785 57
Много от вашите конкуренти вероятно отдавна следят новостите в маркетинга чрез съдържание, въпреки че за наша радост – доста от тях не ги прилагат по най-добрия начин – ако това все пак ви успокоява.
Работете върху онези неща, които изискват екстремно количество работа.Ако предложите нещо, което е ценно, но оскъдно, защото е трудно за правене и почти никой не би се наел да го свърши, вие вероятно ще бъдете компенсирани справедливо, за огромния труд, който ще положите. Изводът от това е следния: При работа по даден проект, задача или развиване на умения, овладейте най-трудните елементи от начинанието. Ако е лесно, то това не е за вас! – Сет Годин
В следващите редове ще се опитам да Ви помогна да научите какви са добрите практики в маркетинга чрез съдържание, информация, която определено ще ви даде шанс да бъдете няколко крачки пред вашите “най-бесни” конкуренти, ако разбира се държите на това. Ще ви дам примери от най-добрите в света, както и насоки за някои основни, работещи неща, които може да приложите веднага, за да се откроите от тълпата.
Разбира се, няма да е лесно, но вие не искате да ви е лесно, нали? Вие надявам се искате да сте сред най-добрите…. да се надяваме!
Да започваме…
Маркетингът чрез съдържанието става все по-труден
Малките, къси статийки и безсмисленото съдържание като цяло нямат особено бъдеще – освен ако не се казвате Сет Годин!
Помислете за любимите си сайтове и ще забележите, че всички по-популярни от тях, независимо от темите, за които пишат, продуцират сериозно по обем и качество съдържание (използвайки тази стратегия).
Добър пример за елементи от тази стратегия са:
- Задълбочени материали:
Това е типичен пример за успешна публикация от подобен тип – линк
Дългите публикации, които отдавна са запазена марка на нашия сайт се очертават като фактор от сериозно значение за ефективния маркетинг, когато става въпрос за авторитет и брандинг. В свят, в който всички сме залети, даже заринати от изключително лошо като качество съдържание, вие определено трябва да направите нещо повече, за да предложите на читателите си качествени материали и детайлна информация.
🔥 Това беше и една от причините да създадем клуб Мастърхак!
По възможност без много празни приказки – не бихте искали да публикувате блог пост с дължина от 2000 думи например, който обаче да не дава особено полезна информация, нали /не че не може да ви се случи, и ние вероятно имаме такива/? И все пак, не се вманиачавайте в самата дължина!
Не губете времето на хората да пълните публикациите си с празни думи.
Много от най-успешните блогъри се възползват от тази тактика.
Отличен пример са материалите на Backlinko.
Не е никаква изненада, че неговите постове карат хората да извършват действия, да взаимодействат с него и съдържанието му, с продуктите му (вижте и коментарите). Още един пример, този път за психология.
Неговият автор Gregory Ciotti пише рядко в Sparring Mind, но материалите му наистина са изчерпателни и мога да ги препоръчам на тези от вас, които се интересуват от психологически похвати, които може да приложите.
Не успях ли да ви убедя в ефективността на дългите, детайлни материали, които трябва да притежава всеки блог на бъдещето?
Добре, разбирам ви напълно!
Щом е така, хвърлете един поглед и на ето тази статия на Neil Patel.
- Безплатните е-книги
Най-новите тенденции при създаването на впечатляващо съдържание не се изчерпват само с дългите блог статии. Чудесен пример за това можем да дадем от две любими наши места за знания:
Първото е сайта на Интерком.
А второто е един от най-популярните сайтове за онлайн маркетинг – HubSpot, които предлагат на своите читатели страхотни безплатни книги.
В момента на техният сайт ще намерите над 85 такива, които може да свалите безплатно. Но не се отплесвайте, продължете да четете, защото имам да ви кажа още много важни неща – после ще теглите безплатните книги…
🔰 Като заключение можем да твърдим, че все повече бизнеси ще включват в стратегията си за съдържание и сериозна безплатна продукция под формата на дълги и задълбочени материали и е-книги за събиране на имейли. Това често работи по-добре от Фейсбук рекламата, защото с добър Lead Magnet ще съберете контактите на хора, които може да използвате в имейл маркетинга си многократко, без да плащате за достигане на една и съща аудитория всеки както е при Фейсбук рекламата например.
🌈 Дигиталния маркетинг е по-визуален от всякога
В момента изображенията, снимките и останалите графични елементи са по-важни от всякога. Само си помислете за възхода на Instagram и Giphy!
Добрата снимка прави впечатление, още повече в среда изпълнена с шум, с лошо и грозно, а нерядко и посредствено съдържание. Затова сега тези елементи са от решаващо значение за доброто първо впечатление.
- Изображения
Изображенията се превръщат в съществена част от един качествен материал. В практическите ръководства в Мастърхак залагаме доста на тях, тъй като хората вече търсят повече контекст, по-кратки текстове, без излишни приказки и визуално представяне на идеята. Това и правим:
🔥 Още много такива направихме и в този материал.
В някои случаи, едно изображение може да бъде в основата на целия пост.
В материала за навиците на Кови заложихме точно на това (вижте)!
Ако искате да разберете как да правите най-завладяващите и привличащи погледи и пари изображения, горещо ви препоръчвам тези ресурси:
- Инфографики
Изключително популярният сайт Visual CApitalist е изградил цялия си бизнес върху инфографиките. В него може да намерите най-добрите!
Напоследък този инструмент има ключова роля в успешните стратегии за маркетинг чрез съдържание. Неговата сила избухна преди няколко години и ще бъде още по мощна и за в бъдеще, особено с навлизането и на динамичните, интерактивни инфографики като тази:
От Marketo са публикували около 50 инфографики на своя сайт и ако съдим по честотата им на създаване, със сигурност тенденцията на възход ще продължи. И ако хората от Marketo създават и използват инфографики, това определено означава, че тази концепция работи.
Самият Neil Patel обяснява, че инфографиките са от решаващо значение за израстването на един от мега проектите му KISSmetrics от 0 до 350,000 читатели на месец. И въпреки, че да се създаде добра инфографика се изискват определени умения или не малък бюджет, тяхното производство се увеличава с по 1% всеки ден. Това означава, че в момента всичко, което определяме като качествени инфографики ще се превърне в норма, стандарт за в бъдеще, което недвусмислено значи, че ще трябва да прекарваме повече време в направата им и то на такива, които да се отличават.
Ето няколко ресурса, които ще ви помогнат за това:
🧰 За инструменти за инфографики вижте тук и тук.
🎨 Безплатни графични ресурси: Freepic и Flat Icon
💻 За embed на инфографиката ползвайте този генератор
- Презентации
Съществува вид визуално съдържание, което е онлайн и офлайн от доста дълго време, но в момента е по-важно от всякога – презентациите.
Популярността на SlideShare, водещ световен сайт, в който може да качвате презентации, да ги споделяте и вграждате, расте постоянно.
Някои от най-успешните компании, които са на върха на маркетинга на съдържанието със сигурност здраво присъстват със своя продукция в SlideShare. HubSpot има публикувани над 900 презентации.
Очевидно е, че тази стратегия работи за тях.
Ако сте се заседявали в SlideShare известно време, ще забележите, че тенденцията в презентациите е те да стават много по-визуални!
🚨Ето и няколко ресурса, които ще са ви особено полезни:
Онлайн маркетинг – отвъд границите на текста
Оказва се текста и снимките не са единственото оръжие, с което да плените колкото се може повече почитатели и най-вече потребители.
Звукът и видеото също вършат страхотна работа!
Ето малко повече за тях:
- Podcast
Забелязали ли сте, че в момента много сайтове /предимно англоезични/ създават подкасти? Аз като човек, който следи доста източници, забелязвам подобна силна тенденция. Дори и при медиите!
В наши дни подкастинга се радва на много силен интерес заради:
- повече експозиция на вашето съдържание
- по-топъл контакт между вас и аудиторията
- слушане по всяко време и място
Дори самият аз съм участвал в подкасти:
📝 Полезно: ръководство за създаване на подкаст от Пат Флин →
Подкастът обаче не е единствения аудио формат, който може да използвате в маркетинга си. Все по-популярни стават и статиите под формата на звук!
Това е концепция, на която и самите ние ще заложим. Дори планираме да създадем продукт – абонамент за аудио статии в клуб Мастърхак.
🎧 Ето и част от продукцията, която ще представим:
- Видео в статии
Въпросът днес не е дали, а как да включим видеото в маркетинга си!
Все повече хора започват да използват видеото за издигане на тяхната стратегия за съдържанието на по-високо ниво. Дори у нас опитите стават все по-успешни. При нас за видеото се грижи Олег Петров и канала му:
Видеата, в които участвате директно са чудесен инструмент за маркетинг, но не пренебрегвайте и тези, в които снимате екрана, за да покажете нещо.
Този тип съдържание е предпочитан от нас, когато трябва да покажем дадена функция или метод, който използваме. Например тук направихме няколко видеа, в които разказвам за моят лична система за автоматизация!
🔥 Ето и какво използвам аз за заснемане на видео:
- Уебинари и Live Streaming
Заради кризата с Корона вируса и карантината уебинарите бележат бум!
Станаха толкова много, че започнаха даже да досаждат.
Макар и да не ми е сред любимите, този формат е доста често използван, а от някои дори успешно. Обикновено един такъв онлайн семинар трае час и е пълен с информация, която често в основата си е по-скоро рекламна.
За някои това е разочароващо, за други пък добре работи.
Много хора ги записват и след това ги продават. По този начин могат да ги публикуват колкото пъти си поискат или да ги окомплектоват в подкасти или видео продукти, за да получат някакво допълнително заплащане за труда си – вече от самия запис на семинара, но като пасивен доход.
Ако искате да се пробвате с този формат ето и няколко инструмента:
🧰 Zoom за стрийминг или Webinar Ninja за уебинари
💻 Ако искате да вдигнете нивото и сте на MAC, то препоръчвам ви Ecamm Live – с него ще сте като истинско ТВ студио.
🔰 Изводите:
Маркетингът чрез съдържание несъмнено ще изисква от нас все по-изчерпателна и с високо качество информация, представена по ефектен, визуален и достъпен начин. И тази тенденция ще продължи да се налага и то не само като мода, а като задължително изискване за бизнеса.
Това, което може да направите още сега е да се хванете за този тренд, да решите кои оръжия ще използвате и да ги вградите в сайта си.
Така със сигурност ще изпъкнете пред останалите, преди тези практики да се превърнат от тенденция в стандарт прилаган от всички.
📜 Съвършен подход за създаване на съдържание
📝 Курс по копирайтинг [шаблони, примери, инструменти]
📦 Психология на неустоимите оферти [тактики]
💌 Моята почти безплатна система за имейл маркетинг
🙀 82 тактики на дигиталната психология [шаблони]
Споделете мнението си за материала в полето за коментари, благодаря!
785 57