Качествата, които трябва да притежават служителите ти, за да те качат на върха?

След статията ще си наясно какво точно да търсиш у хората, които наемаш, за да НЕ си губиш времето, търсейки онези служители, които да ти помогнат да постигнеш целите, които си е поставил бизнеса ти.


Коя е тайната на успешния бизнес никой не може да каже с абсолютна точност…това може би е най-сложната формула от всички възможни, които можем да измислим.

Всъщност, такава дори може и да няма. И все пак, кой прави бизнеса успешен?

Това вече е лесно – хората!

А какво става, когато тези хора смятат, че твоят бизнес е най-доброто нещо, което някога им се е случвало, най-добрият късмет, който са извадили е тази работа и си мислят, че всичките им успехи на работното място ще се възнаградят повече от добре?

Вероятно се сещаш – тези хора ще те изстрелят до върха!

Как въздейства този метод на работа?

Много е просто!

Само си отговори на въпроса защо стана предприемач/защо искаш да станеш такъв. А отговорът много вероятно да е – защото не искаш досаден шеф, защото мислиш, че си уникален и можеш да спечелиш много повече пари сам и работното ти място не предлага мотивационна среда – колкото и да работиш, печели само фирмата, а ти…ти взимаш някакво жалко увеличение на заплатата от 50-100 лева и то в най-добрия случай.

Как да откриеш хората, които ще те изстрелят на върха?

Някои хора са наистина добри кадри…изпускането им е истинско престъпление, защото те не просто могат да ти донесат пари, те могат да ти донесат много пари!

Трябва внимателно да отсееш тези, в които трябва да инвестираш.

Просто прави разграничение между хората с болна амбиция, които не могат нищо и се опитват да завземат фирмата ти с налудничавите си идеи и опити да са дори твои шефове и другите, които със своите знания, умения и находчивост ще ти донесат печалбата. Ето качества, които индикират за „читав кадър“ и човек, в който си струва да инвестирате:

  • Иска да работи – вече е мотивиран!

Нека правим разграничение между човек, който не иска да работи и мързеливец. Тези, които ги мързи много често намират различни и ефективни начини да си вършат работата. Тоест – иновации. Разбираш за какво говоря, нали?

  • Рядко се подчинява

Повечето от лидерите и хората, които ти трябват не са онези спокойни хора, които си мислиш, че ти трябват. Понякога те избухват и водят спор с теб. Това е основна черта от характера, която кара хората да не са подчинени, а предприемачи.

След като всички са те отхвърлили и никой не се интересува от качествата ти, ставаш предприемач…и то такъв, който се проваля няколко пъти, преди да успее.

А защо реших така? Виж това видео:

Победен е само този, който се признае за такъв!!!Победен е само този, който се признае за такъв!!!

Posted by Мисли За Успех on Friday, 3 June 2016

А защо ти трябват такива хора?!

Защото голяма част от успеха ни се дължи на провалите.

Повечето от хората, които не са претърпявали провал, се огъват пред първата по-сериозна пречка. А какво правим, когато тази пречка ни „дойде до главата“, близо до върха?

Затова няма нищо лошо нито в провалите, нито в хората, които не умеят да се подчиняват. Може да си избереш – спокойна глава или истински добра продуктивност във фирмата. И нека най-сетне кажа това, което се опитвам да кажа с много завъртулки, за да съм сигурен, че ще разбереш точната ми мисъл:

Не си мисли, че ти трябват само спокойни хора…при тях е лесно и работата върви доста по-леко. Задържай и онези, които те изнервят, защото от тях можеш да извлечеш и по-голяма продуктивност.

Точно тук се крие един много важен ключ!

Човекът, който не е желан никъде, ще ти бъде много по-предан от онзи, който си намира работа навсякъде. Логично, нали?

Всъщност, той трябва да:

  • Не е подмазвач

Колкото и добре да си върши работата, един подмазвач, такъв просто не ти е нужен! Трябват ти хора, които са на мястото си, а не такива, които си подхвърлят достойнството, за да се харесат. Лидер, който се подмазва, просто не е лидер.

  • Да реагира адекватно

Колкото и неприятен характер да има човек, той трябва да реагира адекватно във всякакви ситуации. Не си мисли, че ако позволяваш всичко на някой, той ще е продуктивен и полезен – не, просто ще си играе с теб.

  • Да разбира от това, което прави

Истината е, че характерът е много по-важен от това човек да си разбира от работата си.

Да вземем за пример Google като компания:

Всеки, който работи в компанията може да сподели, че при интервюто за работа се гледа основно характера на човека, който иска това място.

Тук ще използвам един цитат – думи на Бил Гейтс:

Провалих се на няколко изпита в университета, но мой приятел успя да вземе всичките. Сега той е инженер в Microsoft, а аз съм собственика на Microsoft.

Да, образованието съвсем не е най-важно за успеха. Но без него не може!

  • Да не парадира с дипломата си

Човек, който не е наясно, че образованието не е всичко, не ти трябва. Просто има някои неща, които щом има нужда да обясняваш, значи няма нужда да ги обясняваш.

С какво ще ти помогне всичко това?

Може да си предприемач, може да си и служител…това няма значение.

Важното е да разбереш какво струваш и какво струват твоите служители, защото само така ще съумееш да ги поощряваш.

Но не може всички да са лидери, нали?

i-triage_15_community_r2_rg

Представи си, че имаш двама еднакво добре квалифицирани служители. Представи си, че имат еднакво подходящ характер. Кого ще назначиш?

Този, който иска! А ако и двамата искат – назначи и двамата за лидери. Това е най-правилната стратегия. А за останалите, които искат – кажи им пред избраниците, че могат да ги изместят по всяко време. Това означава зверска мотивация и от двете страни.

Относно разпознаването на лидерите искам да поясня нещо:

Не съм бил конкретен, защото просто няма как да бъда.

Всеки лидер е индивидуален сам за себе си. Това отгоре са някои черти, които съвсем не е задължително някой да притежава. Ако някой ти се струва съмнителен – дай му шанс, но предпазливо. Ако интуицията ти подсказва, че това е точният човек, довери му се. Дай шанс на всеки, защото от всички може да очакваш изненади…дори от самия себе си.

Как да поощряваш лидерите?

Дай им перспектива!

GettyImages-176636170-web1_79279

Ако искаш да накараш лидер да се почувства оценен, най-грешното нещо е да му дадеш „подарък“ тип „кутия бонбони“. Без значение дали това са най-хубавите и най-скъпите бонбони в света, просто те искат перспективи, а не еднократно поощряване.

Те се дават по повод конкретно събитие, конкретна заслуга.

Това са хора, които ежедневно „бутат“ фирмата напред, нали така? Хората, притежаващи някои или всички от горните черти трябва да бъдат поощрявани така безспорно.

Ето какво значи „перспективен „подарък“ „

  • Значително повишение на заплатата, придружено с висока позиция
  • Ежедневни преимущества и привилегии (това трябва да го прецениш ти, според характера на служителите и фирмата ти)

Това е..стига толкова!

Разнообразието от привилегии и „подаръци“ е за тези, които са по-ниско.

А как да поощряваш останалите?

Те също обичат перспективни подаръци, но не мислиш ли, че еднократните удоволствия ще ги направят по-продуктивни? Аз мисля!

Да, защото този тип награди демонстрира отношение и признателност за това, което са направили в момента. А към лидерите показваш постоянно отношение, защото те ръководят онези, които в момента искаш да наградиш. Примери за такива възнаграждения няма нужда да давам, защото може да са безкрайни зависят от креативността ти…и от служителите.

И ако все още се чудиш какво да правиш, помисли върху това:

Хората винаги се страхуват от промените. Хората се страхуваха дори и когато електричеството бе изобретено, нали така?


Автор: Ивайло Ангелов – Обича неща, свързани храна… 1 час без ядене за него е нещо като 1 ден без писане. И двете са невъзможни. И докато се опитвате да си го представите, просто си помислете за един добър човек ( доста комерсиален на моменти, но понякога работи и за каузата да помага ), обича да пътува и снима, обожава животните, на моменти дори спортува (като преяде повече) и обожава да се занимава с всичко, свързано с бизнес.

  • 7
  •  
  •  

🔘 За Нас

🔘 За Реклама


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

>
 

Най-голямото намаление за годината! Вземи 50% отстъпка за най-желания абонамент научи повече