5 ключови стратегии, с които предвидимо ще достигаш до повече клиенти за твоя бизнес

В този материал ще научиш как да си създадеш сериозно конкурентно предимство на пазара си, дори и да работиш на най-високите цени!

Представи си да имаш 2 или 5 пъти повече клиенти отколкото в момента, бизнесът ти да расте всяка година с двуцифрен темп и в същото време да имаш все повече свободно време… Да, звучи като мечта, но има хора, които вече я живеят!

Всъщност, това е най-голямото желание на всеки собственик на малък бизнес и ако не си сред малкото, които са постигнали това, вероятно го считаш за невъзможно. Защо ли?

Защото всички, които правим бизнес, искаме това:

Да имаме повече клиенти, да печелим повече, да даваме стойност на повече хора, а ние да имаме повече свобода да в използването на времето и за изборите, които правим.

Да, искаме това, но за повечето собственици на бизнес реалността е различна:

Работа по 12 часа на ден (често дори и повече), работа през уикендите, а в същото време – липса на желаните резултати, непостоянни приходи и притеснения за сметките.

На какво се дължат тези неудачи?

В моята практика лично съм консултирал над 200 собственици на бизнес и съм видял, че при всички има няколко сходни модела, когато нямаме резултатите, които искаме!

Това  са няколко сериозни грешки, които обикновено допускаме.

Нека проверим и твоята ситуация…

Ако усилията ти не водят до резултатите, които искаш, то да видим дали не допускаш някоя от следващите 4 мега грешки:


? Грешка №1: Неправилна нагласа.

Нагласата е голяма тема, а статията ми днес е посветена на бизнес стратегии, затова няма да навлизам дълбоко тук. Само важното, а то е, че най-ключовите грешки тук са свързани с това да нямаш ясна визия какво точно искаш да постигнеш, да нямаш умения, с които успешно да влияеш на себе си, да се поддаваш на твоите страхове, съмнения и вътрешни бариери защо нещо не можеш да направиш или защо нещо няма да се случи.

Повечето хора биха подценили тази тема! Препоръчвам ти да не го правиш.

? Грешка №2: Липса на система, която да гарантира постигането на целите

Ти може да имаш нагласата за успех, но ако си постоянно зает, няма да ти остане време за истински важните неща в бизнеса. Освен загубата на време от прекъсвания и разсейвания (за която толкова много бизнес лектори говорят), най-големият проблем тук е подходът ти при планирането. Обикновено той е такъв, че в графика ти не попадат най-важните задачи, които те движат напред, а си постоянно зает с оперативни задачи.

? Грешка № 3: Неправилни послания и недостатъчен маркетинг

Когато собствениците на бизнес идват първоначално при мен, те обикновено не знаят и не са фокусирани върху точно определена група клиенти. Използват послания, които са общи и неясни. Като резултат, те не се отличават от конкурентите си и залагат основно на цената. И ако цената им не е най-ниската на пазара, имат сериозни трудности.

Ако пък цената им е най-ниската, не печелят достатъчно. Това е порочен кръг.

? Грешка № 4: Неумение да се затвори сделката с потенциален клиент

Когато продават, собствениците на бизнес и техните търговци много често разчитат на импровизация, която, дори и да е успешна, не дава предвидими резултати.

Липсата на предварително измислени скриптове и сценарии как протичат търговските срещи пък водят до невъзможност да направиш подобрения в процеса на продажба.

И последно, но не маловажно: обикновено не се поддържа систематична последваща комуникация със съществуващите клиенти.

? Ето какво показва моя опит:

Често се допускат едновременно и 4-те големи грешки и точно затова, дори и да се постигне напредък, той е слаб и нетраен. Ако това е така и за теб, вероятно имаш чувството, че вървиш с 2 крачки напред и една назад.

Но не всички собственици на бизнес изпитват тези трудности.

Много собственици на малък бизнес се радват на големи ръстове година след година, имат достатъчно клиенти, разширяват екипа си, стандартът им на живот се повишава и едновременно с това – работят по-малко.

? А сега да преминем и към практиката!

В оставащата част от материала ще ти покажа 5 стратегии, с които можеш предвидимо да достигнеш до повече клиенти и оттам да печелиш повече пари в твоя бизнес.

? Стратегия №1: Работи само с твоя идеален клиент.

Ето кои са предимствата за теб, ако добре знаеш кой е той:

  • Можеш да имаш ясно послание към него;
  • Знаеш къде да го търсиш;
  • Маркетингът стават по-евтин и в някои случаи дори безплатен;
  • Знаеш от какво точно се нуждае този клиент – и можеш да му го предложиш!
  • Знаеш и как да избегнеш клиентите, с които не искаш да работиш – които само ти губят времето и енергията.

Какво да направиш, за да определиш кой е твоя идеален клиент?

Погледни към текущите си най-добри клиенти и виж дали можеш да откриеш нещо общо между тях – това, което ги характеризира.

Какви са проблемите и решенията, които търсят?


? Стратегия №2: Намери къде има много от твоите идеални клиенти

Преди много години чух от Джей Абрахам (един от най-гениалните хора в маркетинга и бизнес стратегиите), че «Някой вече е положил усилия, за да достигне до същите хора, до които искаш да достигнеш и ти.».

С други думи: има места, където твоите идеални клиенти вече са събрани в голям обем (от някой друг) и ако ти си там, можеш да достигнеш едновременно до много от тях. За да реализираш тази стратегия, е важно да намериш тези места (и офлайн, и онлайн) и да изградиш стратегически партньорства с хора и организации, които могат масирано да те препоръчат на техните клиенти (стратегическият партньор е някой, който работи със същите идеални клиенти като теб, но не се конкурира пряко с теб).


? Стратегия №3: Създай грабващо маркетингово послание

Макар че посланието ти на пръв поглед трябва да представи теб и твоя бизнес, то трябва да е насочено към «тях» – твоите клиенти.

За да е магнетично, е важно да покажеш в него много ясно нуждите, желанията и предизвикателствата на идеалния ти клиент. И тъй като хората не купуват продукти, хората купуват решение, то за да победиш конкурентите си и да привлечеш много клиенти, е важно да се позиционираш като „решение на проблема“, а не като стока. Когато постигнеш това, цената, на която продаваш, вече не е от най-първо значение…

Именно чрез по-силно позициониране на пазара можеш да изключиш конкурентите си, дори и те да предлагат същия продукт/услуга на много по-ниска цена.

Сега обаче идва и най-важният въпрос!

Как да изградиш своето маркетингово послание стъпка по стъпка?

? Изтегли моя безплатен доклад: Асансьорна реч: Какво да кажеш всеки път, когато имаш контакт с потенциални клиенти, така че да ги накараш да проявят интерес и да искат да купят твоя продукт или услуга [DOWNLOAD]


? Стратегия №4: Действай през много маркетингови канали!

Много собственици на бизнес привличат клиенти само през 1-2 канала.

С такъв маркетинг трудно можеш да направиш ръст, да не говорим да постигнеш удвояване и утрояване на бизнеса.

Когато разшириш арсенала си от маркетингови канали, по които привличаш клиенти, ще се случат две неща, които ще доведат до сериозен ръст на бизнеса ти:

  • достигаш до повече хора – ясно е, че ще достигнеш до повече нови хора, ако привличаш клиенти по 10 канала, отколкото ако привличаш само по 2.
  • един и същи човек/фирма може да те види на няколко места, което го убеждава, че продуктът/услугата ти са качествени и точно ти си неговото решение.

? Стратегия №5: Създай система за последваща комуникация

Когато вече си привлякъл клиенти, шансът е част от тях да купят повторно от теб, дори и да не полагаш усилия. Защо? – защото вече са ти се доверили и така им е по-лесно.

Затова и всеки бизнес винаги има малък брой постоянни и лоялни клиенти…

Ами ако започнеш да поддържаш последователна комуникация с текущите си клиенти? – така голяма част от тях ще се превърнат в твои постоянни и лоялни клиенти.

Как да го направиш?

Изгради формална система за отношенията ти с клиентите.

И тази система да е такава, че ти да поддържаш регулярна връзка с тях. Това е най-лесната стратегия, за да задържиш по-голяма част от твоите клиенти.

Бизнес собствениците, които следват горните 5 стратегии се радват на стабилен растеж всяка година, печелят повече пари и имат повече свободно време.

? Как се случват подобни резултати?

Такива резултати можем да очакваме, когато:

  • имаме ясно послание към клиентите си;
  • продаваме решение на проблемите на нашите клиенти;
  • се позиционираме като експерт и авторитет;
  • привличаме клиенти по много и различни канали;
  • имаме ясни системи, по които работим;
  • преодолеем вътрешните си спирачки;
  • изградим фокус и планираме така, че всеки ден да се движим към нашите цели.

? Повече за моят подход на работа може да видиш в сайта ми: DoubleYourBusiness.bg


? За финал ти предлагам нещо наистина полезно:

Ще ти помогна безплатно да изградиш твоята стратегия за ръст на бизнеса и план от стъпки, с които да достигаш до повече клиенти и да генерираш повече печалби.

За целта периодично провеждам специален уъркшоп, наречен:

? Бизнес решение – планиращ ден с Александър Николов

Това е полудневен уъркшоп, на който уча и напътствам собствениците на малък бизнес да създадат своята стратегия за ръст така, че да получат доказани и предвидими резултати от нейното прилагане. Този уъркшоп е безплатен и ако го посетиш, ще имаш достъп до доказана методология, която вече е помогнала на стотици собственици да имат бизнес резултатите, които желаят.

? Още не си бил на мой уъркшоп? Виж информацията за него на линкa по-горе и се регистрирай за участие – напълно безплатно е. За мен ще е удоволствие да ти помогна и ти да постигнеш резултатите, които искаш.

Отзиви  ?

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️За сезон 2018 г. постигнахме 130% ръст на бизнеса ни в сравнение със сезон 2017 г. А благодарение на програмата на Сашо намерихме начин да направим бизнеса си целогодишен и това реши проблема ни със заделянето на средства за зимния период.”
― Мартин и Димитър Проеви, собственици на ландшафтна компания Адиантус

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ “Само преди три години се питах дали не е дошъл моментът да затворя бизнеса си. Сега, само за един месец от единия си бизнес имам приход, който преди 3 години изкарвах с моите две фирми заедно за цяла година. Годишният ми доход преди сега е мой месечен доход!
― Даниела Спасова, собственик на учебен център “Здраве и красота“ и на козметичен салон „Дивна медик“

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ “Благодарение на работата със Сашо за 7 месеца постигнахме изключителни резултати в бизнеса. Приходите на компанията се увеличиха с над 3 пъти в сравнение с най-добрите постигани резултати за една година назад.
― Теодора Маринова, бизнес собственик във Verve Teas


? За автора:  Александър Николов е бизнес консултант, автор на книгата „Бизнес растеж“ и книгата „Нагласа за резултати“, основател на сайта www.DoubleYourBusiness.bg и Формулата от 7 стъпки за бизнес растеж. Той помага на собствениците на малък бизнес да привличат повече клиенти, да печелят повече пари и да работят по-малко.

Александър е един от много малкото бизнес консултанти и ментори, които прилагат и за себе си на 100% стратегиите, на които учат своите клиенти. Като резултат, той има много печеливш 6-цифрен бизнес, който продължава да расте с бързи темпове всяка година. Това, което отличава неговата работа от тази на останалите бизнес консултанти, е че Александър е фокусиран в работата си само със собственици на малък бизнес и благодарение на това те получават доказано работещи стратегии за привличане на клиенти, които могат да прилагат стъпка по стъпка.

Като резултат, неговите клиенти печелят повече пари в бизнеса си и бързо възвръщат коучинг инвестицията си чрез новия бизнес, който генерират.

Възстанови паролата:

Логни се в
Мастърхак

Печели с ума.
Не с времето си.

БЕЗПЛАТЕН БЮЛЕТИН
"Всеки път, когато го отворя, умът ми се взривява от идеи..." - Цвети Тодорова
Инструменти, идеи и похвати, непознати за останалия свят...
★★★★★
От застой в доминация
Инструменти и похвати, които от марионетка ще те направят кукловод...