати не е особено трудно. Но ако чакате твърде дълго, за да се възползвате от тази стратегия, ще трябва да се изправите срещу все по-силната дигитална конкуренция.


10 от най-добрите инструмента за създаване на презентации, с които да спечелите вашата публика  icon-external-link 

[su_heading size=“20″]Онлайн маркетинг – отвъд границите на текста[/su_heading]

Оказва се текста и изображенията не са единственото мощно оръжие, с което да плените колкото се може повече почитатели и най-вече потребители. Звукът и видеото също вършат страхотна работа! Ето малко повече за тях:

  • Podcast

Забелязали ли сте, че в момента много сайтове /предимно англоезични/ създават подкасти? Аз като човек, който следи доста блогове, забелязвам подобна силна тенденция.

Преди няколко години, съществуваха само няколко души, които продуцираха подобен вид звуково съдържание в целия интернет. В наши дни подкастинга се радва на наистина огромен успех поради своите многобройни предимства:

  • повече експозиция на вашето съдържание – тоест повече въздействие,
  • по-топъл контакт между вас и аудиторията ви спрямо стандартния текст,
  • слушане по всяко време и място, без да изисква да седнете и да четете

Един от хората, причина да се развие подкаста в световен мащаб и то особено в блоговете е Пат Флин, който в момента усилено използва този подход и то с невероятен успех.

screenshot_435

Преди няколко месеца Флин дори направи статия урок, давайки допълнителен тласък на тази мода, подробно обяснявайки как се прави успешен подкаст.

Преди известно време и световноизвестния блогър и маркетинг експерт Крис Боган също започна своя нова серия подкасти наречена Human Business Way и вече е публикувал над 60 аудиозаписа само в рамките на няколко месеца.

  • Видео в блог постовете

Общо взето видео клиповете в интернет са особено популярни най-вече след раждането на YouTube, но сега те са ключови елементи за успешно провеждане на маркетинг чрез съдържание – да не кажа задължителни.

Ние в lifehack.bg определено сме ви длъжници що се отнася до това. Колкото повече сетива участват в процеса на обучение, толкова по-добре ще се усвои дадени материал/статия. В тази връзка видеото подобри значително усвояването на нова информация много – доста повече от самото четене на текст.

Все повече хора започват да използват видеото за издигане на тяхната стратегия за съдържанието на по-високо ниво, макар че в България това все още не е точно така. Чудесен пример мога да ви дам с един от любимите ми блогъри Derek Halpern, който стартира Social Triggers TV. Същия притежава едно от най-силните и въздействащи присъствия пред камера, което може да видите в интернет пространството.

Derek-Halpern-YouTube-Channel

От тогава насам, Дерек използва видео клипове в почти всеки блог пост. А ако не ползва видео, той прилага текст + подкаст, съчетавайки всички най-мощни и модерни оръжия на съвременния маркетинг в своите материали.


Имате нужда от друг знак, че видео клиповете стават все по-често срещани в стратегиите за съдържание? Да вземем възходът на много видео услуги. Например Splasheo е компания, която прави евтини, но качествени интро и аутро видеа. А преди няколко години, единственият начин, чрез който бихте могли да получите качествено интро видео беше като платите много пари на професионалист.

screenshot_436

Освен това, напредъка в областта на мобилното видео дава възможност за гледане на клиповете навсякъде, така че вашето видео ще може да бъде достъпно от аудиторията ви по всяко време, място и мобилно устройство.

Това означава, че все повече хора ще почнат да използват клипове, за да направят отскок пред конкурентите си и то много по-висок благодарение на това огромно визуално предимство.

  • Уебинари

Вероятно сте забелязали и повишаването на популярността и огромното увеличение на броя на провежданите уебинари. Една година по-рано в световен мащаб хората организиращи подобни виртуални събития се брояха на пръстите на едната ръка.

Сега, особено в маркетинг сферата има по няколко уебинара всяка седмица и то не само в чужбина, но и у нас. Да си го кажем – хората искат все по-качествено съдържание на по-ниска цена, а уебинарите са чудесно решение за това.

Обикновено един уеб семинар трае един час и е пълен с информация, която не може да намерите в сайта на водещия. Да не говорим колко по евтина алтернатива е от това да се проведе истински семинар в зала под наем и с живи лектори… Така че лесно може да разберете защо уебинарите работят толкова добре.

Screenshot_2

Много хора, които провеждат уебинари ги записват. По този начин, те могат да ги публикуват колкото пъти си поискат или да ги окомплектоват в подкасти или видео продукти, за да получат някакво допълнително заплащане за труда си – вече от самия запис на семинара, но като пасивен доход.

Ето ви една добра идея за дигитален продукт.

Един успешен пример за това е отново компанията Hub Spot, която предлага колекция от уебинари на хората, които се интересуват от Inbound Marketing – вижте снимката отгоре.

[su_heading size=“21″]Изводите от тези мощни маркетингови инструменти[/su_heading]

Маркетингът чрез съдържание или известен още като „кънтент маркетинг“ несъмнено ще изисква от нас, които представяме бизнеса си онлайн все по-изчерпателна и с високо качество информация, представена по ефектен, визуален и достъпен начин. И тази тенденция със сигурност ще продължи да се налага и то не само като някаква временна мода, а като базово или дори задължително изискване за бизнеса.

Това, което може да направите още сега е да се хванете за този тренд, да решите кои оръжия ще използвате и да ги вградите в сайта си. Така със сигурност ще се издигнете много над останалите, преди тези практики да се превърнат от тенденция в стандарт прилаган от всички.

P.S. Моля, добавете в полето за коментари онези стратегии и методи за развитие на един онлайн бизнес, които смятате, че сме пропуснали в материала. Благодаря ви!


Още по темата за успешния дигитален маркетинг вижте и:

  1. Това са идеалните дължини на всичко в интернет: заглавия, статуси и т.н.  icon-external-link 
  2. Инструменти за откриване, консумиране и споделяне на най-доброто съдържание
  3. Дейвид Огилви: 30 догми на маркетинга от евангелието на рекламният Бог  icon-external-link 

g-certd

Сподели 😍

19
Остави коментар

avatar
6 Comment threads
13 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
8 Comment authors
Христо СтояновMilanovaNikola MinkovDaniel ZlatanovИван Recent comment authors
нови стари харесвани
Milanova
Гост
Milanova

Хубаво е да можеш да прочетеш толкова пълноценно съдържание на родния си език. Завършила съм маркетинг, но вероятно от тази статия научих повече, отколкото от цялото си следване. Това ме навежда на мисълта, че много от стратегиите тук биха могли да се приложат и спрямо методите на преподаване във висшите училища, например за да спечелят интереса и вниманието на студентите.
И аз я изчетох до край и адски ми хареса. Все още съм нова тук, но много харесвам всичко прочетено.

Nikola Minkov
Гост
Nikola Minkov

Поредната статия и съответно поредната безплатна и много ценна информация. Радвам се, че след всяка статия нивото ви се вдига, а пък за мен лично остава ДА ГРАБЯ С ПЪЛНИ ШЕПИ!

Nikola Minkov
Гост
Nikola Minkov

Ще стане това, че аз бих си плащал с най-голямо удоволствие!!! Все пак кутия цигари ли е по ценна днес или готова и подбрана информация, която ако търсим сами ще ни отнеме поне няколко пъти повече време, а и дали ще я намерим….

Daniel Zlatanov
Гост
Daniel Zlatanov

Здравейте,

много полезна статия, благодаря за споделянето!

Иван
Гост
Иван

Ще ми се да има повече статии не за блогове ,а стратегии за онлайн маркетинг на най-различни сайтове. Сайтове за онлайн пазаруване, сайтове за флаш игри, сайтове като социални мрежи и разни такива 🙂 . Статията е хубава само думичката блог и блогъри ми идва повечко 🙂 .

NikolaiMinev
Гост
NikolaiMinev

TLDR …Ама поне кликнах на 3-те страници! (Нали затова статията е разделена на части! Трафик, ала-бала… 🙂 Е, малко тъпо е за Pocket-ване=четенеофлайн=покъсновсенякога, ама карай. 😉
Да. Хубава статия.

NikolaiMinev
Гост
NikolaiMinev

Да се поправя òвреме: Pocket-а (бившо ReadItLater) нещо е захитрял напоследък! Оказва се, че запомня цялата статия наведнъж, независимо коя част/страница му посочиш. Тарикатско! 🙂

Ivelin Peychev
Гост
Ivelin Peychev

Ами след тази статия, работният ми ден замина… Отворих още поне 10 страници, които да разгледам, а от там сигурно ще затъна още. Страхотна статия! Изключително полезна и изчерпателна! Комплименти!

🔘 За Нас

🔘 За Реклама


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

Top