Иновативни решения за разплащане – реални примери от големия бизнес!

Когато е лесно и бързо клиентите просто избират твоя бранд! С разум и сърце или как модерните начини на плащане помагат на бизнеса да расте.

Сложността е твоят най-голям враг. Всеки глупак може да направи нещата сложни. Трудно е да ги направиш прости.  Ричард Брансън

Точно казано нали?

Днес това е особено важно за всеки бизнес като се има предвид, че клиентите разполагат с богат избор от продукти и услуги, при това подобни като вид и цена.

Да не говорим за спонтанността, когато става въпрос за онлайн пазаруване…

И въпросът с повишена трудност за всеки е-бизнес:

Как да задържиш клиентите си?

Eдин от стандартните начини е като просто предложиш няколко варианта за плащане.

Само допреди 10 години това се свеждаше до кеш и с карта, но с напредъка на технологиите плащанията станаха лесни и бързи и хората започнаха да имат очаквания за по-голям избор в тази посока. Ето какво ще спечелиш ако го направиш:

  • Спестяваш им време, а на тях това им харесва!
  • Лесно им е, не се объркват, избират лесно и получават това, което искат бързо. А на тях това им харесва още повече!
  • Избират те по-често заради гореспоменатите предимства.

Дотук бяха идеите и стратегиите, а сега продължаваме с конкретика:


Представяме ти немската компания Wirecard, която предлага модерни решения за плащания. Ще видим и два бизнес казуса за иновации в плащанията.

Сигурно се чудиш защо точно на нея отделяме такова внимание.

Причината не е рекламна. Дори не ги познаваме, но това не им пречи да са иноватори. Всъщност, Wirecard написа най-новите страници на историята за икономическо чудо в Германия през последните две десетилетия.

Оборотите и към днешна дата са скочили до 1,5 милиарда Евро.

С пазарна капитализация от 23 милиарда Евро Wirecard надмина Дойче Банк и измести Комерцбанк от рефeрентния индекс.

Какъв е бизнесът на Wirecard

Накратко – безкасови плащания.

Независимо дали за плащане хората използват смартфон, кредитна или дебитна карта, плащат онлайн или на касата на магазина финансовият оператор се грижи за това търговците да си получат парите. Компанията се е фокусирала не само върху електронните преводи, но и поема риска за търговците и техните клиенти.

Ето един типичен пример за услугата:

Докато клиентът вписва данните си и номера на кредитната си карта по време на онлайн пазаруване софтуерът на Wirecard разпознава дали той е надежден. Ако не е тогава плащането бива блокирано. Ако с него всичко е наред тогава сумата на покупката да кажем 100 Евро бива трансферирана от кредитната карта на клиента към Wirecard, която от своя страна след няколко дни прехвърля към търговеца 95 Евро.

Около 1 Евро е таксата на Wirecard, а останалото е за депозит. Едва след като търговецът е изпратил на клиента продукта Wirecard превежда пълната сума. В случай, че той фалира или пък е доставил повредена стока Wirecard поема гаранцията.

С всяка транзакция обемът данни нараства и по този начин може да се направи по-добра и реалистична оценка на риска.

От 2006 г. фирмата има пълен банков лиценз за Германия. Това означава, че може да работи като местна банка и да издава дебитни и кредитни карти. Освен това предлага и допълнителни услуги като анализ на данни и програми за лоялност.

Колкото повече търговци, хотелски вериги или пък туристически портали стават клиенти на финансовия оператор толкова по-добре се скалира бизнесът.

Към днешна дата 250 000 търговци ползват Wirecard – платформата – от Apple и Aldi до Alibaba. От китайците компанията печели особено добре, защото при пътуванията си в чужбина те плащат предимно със смартфона си вместо в брой.

Целият софтуер на Wirecard е проектиран като модулна платформа, към която могат да се прикачват нови технологии както е случаят с плащането през мобилен телефон.

Но да преминем към обещаните интересни бизнес казуси…..

Как Orange Cash превърна телеком в компания за интегрирани мобилни услуги

Потенциалът

Orange e един от водещите световни телекоми с 269 милиона клиенти в 29 страни.

В телекомуникационния бранш както се знае има огромна конкуренция и е съвсем естествено да се търсят начини за отличителност и печелене на лоялни клиенти с някаква уникална функционалност или услуга. Тази цел телекомът обвързва и с цялостната си стратегия за излизане от групата на обикновените телекоми и развитие в посока на компания за интегрирани и мобилни услуги.

Ето защо Orange решава с помощта на Wirecard да поеме ролята на пионер при мобилните плащания, за да може заедно с партньори, клиенти и потребители да изгради интелигентна еко система за удобни мобилни плащания и пазаруване.

Решението

Orange разработва съвместно с Wirecard мобилното приложение Orange Cash.  Виртуалният портфейл може да бъде използван с дигитална Visa – карта, която се съхранява през NFC (Near-Field-Communication) – сим карта с голяма степен на сигурност или с Apple Pay – услугата за безконтактно плащане за Apple устройства.

През 2014 и 2015 година услугата се пуска поетапно във Франция, а също и в цяла Испания. Wirecard поема изцяло отговорността за имплементацията и развитието на всички технически и финансови процеси като спазва указанията за дизайн и изискванията на Orange. Наред със сигурността се залага и на удобството за потребителя.

Какви са ползите за клиентите?

Гъвкавото приложение може да бъде използвано в цял свят за безконтактни плащания на терминали съвместими с NFC. Преди това картата трябва да е захранена с пари.

Услугата се ползва и онлайн:

Приложението генерира в реално време еднократна кредитна карта, с която клиентът може да пазарува в избрания онлайн магазин в рамките на 24 часа.

Освен това клиентите използват бързата и удобна функция peer-to-peer паричен трансфер към всички ползватели на Orange Cash, за да си поделят например сметката в ресторанта. Има и още удобства, разработени според нуждите на потребителите.

Благодарение на модерните програми за лоялност на Wirecard търговците имат възможността преди, по време и след покупката да предложат индивидуални стимули на клиентите посредством ваучери, намаления, точки или пари обратно.

От това печелят всички – магазините привличат повече клиенти, клиентите са доволни от добрата сделка и удобство, а Orange се радва на широка популярност и печалби.

Резултатът

От пускането през 2015 Orange Cash бележи голям успех.

Цифрите говорят сами: Към края на 2017 година 500 000 потребители са направили повече от 3 милиона транзакции през над 250 000 различни магазина като тенденцията за нарастване се запазва. Всеки месец се увеличава и броят на търговците, които участват в програмата Orange Cash. Приложението не e просто удобно за потребителя и сигурно решение за мобилни разплащания, но и се налага като безценен инструмент за задържане на клиенти и печелене на нови за компанията. По-късно то бива и разширено с нова функционалност „джобни пари“, разработена специално за младежи.

През юни 2017 година във Франция се пуска и Orange Bank – първото All-in-one приложение за мобилно банкиране и плащане, което е още една стъпка към разширяване на портфолиото на компанията и трансформацията на бизнеса.

БЕЛЕЖКА: Увеличи онлайн продажбите си с практическите ръководства, стратегии, инструменти и ресурси, които ще намериш в клуб клуб MasterHack. Присъедини се към нашия затворен клуб и прилагай само най-работещото по теми като онлайн бизнес, дигитален маркетинг, трикове за повече продажби, експертни съвети за Facebook реклама, продуктивност, мотивация и много други. Разбери защо навсякъде дават съдържанието ни за пример! Чети, прилагай и постигай повече ?

P.S. Разнообразието в начините на плащане при нас също не са за подценяване!

Как WMF спечели клиенти с omnichannel пазаруване

https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=Im-j9HTD06Q

Потенциалът

Повече от 160 години марката WMF се свързва с най-доброто оборудване за готвене и сервиране. Фирмата е с международно признание, разполага с една от най-големите мрежи магазини за продажби на дребно в Германия и е маркирала стандарт с продуктите си, които се отличават с отлично качество и висока степен на функционалност.

Залага се не само на висококачествени продукти, но и на уникалното потребителско преживяване, подкрепено от технологиите, във всяка точка на продажба.

Решението

Преди въвеждането на иновацията фирмата е изправена към едно основно предизвикателство – да поддържа във филиалите си налични всички продукти от огромното си портфолио. Друга цел е да се осигурява винаги възможно най-доброто обслужване на големия брой международни клиенти. Решението за оmnichannel пазаруване (пазаруване през няколко канала) позволява на клиентите да разгледат продуктите на място в магазина, после да си ги поръчат онлайн пак в магазина и да заявят доставка до вкъщи (типичен модел и за продажбите през социални мрежи).

Как това става реалност?

Всеки магазин е оборудван с таблети, на които е инсталирано приложение.

То пък е свързано директно с онлайн магазина и така става възможно едно уникално потребителско преживяване по всички канали.

За клиентите на Visa, Mastercard и Maestro има и приятна изненада:

При плащане с карта всички релевантни данни биват прочетени през интегрирания mPoS терминал и прехвърлени през Bluetooth в приложението. По този начин не се налага ръчното въвеждане на таблета на данните от кредитната карта.

Освен това се приемат и други начини на разплащане като предплатената карта UnionPay и приложението за онлайн и мобилни плащания Alipay.

Резултатът

Решението за omnichannel пазаруване свързва електронния магазин със спецификите на търговията в магазин на локация, вследствие на което клиентите имат достъп до всички продукти на бранда по всяко време и от всяка точка. Нещо повече, както клиентите в Германия, така и тези по света се радват на обслужване от най-високо ниво.

Това са два доста убедителни примера за успешно приложение на алтернативни и модерни начини на разплащане, които довеждат до положителни бизнес резултати.

Не забравяй обаче, че преди избора на начините на плащане всеки собственик на бизнес трябва да държи сметка за спецификите му, много ясно да очертае процесите на плащане, да подбере правилните партньори и претегли рисковете, които компанията поема, обслужването, което има капацитета да предложи.


БЕЛЕЖКА: Увеличи онлайн продажбите си с практическите ръководства, стратегии, инструменти и ресурси, които ще намериш в клуб клуб MasterHack. Присъедини се към нашия затворен клуб и прилагай само най-работещото по теми като онлайн бизнес, дигитален маркетинг, трикове за повече продажби, експертни съвети за Facebook реклама, продуктивност, мотивация и много други. Разбери защо навсякъде дават съдържанието ни за пример! Чети, прилагай и постигай повече ?

Възстанови паролата:

Логни се в
Мастърхак
По случай рожденния ми ден те черпя с най-голямото ни намаление (+ 3 подаръка) 🎉
0
ден
0
часа
0
минути
0
секунди

Спести 300 лв и вземи 3 нови БОНУСА на стойност 190 лв.