ВЛЕЗ В КЛУБА

Повече онлайн продажби чрез маркетплейс платформите [говорят практиците]

  •  
  •  
  •  

Запази за после


Реализацията на поредицата е възможна благодарение на успешното партньорство между eCommerce Academy и платформата за търговия – VTEX. Излъчването на епизодите е на живо във Facebook страницата на Академията, за да могат всички желаещи зрители да задават своите въпроси в коментар.

В 5-ти епизод от видео поредицата eCommerce Talks, експерти споделят съвети, примери и практики за ефективна електронна търговия. Предаването беше с фокус върху темата “Работа с маркетплейс платформи”.

Маркетплейс платформите заемат все по-централно място в стратегиите на онлайн бизнесите, които искат да се развиват успешно.

Точно по тази причина и петият епизод беше посветен на възможностите, които предоставят такива платформи.

Гости на Никола Илчев бяха специалисти с огромен опит зад гърба си както в електронната търговия, така и конкретно в работата с маркетплейсите. Това бяха Теодор Боев от Matraci.bg и Антония Колева – Etsy ментор.

🎙 Част от въпросите, които бяха зададени към Теодор Боев, са:

  • “Има ли трикове, които подпомагат успеха на онлайн бизнеса?”
  • “Какви ресурси са нужни, за да стартирате бизнес в маркетплейс платформи?”
  • “Научиха ли се потребителите да купуват от маркетплейс партньор, а след това директно от сайта на търговеца?
  • “Правило ли ви е впечатление да имате продукти, които се продават по-добре във вашия сайт, отколкото през Emag?”
  • “Трудно ли е от логистична гледна точка да се продава в Румъния през Emag?”;
  • “Как се справяте с идентичността си в маркетплейса?”
  • “Важно ли е да участвате като търговец в кампаниите, които провеждат маркетплейсите?”
  • “До каква степен маркетплейс платформите ви защитават като търговец?”

Теодор Боев сподели, че е в електронната търговия от 6 години, а Matraci.bg е един от първите партньори на Emag. Първоначалната цел е била онлайн бизнесът да навлезе в Румъния и да се тестват промоционални кампании като “Черен петък”, организирани от маркетплейса. Преди да стартира работа с Emag, Matraci.bg е имал и онлайн магазин в Румъния, но доброто позициониране е било затруднено от конкуренцията.

Тук идва и ролята на Еmag като партньор, който е допринесъл за развитието на електронния магазин.

Също така Теодор Боев каза, че за момента в Matraci.bg не използват фулфилмънт, а 20% от продуктите им носят 80% от продажбите. От известно време работят и с друга маркетплейс платформа, а именно – Vivre.bg.


Антония Колева, която има над 10-годишен опит с една от най-големите маркетплейс платформи в света – Etsy, отговори на следните неизвестни:

  • “По какъв начин даден онлайн търговец може да се отличи от конкуренцията?”
  • “Грешка ли е да се отличавате от конкуренцията в Etsy само с по-ниска цена?”;
  • “Кое би подпомогнало продажбите на търговците в Etsy?”
  • “Клиентът в Etsy очаква ли артикулът да е вече изработен или трябва да изчака създаването му?
  • “Коя е по-добрата практика в Etsy – да пуснете поетапно няколко продукта или да предложите за продажба голям асортимент още в началото?”
  • “Кои са най-важните промоционални кампании в Etsy и трябва ли като търговец да участвате в тях?“
  • Може ли Etsy бизнес да е толкова голям, че да използва фулфилмънт центрове?”
  • “Добре ли е да се препраща външен трафик към продуктите, включени в Etsy?”
  • “До каква степен платформа като Etsy ви защитава като търговец?”

Според Антония Колева различни бизнеси и творци, създаващи ръчно изработени продукти, биха могли да се позиционират в платформата Etsy. Там те са подпомогнати да развият дейността си, докато се разрастнат и създадат собствен онлайн магазин. Инвестицията в маркетплейса на първоначален етап е единствено времева. Това, което прави Etsy уникална платформа с над 30 млн. потребители към момента, е, че израства като общество за хендмейд продукти и постепенно се превръща в маркетплейс платформа.

Според нея е добре да се препраща външен трафик от социални медии или мейлинг към Etsy особено ако нямате собствен сайт и предлагате уникални изделия без конкуренция в съответния маркетплейс.


Темата “Работа с маркетплейс платформи” разгърна какъв потенциал за растеж на бизнеса дават маркетплейс платформите и разкри много важни детайли и трикове за по-доброто позициониране на търговците в тях. eCommerce Talks рубриката ще включва още 5 серии.

В случай че искате да научите повече и по темата: “Социалните мрежи и инфлуенс маркетинг”, не пропускайте четвърти епизод от поредицата.

В него участваха Дацко Дацев – експерт от Trendo.bg, и Лора Добрева – инфлуенсър. Участниците говориха за това как социалните мрежи промениха бизнеса и електронната търговия, кои са актуалните платформи, кои социални мрежи използват младите, коя мрежа за кого е подходяща, какви са таргет аудиториите, защо инфлуенс маркетингът е важен.

eCommerce Talks продължава да предоставя на зрителите си полезен ноу-хау за онлайн бизнеса и да представя интересни гости, споделящи знанията си.

Очаквайте следващия епизод на 25 март (четвъртък) от 19:30 часа.

Той ще бъде посветен на “Маркетинг чрез съдържание” и в него ще можете да почерпите вдъхновение от Ивайло Тончев – “Маркетинг, медии и реклама” във Фрамар, и Димитър Иванов – маркетинг мениджър във Fish24.bg.


От екипа на eCommerce Talks обещават, че това е само началото на една много полезна поредица, в която ще се говори за успешен онлайн бизнес и не само. Очаквайте следващия епизод “Социални мрежи и инфлуенс маркетинг” на 11 март (четвъртък) от 19:30 часа.

За повече информация относно поредицата, гледане на епизоди и друго ценно съдържание за електронна търговия, последвайте eCommerce Academy:


Поредицата се осъществява с подкрепата на VTEX

Глобална платформа, end-to-end решение за търговия с вградени маркетплейс и OMS (Order Management System) функционалности. VTEX помага на компании в търговията, производители, продавачи на едро от FMCG, PCG и други вертикали да оперират ефикасно и мащабират безпроблемно, предлагайки изключително клиентско преживяване на своите клиенти и партньори.

Компанията има над 3000 клиента в 45 държави, някои от които са Sony, Walmart, Whirpool, Coca-Cola, Stanley Black & Decker, Nestlé, Motorola и други. През 2020 VTEX беше обявен за Лидер в IDC MarketScape Worldwide B2C Digital Commerce Platforms и Визионер в Gartner’s Magic Quadrant for Digital Commerce. За повече информация посетете www.vtex.com.


  •  
  •  
  •  
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Виж всички

☎️ 0878 977 107

🔰 Стани член на клуба

👤 Вход / Профил

📗 Библиотека

🏆 ВИП зона

🌀 Поднови абонамент

==========

❤️ Секретна група

💻 Инструкция за групата

ℹ️ Инфо за клуба

📺 Обиколка на Мастърхак

🔄 Автоматичен абонамент

🎁 Подари абонамент

⭐️ Отзиви за клуба

🎯 За Реклама

🦉 За Нас


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

Възстанови паролата:

Вход за клуб
Мастърхак
Най-после безплатна е-книга, която ще ти е истински полезна:
Постигай целите си два пъти по-бързо!
1. Въведи имейла си 2. Отвори пощата си 3. Потвърди абонамента си 4. Изтегли книгата