Как работи Димитър Димитров – синоним на строги принципи и отзивчивост

Както и останалите в рубриката, и Димитър Димитров не присъства тук случайно!

Перфекционизмът, професионализмът, който влага в работата си, в лекциите си, желанието му да помогне, без да чака нещо насреща, ме провокираха да го поканя да стане част от поредицата на lifehack.bg – „Как работи„.

Митко е от онзи тип хора, които са харесвани и уважавани от едни, и никак недолюбвани от други. Причина за това /поне според мен/ е, че добре умее да преценява към кого да прояви уважение и кого да нахейти.

Разбира се, понякога и на него му се случва да сгреши.

В тази връзка се сещам за първите му думи към мен, преди повече от 2 години, които не бяха никак положителни, дори напротив.

Беше оставил стабилен хейт коментар под една от статиите тук, в която не много любезно, но доста подробно ми обясни някои важни аспекти от работата с пиратско съдържание.

От тогава, Димитър Димитров стана един от малкото хора, на които мога да разчитам /оказа се далеч не само аз/, когато имам проблем, и то не само със сайта.

В следващите редове Димитър ще ни разкаже за начина си на работа, за софтуера, който ползва, за да организира деня и професионалните си задачи, и разбира се за личната си философия относно работата с клиенти и правенето на бизнес.

Уверявам Ви, има какво да си „вземете“…


  • Кажи няколко думи за себе си – какво работиш, с какво се занимаваш?

Първо ще започна с едно „Здравей! Да, ти зад монитора! Поздравления за избора на сайт, който си направил!

Най-досадното нещо е да пиша (говоря) за себе си. Вярвам, че един човек е това, което виждат другите в него.

Според някои аз съм един от най-добрите професионалисти в SEO/SEM бранша в България. Според други съм хейтър – безсърдечен, безскрупулен капиталист, с голямо его, прекалено строги принципи и т.н. Трети пък казват, че съм много добър човек – усмихнат, отзивчив, винаги готов да помогне и да дава, без да търси нещо в замяна.

През моя поглед аз съм човек със строги принципи на работа, който се занимава с това, което наистина харесва и прави с огромно удоволствие всеки ден. А именно – Inbound Marketing в пълната му сила… или поне доколкото го позволяват бюджетите.

И тъй като много често хората ме гледат странно, когато кажа с какво се занимавам, едно много кратко представяне на това маркетингово животно „Inbound Marketing“:


methodology-highlighted-1-2-3-4

Това е съвкупност от всички популярни техники на онлайн маркетинга, чрез които един бизнес/продукт/услуга се представя на хората по такъв начин, че да ги накара да го търсят.

В професионалните среди това е известно като „pull marketing” или казано на разбираем език – маркетинг на привличането/харесването.

Звучи ви познати, нали?

Да, Facebook е един от каналите за този тип маркетинг.

Целта е не да ходите да ръчкате в лицата на хората продукта/услугата, а да им покажете (без да искате директно да им продавате), информирайки ги как това ще им е от полза, ще реши техен проблем, ще направи живота им по-лесен и т.н.

SEO, SEM, Маркетингът чрез Съдържание (много обширен сегмент), Социалните мрежи, E-mail маркетингът (като списъка на Lifehack.bg), рекламата от уста на уста, дори и PPC и дисплейните реклами, както и още доста сегменти – това са каналите на Inbound Marketing-а.

Повече информация за този маркетингов подход може да намерите тук и тук.


  • Как изглежда работното ти място?

Работното място на Димитър Димитров

Тотален творчески хаос. Всеки ден се чувствам като Краля на Хаоса. Единствено лаптопът ми си седи на едно и също място.

Всичко това е адски противоречиво на описанието на зодията ми (Дева). Уж Девите са адски подредени същества и откачат, когато около тях цари хаос. Но за 7 години съм си доказал многократко, че съм най-продуктивен и най-креативен именно в такава обстановка.

Лепящи листчета навсякъде около мен, залепени листи с писания и идеи по стените… по бюрото, разни драсканици, поне 4-5 химикала наоколо, беналгин наблизо, чаши с и от кафе… кутии от разни джаджи.

  • Местоположение?

През деня основно съм локализиран в офиса на Inbound.bg в гр. Варна, улица „Цар Иван Страцимир“ 2Б, етаж 4, офис 426/425 (http://goo.gl/maps/2JtzU)

На 04.04.2014 – 100% в София на SEO Конференция 2014!

През останалото време, поне в последните почти 2 месеца – вкъщи при семейството ми.

НО само изчаквам синът ми да стане малко по-голям и бегом извън града при всяка възможност… с жена ми до мен… без тъщата.

  • Какви мобилни устройства ползваш? На какъв компютър работиш?

Мобилните ми устройства засега са малко, но достатъчно тежки.

Ежедневно до мен седят верните ми роби:

  1. Мечът ми – Samsung Galaxy S3
  2. Камата ми – Nokia C2 (плюс още 1 резервна Nokia от онези, които издържат по 2-3 седмици без нуждата от зареждане)
  3. Копие – Lenovo S5000
  4. Боздуган – HP ProBook 4520s (с чантата, пълна с какви ли не глупости, всичко тежи към 6-7 килограма…)
  • Последният проект/задача върху, който работи е?

Поради договорни отношения не мога да дам подробна информация, но беше пряко свързано с оправянето на негативен ефект от работата на родни „колеги“.

Иначе това, което мога да разкрия е, че съвсем наскоро установихме нещо много хубаво.

Google.bg вече не използва само данните от GoldenPages за захранване на датабазата си от локални бизнес листинги! И GetLokal вече е част от тази екосистема, макар и все още да не е официално обявено в документацията на Google.

Засякох доста нови автоматично създадени бизнес листинги в Google+ Local – данните в тях бяха взети от GetLokal.

  • Върху какво работиш сега?

Страх ме е да започна да отговарям на точно този въпрос. От началото на 2014-та съм като богинята Шива – давам отговори за това интервю, пиша мейл, говоря по телефона, гледам статистики на 2-3 сайта и се опитвам да разпределям задачите в скромния екип на Inbound.bg.

А иначе работя (мразя тази дума) върху наистина много неща – правя годишни планинги и стратегии за клиенти и за нас, опитвам се да направя качествен екип, разработване на няколко вътрешни проекта (заедно с Rocket Studio), изненади за SEO Конференция 2014… записал съм се в няколко онлайн курса в Coursera… нови партньорства… Предполагам, това е достатъчно, за да придобие човек представа колко динамична е дейността ми.

  • Разкажи ни кои са най-важните неща в твоята дейност – за теб и за клиентите ти?

На първо място е Качеството, последвано от Личното отношение и Добрата комуникация. Това са ключовите елементи, които най-често правят един проект успешен.

За мен и екипа ми е много важно да успеем да си паснем с клиента и неговата идея (проект). Ако едно от трите горепосочени неща не може да бъде изпълнено, отказваме да работим – случва се доста често.

Inbound.bg е реалност от почти една година, но още от самото основаване на компанията знаех едно – това няма да е нещото, което да ме направи богато копеле.

За да се случи това нещо, трябва да наруша основните принципи, заложени в идеята на фирмата. А за момента все още съм млад и достатъчно глупав, за да продължавам да предпочитам удоволствието в работата пред многото пари, за сметка на качество на услугите.

Просто обичам прекалено много това, което правя…

  • Какви инструменти, приложения и софтуер използваш в своята работа и ежедневие?

Всеки ден пред очите ми са логата на над 10 различни софтуера, а на лаптопа почти перманентно има отворени 60+ таба в Google Chrome, плюс още 10-15 в Mozilla Firefox.

Останалата част от виртуалните ми помощници включват:


  • Google Apps for Business
  • Podio
  • Evernote
  • Thunderbird
  • SEO Power Suite
  • Web CEO
  • Ahrefs
  • MOZ
  • Majestic SEO
  • Whitespark
  • BrightLocal
  • Link Research Tools
  • Screaming Frog
  • SEO Spider
  • AdWords Editor
  • Bing Ads Editor
  • Skype
  • MS Excel, Word

Има и още, но по-добре да спра дотук.

Често си мисля какво би станало, ако някой пусне EMP и остана без инернет за повече от 2-3 дни. Обикновено си представям края на филма „Армагедон“, но без хепи енд.

  • Кой е любимият ти трик за пестене на време, за по-висока продуктивност?

Времето е нещото, което ценя повече от всички останали измерими неща. То просто е в основата на всичко.

Искаш да напишеш хубава статия по дадена тема или да дадеш отговори на интервю за Lifehack.bg – трябва да дадеш от времето си, за да го направиш качествено, полезно, интересно.

Мразя разхищението на време. Поради тази причина не обичам да слушам празни приказки, когато става въпрос за бизнес отношения.

В такива случаи обикновено срязвам директно отсрещната страна и започвам да задавам директни и прости въпроси, изискващи отговор Да/Не.

А в работния процес, когато трябва да се изпълняват конкретни, предварително планирани задачи – заготовки, софтуери за автоматизация, лепящи бележки (хартиени, в различни цветове), Google Calendar, система за проектен мениджмънт и музика за концентрация (обикновено Dubstep или някой техно циклаж, без вокали).

Конкретен любим трик за пестене на време нямам.

В моето ежедневие нещата са доста динамични и често се налага да пренареждам дневния планинг, да променям приоритети на задачките.

Имам и периоди на творческа празнота – дни, в които нищо не мога да свърша като хората… просто не ми идва музата или не мога да намеря правилната.

Ако трябва да дам някакъв хак на хората, с който да пестят време, то той би бил – ставайте рано и докато си пиете кафето, планирайте деня си.

В петък – планирайте следващата седмица.

  • Използваш ли мениджър на задачи? Кой ти е любимият?

Вероятно бих полудял, ако не използвах мениджър за задачи.

От над година използвам Podio – много готин софтуер, събиращ в едно система за управление на проекти, връзка с клиентите и мениджър на задачки.

Най-готиното е, че се синхронизира с Google Calendar. Освен силата на Podio, използвам много лепящи листчета, ама много.

  • Има ли нещо, което правиш всеки ден, за да станеш по-добър от всеки друг – като човек, като професионалист?

Чета. Много. По различни тематики – от всичко, свързано с Inbound маркетинг техниките, до статии за личностно развитие и човешка психология.

След това се опитвам да прилагам наученото в ежедневието ми, като задължително първо подлагам всичко на тест в реално време.

Може би другата ми силна страна е, че не мога да спра да се развивам. Имам нужда постоянно да научавам нещо ново, да експериментирам постоянно.

Дори в момента карам 2 курса през платформата за онлайн обучения Coursera.

Едва успявам да чета и гледам лекциите, но това не ми пречи да следя какви нови курсове ще има в следващите месеци… даже преди 2-3 дни се записах за обучения, които ще стартират през септември 2014…

Другото ми тайно оръжие е, че СЛУШАМ хората, когато ми говорят. Забелязал съм, че повечето хора обичат да говорят, но не и да изслушват другите. А е много по-лесно да дадеш адекватни отговори и съвети, ако просто слушаш внимателно какво ти говорят, опитвайки се да отсееш бръщолевенето от ценната информация.

  • Кога ставаш сутрин? Кое е първото нещо, което правиш за деня?

Не съм от най-ранобудните хора или поне не бях до преди няколко месеца. Ставах около 8-9 сутринта (за сметка  на лягането вечер).

След раждането на сина ми обаче нещата се промениха – често ме „събуждат“ между 6 и 7 сутринта, скачам от леглото и бързо бягам към кафе машината.

След това разглеждам през телефона/таблета какво ново се е случило в моя професионален свят и докато се усетя, трябва да отивам по задачки или в офиса.

  • Имаш ли хоби, какво искаш да правиш, когато не работиш?

Обожавам да не мисля за нищо в свободното ми време. Но това се случва рядко.

Като цяло обичам много да се разхождам или да почивам на тихо и спокойно място, далеч от лудницата на града… и хората.

При всяка възможност паля колата и с мръсна газ изчезвам към дивотията.

Другото ми хоби е да пътувам и да виждам нови неща.

Миналото лято за пръв път се разходихме в замъка „Влюбен във Вятъра“ до Равадиново. Приказно място, просто невероятно.

Тихо, красиво и адски спокойно! Искам да живея точно на такова място.

A image

  • Какъв тип човек си – повече интроверт или повече екстроверт?

Задавал съм си често този въпрос. И никога не съм успявал да си отговоря еднозначно.

В моето ежедневие аз съм хамелеон. В работния процес (техническия) се изисква много голяма доза концентрация – тогава ставам 100% интроверт.

Когато се водят преговори по бъдещ проект или просто се обсъждат идеи по настоящ такъв, интровертът в мен умира и се преражда в екстроверт.

Същото се случва и когато дойде моменът да се правят стратегии и експерименти.

Както казах в началото, аз съм хамелеон. Налага ми се да бъда такъв.

  • Кой е най-добрият съвет, който някога си получавал?

Мисля, че бях на 14-15 години, когато баща ми сподели с мен тази мъдрос и тя ми се наби в главата – „Дай, за да вземеш!

Прилагам тази мъдрост вече години наред, всеки ден. Опитвам се давам каквото и колкото мога (време, пари, внимание и т.н), без да търся нещо в замяна. И даденото ми се връща тъпкано (в добрия смисъл на думата) – в личен и в бизнес план.

  • Какво те мотивира, кое те движи напред най-силно?

Хората. Винаги именно хората са ме движили напред и са ми давали стимул да продължавам да се развивам. В моя свят всичко, което правим опира до хората. Те са тези, които трябва да реагират на дадено рекламно послание.

В крайна сметка хората купуват дадени стока или услуга. Те са тези, които правят един човек/продукт/услуга/бранд известни, обичани или мразени.

Най-добре ми действат хейтърите, защото те са градивните критици от другата страна на масата, без да носят маски и без да премълчават нещата.

Вторият фактор са мечтите и целите ми. Хубавото е, че при постигането на една цел, веднага си поставям следваща, а една сбъдната мечта води до следващата.

Светът е достатъчно голям, за ми предложи милиони цели и мечти във всеки един момент.

  • Коя е най-голямата ти сила и най-голямата ти слабост?

Самият аз. По принцип съм доста силен и тежък характер, с много строги принципи. Обаче се случва да тръгвам против принципите си, което ме вбесява.

И започва една вътрешна борба…

Друга голяма слабост и сила (едновременно) е семейството ми.

  • Как се справяш със стреса и напрежението?

Много ми е лесно да се справям с тези две гадинки. Просто се изключвам и/или игнорирам нещата, които се опитват да ми доведат тези гадинки в съзнанието.

Мога да го правя по всяко време, когато аз реша.

Все пак обичам от време на време да съм под напрежение – кара ме да мисля по-добре, по-целенасочено и ми качава КПД-то до нива, за които не съм и предполагал.

  • Кое те дразни най-много в статиите за бизнес и личностно развитие?

lifehack.bg

Ако ме питаш конкретно за Lifehack.bg – досега не съм попадал на материал, който да не изчета от началото до края. Христо, не знам как успяваш да правиш нещата толкова добре – оформление, стилистика, призиви към действие…

А що се отнася до всичко останало онлайн, почти всеки ден попадам на посредствени глупости, писани с единствената цел да докара кликове на сайта.

Такива неща биват моментално игнорирани от съзнанието ми.

По-лошото е, че съм злопаметен в това отношение – като видя веднъж сайт с кофти статия, много трудно бих се върнал в него.

  • Какво те вдъхновява? Има ли нещо, което те зарежда?

Вдъхновяват ме другите хора – успелите и неуспелите.

Добре ми действа и по-дивата природа – красиви места, тихи, където няма хора, няма обхват на телефоните… и интернет.

Преди да стана татко, всеки уикенд с жена ми бягахме от лудницата на града. Сега това доста ми липсва, но при първа възможност ще се върнем към това „хоби“.

  • Любима книга/автор? Кое ти хареса най-много в нея?

Любимата ми книжка носи името „Изповедите на един рекламист“ от Дейвид Огилви. Чел съм я над 5 пъти и скоро пак възнамерявам да я изчета. Невероятна книга.

Освен Огилви обичам писанията на Сет Годин, Брайън Трейси и… Александър Дюма-Баща. Последният ми е идол при създаването на съдържание, защото рисува адски добре картини в ума на хората, използвайки силата на думите.

  • Добрата ти репутация е в резултат на:

Мога само да предполагам какви са отговорите на този въпрос.

Вероятно на упоритостта и всеотдайността ми към това, което правя. Наистина не мога да се ангажирирам с някакъв по-конкретен отговор.

Предпочитам хората да дадат отговорите.

  • Като човек, който се занимава професионално с оптимизация за търсачки, не можем да не те попитаме какво бихме могли да направим /нещо, което не сме/, за да се позиционираме още по-добре в Google?

Продължавайте да НЕ мислите за това как работят роботите на търсачките и на кои позициите се класира Lifehack.bg в Google, Bing и т.н.

Имате всичко, което е нужно на един сайт да бъде на челните места в търсачките – качествено съдържание, вярна аудитория (нарастваща с всеки изминал ден), която влиза всеки ден в сайта, споделя всичко в социалните мрежи, коментира и препоръчва.

Казано иначе – просто продължавайте да създавате съдържание, което заслужава времето на потребителите!

  • Защо се съгласи да  дадеш интервю точно на нас?

Трябва да съм доста голям дебил, за да откажа интервю за най-добрия сайт в България!

Още преди да отвориш възможността за гост автори, имах желание да напиша нещо за аудиторията на Lifehack.bg. Но всеки път, когато сядах и списвах 1-2 параграфа, усещах колко НЕ съм готов да стигна високата летва на качеството на съдържание в този сайт. И все още не се чувствам достатъчно готов, но пък с това интервю ми се даде възможност да опитам.

За мен Lifehack.bg е еталон на това как трябва да се правят нещата по отношение на съдържание в пълната му форма – планиране, оформление, стил на писане, полезност, достъпност и т.н. Силно се надявам да съм успял да покрия поне 50% от всичко това.

  • Оттук накъде, Митко?

Оттук продължавам да преследвам мечтите и целите си в личен и професионален план. И да давам, каквото, когато и колкото мога.

Тук са и останалите страхотни хора, които интервюирахме за рубриката „Как работи…“, превърнала се в една от любимите на страшно много от Вас, читатели на lifehack.bg

Сподели статията:

5
Остави коментар

avatar
3 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
ъкноунTutilifehackerbg.comГеорги Георгиев Recent comment authors
нови стари харесвани
ъкноун
Гост
ъкноун

Митко-Сигнала

Tuti
Гост

Великолепна статия. Въпроси в целта и полезни отговори, от които човек може да научи много за това как да бъдеш як и непрестанно да се развиваш и да правиш нещата все по-добре. Благодаря ви мистър Христо и мистър Митко 🙂

lifehackerbg.com
Гост

И аз Ви Благодаря за изразеното мнение госпожице Тути 🙂

Георги Георгиев
Гост
Георги Георгиев

Няма какво да коментирам 🙂 Статията говори сама за себе си ! 🙂

lifehackerbg.com
Гост

Всичко е казано 🙂

LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие. Ежедневно публикуваме полезно съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.