Философията на Ричард Брансън за наемане на най-добрите служители

  • 727
  •  
  •  

Запази за по-късно

Работата е любов извадена наяве. Ако не можеш да работиш с любов, а само с отвращение, по-добре напусни работа и седни пред вратата на някой храм и помоли за милостиня онези, които работят с радост. – Халил Гибран

Обичате ли това, което правите?

Повечето хора биха отговорили с Не.

Не винаги е възможно да работим работата, която ни харесва. Повечето от нас още в най-ранна възраст започваме да следваме очакванията на семейството, обществото, вместо да преследваме собствените си хоризонти. Това може и да доведе до професионални успехи, но за сметка на смисълът и удовлетворението.

Когато следвате своето блаженство…врати ще се отворят там, където не бихте си помислили, че има врати и там, където няма да има врата за някой друг. – Джоузеф Кембъл

Не всеки се решава да промени живота си и да започне да прави това, което обича. Повечето хора са в коловоз, живеят в него и стигат там, на където ги отведе.

Това състояние Хенри Дейвид Торо нарича “тихо отчаяние”. Разбира се  Вие и само Вие може да промените всичко това, стига да решите.


Има хора, които знаят точно какво искат да правят с живота си.

Те ходят на училище, преследват мечтаната работа, градят кариера. Но след тях остава другата, по-голяма част от нас, при които изборът на работа, която ни удовлетворява може да бъде труден. А рискът да прекараме години работейки нещо, което не харесваме, преди да предприемем промяна е меко казано огромен.

Ако постоянно сте обзети от чувство за тревожност, отегчени сте или просто не харасевате настоящата си работа, може би е време да направите преход в кариерата си. Работейки под стрес, гледайки непрекъснато часовника си, вглъбени в мечти за смяна на сегашната Ви работа е ясен знак, че имате нужда от промяна, от нещо, което да Ви удовлетворява.

Когато пристъпите към тази крачка, добре е да знаете, че има два различни типа компании – едните, които търсят хора с опит /готови специалисти/, и други, които “създават” професионалисти със собствени школи и обучения.

Ричард Брансън за привличането на правилните хора


“Hire character. Train skill.” – Peter Shulz

Най-добрите за работата, която предлагате не винаги ще минат директно през вратата Ви. Първото нещо, за което е добре да се оглеждате, когато търсите идеалния кандидат е той да не е просто човек с квалификации, а личност, която да се вписва в културата на компанията Ви. Повечето умения могат да се научат, но е трудно да обучаваш хората да бъдат личности. Ако можете да намерите такива, които са забавни, грижовни и обичат да помагат на другите  – вие сте победител!

Личността е ключът, казва Ричард Брансън, когато говори за наемането на страхотни хора! Това обаче не е нещо, което винаги излиза наяве в интервюто, тъй като хората понякога са срамежливи.

Но определено трябва да се доверите на преценката си. Ако попаднете на човек, който е малко по-интровертен, но е страхотен като личност, използвайте опита си, за да го направите по-отворен към света и към останалите. С екстровертите е по-лесно, но внимавайте с хора, които са прекалено превъзбудени на интервю.

Някои мениджъри определено се тревожат за квалификацията.

Брансън например гледа към нея едва накрая. Не подценява квалификациите – просто не приема, че дипломите ще ми кажат всичко за характера на човека.

Схватливостта и личността са много по-важни от образованието.

Наученото може само да допълни качествата ви. Ако някой има само отлични оценки и постижения, които не могат да се поберат на една страница, това не означава непременно, че е най-точният човек за тази работа. Високите оценки, големите постижения на предишни работни места не се броят ако човекът не покрива широкия спектър от човешки качества и не е сериозен като личност.

Не бива да се притеснявате, че ще поемете риск. Брансън споделя, че някои от най-добрите хора, които е наемал, на пръв поглед въобще не са изглеждали подходящи за компанията му, но с течение на времето се оказали незаменими.

Физикът Алберт Айнщайн е казал: „Онова, което човек прави сам, без да е насърчаван от мислите и опита на другите хора, дори в най-добрите случаи е незначително и скучно.”

Почти нищо не е така потискащо, както стая, пълна с хора, които нямат какво да си кажат.

Затова създайте на служителите среда, в която да обменят идеи, да се сприятеляват, и ще видите как ще започнат да се обръщат към вас не с оплаквания и проблеми, а с решения и великолепни идеи.

Факт е, че в бизнеса хората идват и си отиват.

Предложенията за по-добри перспективи или напредък в кариерата естествено понякога привличат способните хора.

Но какво остава за другите – онези които напускат, за да вършат горе-долу същата работа за приблизително толкова пари на друго място? Каква е причината?


Мениджърите често приемат, че всичко е въпрос на заплащане, но това е мързелив начин на мислене.

Да, парите са важни.

От основно значение е да плащате на служителите си справедливо, според работата, която вършат, и да споделяте печалбите от успеха на компанията.

Но целта не е да ги засипвате с пари.

Често хората напускат, защото самите те не се чувстват добре.

Чувстват се отхвърлени и пренебрегнати. Смятат, че способностите им не се използват пълноценно. Съвсем малко хора прекарват всяка свободна минута в разглеждане на обявите за работа само заради по-високата заплата.


Е, какво мислите за философията на Брансън за намиране на най-добрите служители? Споделете мнението си в коментарите отдолу:

 Прочети още: 

  1. Как да откриете най-добрите служители: формулата на Джак Уелч
  2. 7 най-често срещани грешки при онлайн кандидатстването за работа
  3. Пикантерии от кухнята на HR-a – страх, лъжи и притеснение от страна на кандидата, надменност и величие у работодателя

 


  • 727
  •  
  •  
guest
6 Comments
Inline Feedbacks
Виж всички

🔰 Влез в клуба

👤 Вход / Профил

📗 Библиотека

🏆 ВИП зона

🧰 ВИП Tools

==========

🔥 Facebook група

📜 Тайните на Мастърхак

💰 По-изгоден абонамент

🎁 Подари абонамент

🔴 За Реклама

🦉 За Нас


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg