ВЛЕЗ В КЛУБА
онлайн маркетинг

Удивително мощни и все още работещи стратегии за онлайн маркетинг

  • 785
  • 57
  •  

Запази за после

Много от вашите конкуренти вероятно отдавна следят новостите в маркетинга чрез съдържание, въпреки че за наша радост – доста от тях не ги прилагат по най-добрия начин – ако това все пак ви успокоява.

Seth-GodinРаботете върху онези неща, които изискват екстремно количество работа.Ако предложите нещо, което е ценно, но оскъдно, защото е трудно за правене и почти никой не би се наел да го свърши, вие вероятно ще бъдете компенсирани справедливо, за огромния труд, който ще положите. Изводът от това е следния: При работа по даден проект, задача или развиване на умения, овладейте най-трудните елементи от начинанието. Ако е лесно, то това не е за вас! – Сет Годин


маркетинг чрез съдържание


В следващите редове ще се опитам да Ви помогна да научите какви са добрите практики в маркетинга чрез съдържание, информация, която определено ще ви даде шанс да бъдете няколко крачки пред вашите “най-бесни” конкуренти, ако разбира се държите на това. Ще ви дам примери от най-добрите в света, както и насоки за някои основни, работещи неща, които може да приложите веднага, за да се откроите от тълпата.

Разбира се, няма да е лесно, но вие не искате да ви е лесно, нали? Вие надявам се искате да сте сред най-добрите…. да се надяваме!

Да започваме…

Маркетингът чрез съдържанието става все по-труден

Малките, къси статийки и безсмисленото съдържание като цяло нямат особено бъдеще – освен ако не се казвате Сет Годин!

Помислете за любимите си сайтове и ще забележите, че всички по-популярни от тях, независимо от темите, за които пишат, продуцират сериозно по обем и качество съдържание (използвайки тази стратегия).

Добър пример за елементи от тази стратегия са:

  • Задълбочени материали:
picture
Така изглеждаше Лайфхак преди 5 години…

Това е типичен пример за успешна публикация от подобен тип – линк  icon-external-link 

Дългите публикации, които отдавна са запазена марка на нашия сайт се очертават като фактор от сериозно значение за ефективния маркетинг, когато става въпрос за авторитет и брандинг. В свят, в който всички сме залети, даже заринати от изключително лошо като качество съдържание, вие определено трябва да направите нещо повече, за да предложите на читателите си качествени материали и детайлна информация.

🔥 Това беше и една от причините да създадем клуб Мастърхак!

По възможност без много празни приказки – не бихте искали да публикувате блог пост с дължина от 2000 думи например, който обаче да не дава особено полезна информация, нали /не че не може да ви се случи, и ние вероятно имаме такива/? И все пак, не се вманиачавайте в самата дължина!

Не губете времето на хората да пълните публикациите си с празни думи.

Много от най-успешните блогъри се възползват от тази тактика.

Отличен пример са материалите на Backlinko.

Не е никаква изненада, че неговите постове карат хората да извършват действия, да взаимодействат с него и съдържанието му, с продуктите му (вижте и коментарите). Още един пример, този път за психология.

Неговият автор Gregory Ciotti пише рядко в Sparring Mind, но материалите му наистина са изчерпателни и мога да ги препоръчам на тези от вас, които се интересуват от психологически похвати, които може да приложите.


Не успях ли да ви убедя в ефективността на дългите, детайлни материали, които трябва да притежава всеки блог на бъдещето? 

Добре, разбирам ви напълно!

Щом е така, хвърлете един поглед и на ето тази статия на Neil Patel.

  • Безплатните е-книги

Най-новите тенденции при създаването на впечатляващо съдържание не се изчерпват само с дългите блог статии. Чудесен пример за това можем да дадем от две любими наши места за знания:

Първото е сайта на Интерком.

А второто е един от най-популярните сайтове за онлайн маркетинг – HubSpot, които предлагат на своите читатели страхотни безплатни книги.


В момента на техният сайт ще намерите над 85 такива, които може да свалите безплатно. Но не се отплесвайте, продължете да четете, защото имам да ви кажа още много важни неща – после ще теглите безплатните книги…

🔰 Като заключение можем да твърдим, че все повече бизнеси ще включват в стратегията си за съдържание и сериозна безплатна продукция под формата на дълги и задълбочени материали и е-книги за събиране на имейли. Това често работи по-добре от Фейсбук рекламата, защото с добър Lead Magnet ще съберете контактите на хора, които може да използвате в имейл маркетинга си многократко, без да плащате за достигане на една и съща аудитория всеки както е при Фейсбук рекламата например.

🌈 Дигиталния маркетинг е по-визуален от всякога

В момента изображенията, снимките и останалите графични елементи са по-важни от всякога. Само си помислете за възхода на Instagram и Giphy!

Добрата снимка прави впечатление, още повече в среда изпълнена с шум, с лошо и грозно, а нерядко и посредствено съдържание. Затова сега тези елементи са от решаващо значение за доброто първо впечатление.

  • Изображения

Изображенията се превръщат в съществена част от един качествен материал. В практическите ръководства в Мастърхак залагаме доста на тях, тъй като хората вече търсят повече контекст, по-кратки текстове, без излишни приказки и визуално представяне на идеята. Това и правим:

🔥 Още много такива направихме и в този материал.

В някои случаи, едно изображение може да бъде в основата на целия пост.

В материала за навиците на Кови заложихме точно на това (вижте)!

Ако искате да разберете как да правите най-завладяващите и привличащи погледи и пари изображения, горещо ви препоръчвам тези ресурси:

  • Инфографики

Изключително популярният сайт Visual CApitalist е изградил цялия си бизнес върху инфографиките. В него може да намерите най-добрите!

Напоследък този инструмент има ключова роля в успешните стратегии за маркетинг чрез съдържание. Неговата сила избухна преди няколко години и ще бъде още по мощна и за в бъдеще, особено с навлизането и на динамичните, интерактивни инфографики като тази:

handgun2


От Marketo са публикували около 50 инфографики на своя сайт и ако съдим по честотата им на създаване, със сигурност тенденцията на възход ще продължи. И ако хората от Marketo създават и използват инфографики, това определено означава, че тази концепция работи.

Самият Neil Patel обяснява, че инфографиките са от решаващо значение за израстването на един от мега проектите му KISSmetrics от 0 до 350,000 читатели на месец. И въпреки, че да се създаде добра инфографика се изискват определени умения или не малък бюджет, тяхното производство се увеличава с по 1% всеки ден.  Това означава, че в момента всичко, което определяме като качествени инфографики ще се превърне в норма, стандарт за в бъдеще, което недвусмислено значи, че ще трябва да прекарваме повече време в направата им и то на такива, които да се отличават.

Ето няколко ресурса, които ще ви помогнат за това:

🧰 За инструменти за инфографики вижте тук и тук.

🎨 Безплатни графични ресурси: Freepic и Flat Icon

💻 За embed на инфографиката ползвайте този генератор

  • Презентации

Съществува вид визуално съдържание, което е онлайн и офлайн от доста дълго време, но в момента е по-важно от всякога – презентациите.

Популярността на SlideShare, водещ световен сайт, в който може да качвате презентации, да ги споделяте и вграждате, расте постоянно.

Някои от най-успешните компании, които са на върха на маркетинга на съдържанието със сигурност здраво присъстват със своя продукция в SlideShare. HubSpot има публикувани над 900 презентации.

Очевидно е, че тази стратегия работи за тях.

Ако сте се заседявали в SlideShare известно време, ще забележите, че тенденцията в презентациите е те да стават много по-визуални!

🚨Ето и няколко ресурса, които ще са ви особено полезни:

Онлайн маркетинг – отвъд границите на текста

Оказва се текста и снимките не са единственото оръжие, с което да плените колкото се може повече почитатели и най-вече потребители.

Звукът и видеото също вършат страхотна работа!

Ето малко повече за тях:

  • Podcast

Забелязали ли сте, че в момента много сайтове /предимно англоезични/ създават подкасти? Аз като човек, който следи доста източници, забелязвам подобна силна тенденция. Дори и при медиите!

В наши дни подкастинга се радва на много силен интерес заради:

  • повече експозиция на вашето съдържание
  • по-топъл контакт между вас и аудиторията
  • слушане по всяко време и място

Дори самият аз съм участвал в подкасти:


📝 Полезно: ръководство за създаване на подкаст от Пат Флин →

Подкастът обаче не е единствения аудио формат, който може да използвате в маркетинга си. Все по-популярни стават и статиите под формата на звук!

Това е концепция, на която и самите ние ще заложим. Дори планираме да създадем продукт – абонамент за аудио статии в клуб Мастърхак.

🎧 Ето и част от продукцията, която ще представим:

  • Видео в статии

Въпросът днес не е дали, а как да включим видеото в маркетинга си!

Все повече хора започват да използват видеото за издигане на тяхната стратегия за съдържанието на по-високо ниво. Дори у нас опитите стават все по-успешни. При нас за видеото се грижи Олег Петров и канала му:


Видеата, в които участвате директно са чудесен инструмент за маркетинг, но не пренебрегвайте и тези, в които снимате екрана, за да покажете нещо.

Този тип съдържание е предпочитан от нас, когато трябва да покажем дадена функция или метод, който използваме. Например тук направихме няколко видеа, в които разказвам за моят лична система за автоматизация!

🔥 Ето и какво използвам аз за заснемане на видео:

🧰 Camtasia Studio и Screen Flow (Mac)

💻 За запис на екрана използвам Cloud App

🙀 За Gif заснемане на екрана вижте тук

  • Уебинари и Live Streaming

Заради кризата с Корона вируса и карантината уебинарите бележат бум!

Станаха толкова много, че започнаха даже да досаждат.

Макар и да не ми е сред любимите, този формат е доста често използван, а от някои дори успешно. Обикновено един такъв онлайн семинар трае час и е пълен с информация, която често в основата си е по-скоро рекламна.


За някои това е разочароващо, за други пък добре работи.

Много хора ги записват и след това ги продават. По този начин могат да ги публикуват колкото пъти си поискат или да ги окомплектоват в подкасти или видео продукти, за да получат някакво допълнително заплащане за труда си – вече от самия запис на семинара, но като пасивен доход.

Ако искате да се пробвате с този формат ето и няколко инструмента:

🧰 Zoom за стрийминг или Webinar Ninja за уебинари

💻 Ако искате да вдигнете нивото и сте на MAC, то препоръчвам ви Ecamm Live – с него ще сте като истинско ТВ студио.

🔰 Изводите:

Помнете: не е нужно да имате страхотни идеи ако можете да видите и чуете страхотните идеи!
– Юджийн Шварц

Маркетингът чрез съдържание несъмнено ще изисква от нас все по-изчерпателна и с високо качество информация, представена по ефектен, визуален и достъпен начин. И тази тенденция ще продължи да се налага и то не само като мода, а като задължително изискване за бизнеса.

Това, което може да направите още сега е да се хванете за този тренд, да решите кои оръжия ще използвате и да ги вградите в сайта си. 

Така със сигурност ще изпъкнете пред останалите, преди тези практики да се превърнат от тенденция в стандарт прилаган от всички.


Споделете мнението си за материала в полето за коментари, благодаря!


  • 785
  • 57
  •  
guest
22 Comments
Inline Feedbacks
Виж всички

☎️ 0878 977 107

🔰 Влез в клуба

👤 Вход / Профил

📗 Библиотека

🏆 ВИП зона

🧰 ВИП Tools

==========

🔥 Facebook група

📜 Тайните на Мастърхак

💰 По-изгоден абонамент

🎁 Подари абонамент

🔴 За Реклама

🦉 За Нас


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this