Как да изберете най-подходящото име за вашия стартъп, бизнес, продукт?

„Името, което даваме на нещо, въплъщава нашето отношение към него.“ – Катрин Патерсън

Знете ли, че volvo е латинска дума, която означава „търкалям“? Поради тази причина името на производителя на най-сигурните автомобили в света означава „търкалям се“.

Вече никога няма да можете да погледнете едно „Volvo“, без да си спомните за иронията, която се съдържа в името му, нали?

Ето няколко основни съвети как да изберете име за компанията или продукта си. Главната грижа на повечето хора е дали домейнът е свободен. Но има много други неща, които трябва да се вземат предвид:

  • Започнете с букви, които стоят в началото на азбуката.

Ето ви един сценарий: купили сте си щанд на голямо търговско изложение като Комдекс. Списъкът с изложителите е подреден по азбучен ред. Къде ще бъде поставено името ви – в началото или в края на каталога?

Друг сценарий: някой специалист анализира двайсетина продукта. Подрежда ги по азбучен ред в коментара си. Къде бихте предпочели да стоите – в началото или в края на този списък?

  • Избягвайте имена, които започват с буквите „X“ и „Z“ (две от трите последни букви в английската азбука)

Това сте го чували много пъти, но това е едно болно място. Най-лошите заглавни букви за име на компанията ви са X и Z.

На първо място, те стоят в края на азбуката. Второ, трудни са за спелуване и произнасяне. „Моля, „зерокопирайте“ (или „ксерокопирайте“?) този лист“. „Нека проверим щанда на „Зилинкса“ (или „ксилинкса“).

  • Въплътете в името си потенциал да се превърне в нарицателно.

Великите имена се превръщат в нарицателни съществителни. Примери: (Кресокс /не е ксерокс/- за щастие, тяхното „X“ беше успешно), Гугъл, Диг, Стъфит.

Имената, които имат такъв потенциал, съдържат не повече от три съгласни и „активно звучене“. Те трябва да могат да влизат в изречения, като „Защо просто не го……..ме?“ или „Сега ще го……..м“.

  • Звучете различно.

Бързо: кажете какво правят компаниите имитатори? Кларис. Кларин. Клариа. Клариум. Кларитин.

Трудно е да си спомним дали продават козметика, отпушват носа ви или са били убити от Apple. Великите имена звучат различно.

Също така именно поради тази причина се пишат различно.

  • Вклинете логичност.

Най-добрият пример за именуване на неща е логическият маниер на хората, създали играта „Покемон“. Не е необходимо да сте дете, за да разберете как изглеждат „Землячко“ и „Близалка“.

Може ли да кажем същото за имена като „Тенарис“, „Абаксис“ и „Керадин“? Различно звучене + различно изписване + логика в името = запомнящо се име.

Ето ви един добър тест: ако кажете името на фирмата си или уеб сайта си на десет напълно непознати души, дали половината от тях биха познали с какъв бизнес се занимавате?

  • Избягвайте обобщенията и родовите имена.

Ако изберете някакво обобщаващо и родово наименование на продукта или фирмата си, хората никога няма да го намерят в Google, Download.com, Yahoo или Bing!

Например, ако кръстите компанията си „Вода“ и продукта си „Word“, на хората ще им бъде доста трудно да ги намерят в търсачките, и то именно когато ви е най-необходимо да ви откриват: при въвеждащата кампания на продукта.

  • Избягвайте „модерното“.

Меа culpa: направихме голяма грешка, когато стартирахме това, което днес е известно като Garage Technologies Ventures.

Нарекохме го garage.com. Да, с малко G. Това беше просто малка проява на скромност и завист към eBay.

Също така имахме невероятен слоган: „Влагаме капитала си във вас, не в името ви“. /А по-късно ни хрумна дори още по-гениален слоган: „Изваждаме „фи“ от финансирането./

Домейнът .com беше грешка, също както „dot.com“ се превърна в синоним на „липсващ бизнес модел“. Ако видите, че се задава особено модна тенденция в имената, моят съвет е старателно да я избягвате.

Няма значение дали първо ще проверите домейна и след това ще приложите тези препоръки, или обратно.

Но моля ви, направете и двете, тъй като основаването на голяма компания и създаването на велик продукт с неподходящо име си е чисто престъпление…

източник Гай Кавазаки

Сподели 😍

5
Остави коментар

avatar
4 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
5 Comment authors
AhmetРосицаТаня ТодороваlifehackerbgКремен Христов Recent comment authors
нови стари харесвани
Ahmet
Гост
Ahmet

Transport

Росица
Гост
Росица

Какво име бихте дали за транспортна фирма

Таня Тодорова
Гост
Таня Тодорова

Какво име бихте дали на езиков център? Едновременно да е логично, оригинално и креативно.

gostq
VIP член
gostq

Правила са добри, но за някои от тях трябва доста да се потруди самата компания. За да стане името нарицателно на определено качество или състояние, примерно

🔘 За Нас

🔘 За Реклама


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

Top