ВЛЕЗ В КЛУБА
ВЛЕЗ В КЛУБА

Инфлуенс маркетинга и социалните мрежи в онлайн бизнеса [от практиката]

Запази за после


Реализацията на поредицата е възможна благодарение на успешното партньорство между eCommerce Academy и платформата за търговия – VTEX. Излъчването на епизодите е на живо във Facebook страницата на Академията, за да могат всички желаещи зрители да задават своите въпроси в коментар.

 В този 4-ти епизод ще научите: Съвети от практиката на експерти с опит в “Социалните мрежи и инфлуенс маркетинг” – изключително актуална тема не само за електронната търговия, а и за бизнеса като цяло.

Водещият – Никола Илчев, ни срещна с: Дацко Дацевексперт от Trendo.bg и Лора Добрева – инфлуенсър. Те засегнаха въпроси като:

  • как социалните мрежи промениха бизнеса и електронната търговия
  • кои са актуалните социални платформи в днешно време
  • кои социални мрежи използват младите
  • коя мрежа за кого е подходяща
  • какви са таргет аудиториите
  • защо инфлуенс маркетингът е важен

Дацко Дацев даде отговор на следните въпроси:

  • ”Коя е най-подходящата социална мрежа за създаване на съдържание?”
  • “Използват ли се в Trendo.bg инструментите, които Google Ads предлага в YouTube?”
  • “Имат ли стратегия за развитие на лоялните клиенти дори и през социални мрежи?“
  • “Какви резултати дават тийзърите преди промоционални периоди от типа на “Черен петък”?”

Във връзка с това как социалните мрежи промениха бизнеса, Дацко Дацев даде един много любопитен пример, отнасящ се до първата пусната от тях реклама в социалните мрежи през 2015 година.

Тогава за $750 са били достигнати няколко милиона души. Това е много нисък CPM, който към днешна дата не е постижим. За достигане на същите резултати сега, според експерта, ще е необходим доста по-висок рекламен бюджет.  Според него към момента не би трябвало да има eCommerce бизнес в България, който да не използва Facebook и Instagram.

Ако има такъв, това е сериозен пропуск.

Дацко Дацев съветва бизнесите преди да изберат в коя социална мрежа да се позиционират – да тестват и анализират данните.

Също така той каза, че е важно предварително компаниите да познават таргет аудиторията си – кои са техните хора, как да говорят с тях и по какъв начин. Той счита, че един бранд не трябва и да се ограничава само с една мрежа.

От споделения опит от професионалния път на Trendo, също стана ясно, че най-добри резултати преди големи промоционални активности се реализират с помощта на тийзър кампаниите, които създават.

Лора Добрева отговори на въпроси като:

  • „Защо младите хора не са във Фейсбук и къде са според нея?“
  • „Младите ли са най-активните потребители?“
  • “Как се измерва ефективността от инфлуенс маркетинга?”
  • “Кой елемент е най-важен – копито на текста, визията, графиката?”
  • “Има ли недостигната ниша от инфлуенсърите?”; “Каква е разликата между celebrity и инфлуенсър?
  • “Кои са показателите, които да гледаме при избор на инфлуенсър?”
  • “Кои са инструментите за измерване на показателите?”

Лора Добрева разкри, че по нейни наблюдения младите потребители вече не са във Facebook. Доминиращата социална мрежа според нея за тази таргет група е Instagram, а отскоро и Tik Tok.

Тя смята, че няма ниша, която да не е достигната от инфлуенсърите, и че за един бранд е от значение да използва няколко инфлуенсъра, защото всеки един от тях би могъл да даде различна стойност за дадена марка.

Според Лора Добрева, най-успешната техника за достигане до потребителите е storytelling – история, която може да докосне потребителите.

Епизодът за “Социални мрежи и инфлуенс маркетинг” разгледа актуални към момента теми, свързани с доминиращите социални мрежи в България и как инфлуенс маркетингът влияе върху електронната търговия и онлайн продажбите. Това е четвъртото видео от eCommerce Talks.

Организаторите на поредицата планират още 6 серии.

Всеки епизод е обвързан с въпроси, касаещи онлайн бизнеса и може да бъде гледан на живо всяка следваща седмица от 19:30 часа в четвъртък.

Излъчванията се осъществяват през Facebook страницата на eCommerce Academy. Всички минали епизоди бихте могли да гледате в YouTube канала на Академията. Ако не сте успели да гледате предходния епизод на тема:

Програми за лоялност и клиентско обслужване”, може да го направите в страницата на eCommerce Academy. В него участваха Стефан Коларов, оперативен директор на eMag България, и Христо Радичев, управител на Mediapost Hit Mail за България. В тяхната дискусия бяха обсъдени различни примери и ефикасни техники, прилагани в големите успешни компании.

Тези добри практики биха могли да се имплементират и в други малки бизнеси с цел по-ефективно обслужване на клиенти и създаване на програми за лоялност, даващи по-добър резултат.


От екипа на eCommerce Talks обещават, че това е само началото на една много полезна поредица, в която ще се говори за успешен онлайн бизнес и не само. Очаквайте следващия епизод “Социални мрежи и инфлуенс маркетинг” на 11 март (четвъртък) от 19:30 часа.

За повече информация относно поредицата, гледане на епизоди и друго ценно съдържание за електронна търговия, последвайте eCommerce Academy:


Поредицата се осъществява с подкрепата на VTEX

Глобална платформа, end-to-end решение за търговия с вградени маркетплейс и OMS (Order Management System) функционалности. VTEX помага на компании в търговията, производители, продавачи на едро от FMCG, PCG и други вертикали да оперират ефикасно и мащабират безпроблемно, предлагайки изключително клиентско преживяване на своите клиенти и партньори.

Компанията има над 3000 клиента в 45 държави, някои от които са Sony, Walmart, Whirpool, Coca-Cola, Stanley Black & Decker, Nestlé, Motorola и други. През 2020 VTEX беше обявен за Лидер в IDC MarketScape Worldwide B2C Digital Commerce Platforms и Визионер в Gartner’s Magic Quadrant for Digital Commerce. За повече информация посетете www.vtex.com.

 
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Виж всички

☎️ 0878 977 107

🔰 Стани член на клуба

👤 Вход / Профил

📗 Библиотека

🏆 ВИП зона

🌀 Поднови абонамент

==========

🔐 Секретна група

💻 Инструкция за групата

ℹ️ Инфо за клуба

📺 Обиколка на Мастърхак

🔄 Автоматичен абонамент

🎁 Подари абонамент

⭐️ Отзиви за клуба

🎯 За Реклама

🦉 За Нас


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

Бюлетинът, който чете българския бизнес:
Ноу-хау + креативни идеи
Полезни WEB инструменти
Тактики, непознати за останалите
Абонирай се и вземи най-полезната безплатна е-книга:
Над 15 000 човека всяка седмица го чакат с нетърпение
"Всеки път, когато отворя този бюлетин, умът ми се взривява от идеи." - Станислав Стоянов
“Бюлетинът ви е чакан миг на яснота насред гъстата мъгла в пощенската ми кутия!”  Мариана Трифонова
Научи как да постигаш повече 2 пъти по-бързо
100 специално подбрани принципа и инструмента

Възстанови паролата:

Вход за клуб
Мастърхак