7 съвета от д-р Злобил за постигане на онлайн маркетингово господство

Когато злото срещне маркетинга...

Изобщо не си губете времето да четете тази статия, освен ако не искате да изкопаете от дупката на бизнеса си повече от справедлив дял добри клиенти и продажби. И ако вече изкарвате повече пари отколкото искате, със сигурност следващите редове не се отнасят за вас. Ако вече сте много богат, ако имате повече клиенти отколкото можете да понесете, вероятно сте попаднали тук случайно и със сигурност няма какво повече да научите.

Но ако НЕ сте, нека да ви задам въпроса така: Достатъчно зъл ли си, за да се присъединиш към нас и да научиш седемте подли, дяволски и зли маркетингови тактики, чрез които да получиш няколко хилядарки повече? Или пък повече клиенти?

Все едно… ако отговорът е ДА, да започваме:

Дяволска тактика # 1: Попитай за поръчка

Лабораториите за контрол на съзнанието на д-р Злобил са установили, че вие можете съществено да повишите обратната реакция и отговор на всичко, просто като издавате ясни, добре дефинирани призиви за действие.

Тази маркетингова тактика радикално ще увеличи реакцията към вашите оферти. А и все пак не изисква от вас кой знае каква допълнителна работа.

Чиста, ясна, дяволска схема, нали?

  • Искаш повече абонати за твоя блог? Кажи им да въведат мейла си в полето за регистрация за безплатния ти бюлетин.
  • Искаш да кликват повече на връзките ти? Кажи им да „натиснат тук„.
  • Искаш повече клиенти? Кажи им да добавят продукт в кошницата си.

Иска ми се да го направя малко по-сложно за вас. Иска ми се да изглеждам малко по-умен като ви кажа нещо по-завоалирано. Но се оказва, че колкото по-просто, колкото по-ясно отправите вашия призив за действие, толкова по-добре работи той!

Дяволска тактика # 2: Оферирай нечестна гаранция

Нечестна, но за вас драги бизнесмени! Когато вие предложите някаква откачено силна гаранция, вие прехвърляте риска от клиента директно върху себе си.

Този ефект предизвиква дълбоко вкоренена неврологична промяна в съзнанието на клиента, което е равносилно на контрол над ума.

Комбинирайте това с призива за действие и ето, че вече имате всичко, което елиминира свободната воля! А той, уважаемият ви клиент, остава очарован от вас и спокоен за продукта ви въпреки вас! Дяволски просто и гениално, нали?

Дяволска тактика # 3: Дай им причина да действат сега

Нека си го кажем направо, повечето оферти и предложения изглеждат безгръбначно, слаби са и най-вече: лишени са от силна причина и цел, които да ангажират истинското зло у повечето купувачи, а именно жадно да пазаруват на поразия!

Също така в същите тези оферти нерядко е заложено и отлагането!

Дайте им достатъчно, но не прекалено дълго време и те ще ускорят продажбите ви по-бързо, отколкото Остин Пауърс бяга от безпричинно бавнодвижещия се механизъм за потапяне в едноименния филм.

И за да ги предпазите от бягство от вашето предложение, дайте им перспективи, убедителни причини да купят от вас още днес.

Обичайният начин да постигнете това е да ограничите вашата оферта или чрез лимитиране на бройките в наличност, които възнамерявате да продадете или ако им дадете точно определен срок, в който могат да купуват.

И едно предупреждение: не лъжете и не давайте фалшива информация за вашите ограничени оферти. Ако им кажете, че ще пуснете само 100 чифта от ограничената серия на вашия най-нов модел плетени чорапи, не продавайте сто и един.

И макар да е вярно, че тактиката с фалшивия недостиг е нещо зло, тя също е и доста неубедителна, непрофесионална и слабо резултатна, защото по закона на Мърфи вероятно ще ви хванат. И следващият път, когато кажете, че пускате ограничена серия от нещо, просто ще ви се изсмеят иронично и ще ви отбягват като дявол от тамян!

Дяволска тактика # 4: Използвай силата на числата

Бих могъл да ви кажа всички основни психологически причини, поради които заглавията на статии, започващи с числа, са по-ефективни от резервоар пълен с акули с прикрепен допълнителен лазер към главите си насочен срещу вас.

Бих могъл да ви кажа, но след това ще трябва да ви убия… Да, почти всички вече използваме числа в своите заглавия. Да, ние сме болни на тази тема, слагаме ги навсякъде. Приеми тази тактика и ти! Това работи и то работи дяволски добре!

Дяволска тактика # 5: Имай високи стандарти

Не, не говоря за това да бъдеш перфекционист. Честно казано мразя перфекционистите. Това са хора лишени от чувство за креативност, досадни и адски дразнещи. А вие и без това никога няма да управлявате света си като перфекционист.

Преследването на истинското зло, на истински злите, големи продажби изисква високи стандарти. Стандарти, които са добре дефинирани и ясни /чували ли сте за управленския метод сигма 6?/ Вие може да решите точно за какво конкретно ще имате високи стандарти. Това може да бъде качеството на вашия продукт.

Това може да бъда вашата бизнес етика. Или може да бъде брилянтната резултатност на вашите сложни и зли схеми на начина ви на продажба. Вие решете!

Стандартите също са измерими и ще има последици, ако се провалите в тяхното редовно предлагане, доказване и защитаване.

„Ние ще ви върнем парите, ако стандартите, които сме ви обещали не са спазени“ или „Ние ще отговорим на вашия и-мейл в рамките на един работен ден, в противен случай ще детонираме експлозив, който да разруши нашата тайна дупка, в която сме се скрили.“ – ето това са железни стандарти!

Дяволска тактика # 6: Използвайте тайни думи, за да ги подчините на волята си

Това е тайна, известна само на шепа супер лъжци и мошеници, няколко хиляди известни копирайтъри и сега на вас читателите на lifehack.bg

Съществуват две тайни думи, две думи натискащи спусъка на пистолета, който може да застреля вашите потенциални купувачи, ако преди да ги чуят откажат да купуват.

Това са две думи, които могат да превърнат потенциалните клиенти в роботизирани мутанти, които живеят само за да пазаруват. Кои са тези две думи ли?

Този път мисля да ви кажа…

Представи си…, че след като прочетеш тази статия, ти ще бъдеш доста по-ефективен в онлайн маркетинга, защото ще си научил две много важни думи, както и конкретните причини, поради които тези думи имат такова голямо значение.

Всъщност и двете думи могат да бъдат открити в предходното изречение, заедно с намеци, свързани с тяхната важност. Хванахте ли ги, видяхте ли ги? Ако не, продължавайте да четете, защото всичко ще бъде разкрито сега….!

Най-важната дума е „Ти/Вие“

Когато става въпрос за писане на ангажиращо съдържание, думата „Ти/Вие“ е най-мощната дума, защото хората в крайна сметка са заинтересовани от това дали текстът, който четат, изпълнява някакви техни собствени нужди.

Може да звучи тежко, но е факт, че читателите на вашия блог/сайт няма да започнат да се грижат за вас и за вашия онлайн бизнес, докато неколкократно не им предложите и продължавате да им предлагате огромна стойност и полза чрез вашия онлайн продукт.

Но когато веднъж започнат да се грижат за вас, да се интересуват от това, което им предлагате, огледайте се….., защото прекрасни неща ще започнат да се случват /аз още ги чакам 🙂/ Трябва да мислите за това като за вирусен маркетинг и клиентски евангелизъм. Не забравяйте, че съдържанието ще бъде по-ефективно с фокус изместен директно към читателя, а не върху вас.

И един от най-лесните начини да направите това е да оптимизирате използването на думата Ти/Вие и да минимизирате използването на думата „Аз“ и „мен“.

Хората искат да слушат за тях, не за вас. Забележете статиите в този блог, ще видите, че доста малко използвам думата „Аз“.

Всеки път когато приключите с написването на някакъв рекламен текст, блог статия или каквото и да е друго текстово съобщение, което трябва да продаде нещо или вас, проверете колко пъти използвате думата „Ти/Вие“ и колко думата „Аз/мен“. След това коригирайте, ако е необходимо. Опитайте това и ще бъдете изумени от резултата.

Втората най-важна дума е „Защото“

Една от най-важните характеристики на неустоимото, убедително съдържание е спецификата. Колкото по-конкретни сте Вие, толкова по-надеждни ще изглеждат вашите гледни точки, а и оттам толкова повече дяволски добри продажби ще правите.

Има много начини да изразите вашата специфичност в писмените си работи. Един от най-добрите е просто като дадете причина защо се случва еди какво си чрез супер мощната дума „защото“. Силата на думата „защото“ е документирана от социалния психолог Елън Лангер. Лангер извършила експеримент, в който тя застава на опашка, на която чака, за да използва копирна машина.

Там тя тества 3 различни начина на поискване да пререди човека пред нея: „Извинете, имам да копирам 5 страници. Може ли да използвам ксерокс машината?“ В този случай 60% отговарят с „Ок, няма проблем.“

Във втория си опит тя задава въпроса така: „Извинете, имам 5 страници, мога ли да използвам ксерокса, защото много бързам?“ В този случай цели 94% отговарят с „Да“.

Изглежда, че когато дадете на хората причина защо, защото бързам в случая, това увеличава извънредно много ефективността на искането. Началната дума-спусък „защото“ е толкова мощна, че дори да НЕ изглежда, че имате основателна причина, дори да изтъкнете нещо толкова просто, нещо, с което би се оправдало 4-годишно дете, вие почти сигурно ще постигнете целта си. Просто трябва да се аргументирате с нещо.

Бъдете конкретни във вашите твърдения и винаги давайте причина защо, особено когато искате хората да предприемат някаква форма на действие във ваша полза.

Направете това не защото го казах, а по-скоро защото това ще направи чудеса за вас и вашия дяволски добър и резултатен онлайн маркетинг.

Дяволска тактика #7: Предложете вашата нечестна оферта

Тази последна точка от този целия дяволски маркетингов план означава Вие да направите оферта, толкова добра, толкова нечестна и изгодна, на която никой да не може да откаже. Това е тази ваша оферта, която ще накара конкуренцията Ви да изглежда като ученик в гимназия с ниско самочувствие: мълчалив, смачкан и с наведена глава.

Това трябва да бъде оферта по-смъртоносна за конкурентите Ви и от лазер разположен на луната, готов да ги унищожи.

Ако сте създали продукт, ако сте направили предложение за нещо, което вашият пазар наистина, наистина иска, това ще ви спести необходимостта от убеждаване и почти няма да се налага да го правите, за да получите потенциални клиенти и да осъществите повече продажби. Да, знам, това е прекалено дяволско, за да се използва. Не казвайте, че не съм Ви предупредил. Но в същото време и е адски трудно да се създаде такова чудовищно творение като тази убийствена оферта, за която говорим.

И все пак опитайте се да я измислите, бъдете зъл!

13 Коментара
  1. Боян Тодоров каза

    Привет, статията е супер полезна!

    На пръв поглед съветите са прости, но както знаем,
    простите неща не са за прости хора 🙂

    Поздрави.

  2. андреа каза

    има наистина доста хитринки напръв поглед обикновени

  3. Рая каза

    🙂

  4. Рая каза

    Защо мислиш, че ги взимам „толкова на сериозно“ ? Имам мнение, казвам го. По-скоро ти много се засегна 🙂

    За мен като ЧИТАТЕЛ е важно да знам кой и какъв е човекът зад даден сайт. Да знам кои мисли и кой стил на писане са негови и кои не. Така опознаваш човека, изграждаш си мнение за него, доверие в него. Нали четеш CopyBlogger, защо ме караш да обяснявам 🙂

    Спирам дотук, та да не се повтарям. Поздрави!

    1. lifehackerbg каза

      Е Рая подпалих моторетката, няма какво да крия 🙂 Но се радвам, че имам читатели като теб 😉

      1. Красимир Костов каза

        Похарчи доста нерви за групости, вместо за някоя нова интересна статия.
        Жалко, но постоянно някой ни напомня, че сме в БГ и че само пред нашия казан няма дявол. :))

  5. Рая каза

    @Христо
    Писах ти в коментар, защото аз идвам тук като читател. Дали ще се съобразиш с мнението е изцяло твое решение, защото тук ти си домакин, а аз – гост.

    @Христо, @Анастас
    Не ми се влиза в дискусия по темата за авторството и кое е (не)редно. Но точно като читател, а не като автор, ме интересува произхода на материала.

    Не казвам, че авторството е единственото ценно нещо в един материал. Всъщност именно затова не мисля, че е толкова страшно да се посочи оригинала. Както сами казвате, най-важно си остава материала да е полезен.

    1. lifehackerbg каза

      @ Рая
      Всеки от нас, който има сайт никой не може да ме убеди, че освен като читател не гледа на него и като на нещо, което и той прави, убеден съм в това. Когато аз чета други сайтове на колеги освен като читател гледам и като човек, който може да си вземе някоя добра или да избегне друга лоша практика.

      Относно авторството: всеки копира, да не се правим на луди! Аз също го правя и то доста, НО няма да се скъсам да пиша от къде какво и защо го вземам текста. И да подчертая, че съм за копирането само от англоезични и други сайтове РАЗЛИЧНИ от Български такива или БГ автори! За копирането от БГ сайтове съм много против!

      И да, няма нищо страшно да се посочи източника в един материал, точно затова и съм го посочил….и не само тук 🙂
      И Рая не ги вземай тия неща толкова на сериозно, само ако копирам статия от теб тогава 🙂

      Наско радвам се, че мислим еднакво по този въпрос!

      Жалко, че не коментираме самата статия, която е по скоро забавна, ами се занимаваме с тия неща, които съм сигурен че не интересуват почти никой 🙂

      Поздрави
      Христо

  6. Анастас Мавродиев каза

    Аз съм на същото мнение като Христо. Една част от статиите ми в блога са авторски, други не. Това е ясно на читателите. Тях откъде е почерпена информацията не ги вълнува. Важното е материалът да е полезен и съдържателен с практически приложима информация.

  7. Христо, по принцип харесвам нещата, които правиш.

    Този ти материал обаче е 1:1 превод от Copy Blogger. Ти си писал „Използвани са материали на Sonia Simone“. Според мен е редно да дадеш линк към оригиналния материал (не просто copyblogger.com, а директен вътрешен линк) и да пишеш „Превод: Христо Стоянов“. Бъди открит – напиши в началото нещо като „Попаднах на един страхотен материал от …., и го преведох специално за вас“.

    Това няма да намали полезността на материала в очите на твоите читатели, и вероятно ще спечелиш точки за коректност. Обратното оставя много кофти впечатление, поне у мен.

    1. lifehackerbg каза

      Здрасти Рая,

      Със сигурност не е буквален превод на статията, а съм си слагал в текста и мои мисли и мои интерпретации на текста. Отделно, че съм вземал и неща от други статии на въпросния сайт в тази статия, няма да ги налинквам всичките я!

      Другото, което е че това, от къде е взета статията го гледат само автори на сайтове като мен и теб, а не обикновения редови читател и това няма нищо общо с полезността на материала нито за „точките ми“. Точки пред кого да трупам….? Не стига че съм си направил труда да я преведа, да я оформя по мой си начин, да вложа и текст от себе си ами сега и да налинквам тоя сайт, че и да му отделям и няколко изречения от къде съм взел статията. За какво му е това на читателя? Това за мен е излишен псевдо-морализъм! Хич не я споделям тази политика, който го смята за некоректно си е негова работа.

      Рядко ще си позволявам да пиша авторски статии тъй като лично на мен там не ми е силата. Това не е личен нито авторски блог, това е изцяло информационен сайт! Както казва актьорът Уил Смит: “Няма проблем на света, чието решение да не е описано в някоя книга” или в случая в статия в интернет!

      това е от инфото „За мен“ в сайта! А и на почти всички статии посочвам източника, освен ако не е описание на софтуер или нещо подобно!

      Рая сложил съм ЛИНК КЪМ ИЗТОЧНИКА НА САЙТА! Не мога да разбера какво повече трябваше да направя……..?

      И Рая като хора, които поддържат някакви сайтове, колеги да го кажем, можеше това да ми го напишеш на лично съобщение щом толкова те възмущава!

      Извинявам се ако ти изглеждам нападателен, нищо подобно, просто това е моето мнение. Да не се засегнеш, нищо лично. Аз като потребител и читател изобщо не се интересувам кой сайт от къде си взема статиите, текстовете и т.н., когато те са ми полезни.

      Радвам се че изрази мнението си, уважавам го

      Поздрави
      Христо

      1. Красимир Костов каза

        Браво, Христо, аз съм с теб!

        Трябват ни добри статии, а не празни приказки като на Рая. Стига сме откривали топлата вода и колелото.
        Забележката на Рая е наистина за лично съобщение и има всички белези на заяждане.

        Недей така, Рая, не е красиво!

        1. lifehackerbg каза

          Краси благодаря ти за подкрепата!

          Признателен съм ти!

          Сигурен съм, че Рая не се изказа с лоши чувства 🙂

          Поздрави

Остави коментар

Your email address will not be published.

Благодаря ти!