Лидерство по време на криза – какво написа Джеф Безос на служителите си от Амазон

Джеф Безос изпрати отворено писмо до служителите на Амазон във връзка с коронавируса и настоящата тежка ситуация и всеки умен лидер следва да го прочете!Обърнете и специално внимание на структурата на писмото от 5 части!


Днес всеки бизнес е изправен пред безпрецедентни предизвикателства. Тeзи трудности не подминават и големите компании. Амазон и Джеф Безос също.

Безос публикува отворено писмо до служителите на Амазон, в което говори за това, с което компанията ще трябва да се справи в резултат на коронавируса.

Вероятно не сте фен на Амазон.

Вероятно и Джеф Безос не ви е любимец и не одобрявате неговия стил и визия, НО ако сте бизнес лидер и мениджър, който се чуди как да успокои и мотивира служителите си в тази извънредна ситуация, то си струва да анализирате тези 534 думи.

Защо?

? Ако имате бизнес този материал ще ви помогне с идея как да успокоите и мотивирате служителите си в толкова напрегната атмосфера, изпълнена с несигурност.

? Писмото е пример за стратегически подход в криза и затова сме се опитали да направим разбор и да покажем структурата му, смисъла зад думите и връзките.

#1. Започнете с бруталната истина

Да предположим, че Безос е написал писмото сам, а не с помощта на някой асистент или мениджър в Амазон. Всичко на всичко са 9 абзаца, а ето и началото:

В момента не правим бизнес както обикновено. Това е време на огромен стрес и несигурност. Освен това е и момент, в който работата, която вършим, е от най-решаващо значение.

Тези първи изречения въздействат, защото изразяват съпричастност и неотложност. Очертава се бруталната истина в момента – стрес, несигурност и решаваща работа.

#2. Поставете опора и изразете благодарност

Точно сега хората, отговорни за доставките и логистиката, са героите и в следващите два абзаца. Безос напомня на служителите си колко благодарни са хората.

Ние предоставяме жизненоважна услуга на хората навсякъде, особено на възрастните, които са най-уязвими. Хората зависят от нас! Получих стотици имейли от клиенти, видях постове в социалните мрежи, пълни с благодарност към всички вас. Вашите усилия се забелязват на най-високо правителствено ниво, включително и от Президента Тръмп.

Думите са важни, защото вижте какво следва…

#3. Управлявайте очакванията

Безос категорично описва икономическата цена, която е убеден, че светът ще плати като резултат от кризата. Думите му са смразяващи. Трудно може да не му се вярва, особено като се има предвид колко ефективно е прогнозирал бъдещето в годините назад:

Тъжно ми е, че ще ви го кажа, но прогнозирам, че нещата доста ще се влошат, преди да се подобрят.

Въпреки това, въпреки разразилия се страх в целия свят, Амазон не просто се опитва да задържи хората на работа, но и се опитва да наеме още 100 000 човека.

Тънкият момент е, че сега много американци изведнъж търсят работа и Безос казва, че се надява “хората, които са уволнени да дойдат да работят при нас докато успеят да се върнат на работата, която са имали преди.

#4. Изкарайте отпред големия, очевиден проблем

Амазон се сблъсква и със специфичен проблем, а очевидно решение няма:

Докато на хората им се казва да стоят вкъщи, то голяма част от работата в Амазон трябва да бъде свършена на място, в складовете. И докато Безос казва, че по съоръженията на Амазон хигиенизирането е повишено и се практикува социално дистанциране, истината е, че някои работници със сигурност ще поискат лични предпазни средства като маски и ръкавици – същото, което не достига в болниците и сега. Той твърди:

Амазон е пуснал поръчки за закупуване на милиони маски, които да даде на работниците и партньорите си, които не могат да работят от вкъщи.

Само, че много малко от тях са били изпълнени!

И продължава:

Лесно е да се разбере защо доставчиците на медицински изделия, обслужващи нашите общности, трябва да са на първо място. Когато дойде редът ни за маски, първо ще ги дадем на нашите служители и партньори, които работят, за да доставят на хората продукти от първа необходимост.

#5. Обещайте един единствен фокус

Безос завършва писмото си като казва, че цялото му време и мислене сега “ e изцяло фокусирано върху Covid-19 и как компанията най-добре да изиграе своята роля.”

Добавя, че се тревожи за много от същите неща, които не дават мира и на служителите:

От децата ми, родителите, семейството, приятелите до вашата безопасност, моите колеги, тези, които вече са много болни и до истинските щети, които ще бъдат причинени от икономическия срив в нашите общности.


Съвършенството у тази реч е последното нещо, което може да се търси в момента!

Но ако имате бизнес и ви е трудно да намерите правилните думи, с които да се обърнете към вашите служители, то това писмо може да ви бъде вдъхновение.

Дори и само структурата му да използвате, сигурни сме, че ще можете да създадете ваше собствено послание, което да окуражи екипа ви и да го сплоти, за да излезете заедно по-силни от кризата, която предстои!

? Ето и оригиналното писмо:

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Jeff Bezos (@jeffbezos) на

източник: www.inc.com

Възстанови паролата:

Логни се в
Мастърхак
Печели с УМА, не с времето си
БЕЗПЛАТЕН БЮЛЕТИН
"Бюлетинът, за който мечтаех..." - Цвети Тодорова
Инструменти, идеи и похвати, непознати за останалия свят
*въведете имейл → кликнете на бутона → проверете пощата си → вземете подарък
★★★★★
Печели с УМА, не с времето си