Реализацията на поредицата е възможна благодарение на успешното партньорство между eCommerce Academy и платформата за търговия – VTEX. Излъчването на епизодите е на живо във Facebook страницата на Академията, за да могат всички желаещи зрители да задават своите въпроси в коментар.
В този 4-ти епизод ще научите: Съвети от практиката на експерти с опит в “Социалните мрежи и инфлуенс маркетинг” – изключително актуална тема не само за електронната търговия, а и за бизнеса като цяло.
Водещият – Никола Илчев, ни срещна с: Дацко Дацев – експерт от Trendo.bg и Лора Добрева – инфлуенсър. Те засегнаха въпроси като:
- как социалните мрежи промениха бизнеса и електронната търговия
- кои са актуалните социални платформи в днешно време
- кои социални мрежи използват младите
- коя мрежа за кого е подходяща
- какви са таргет аудиториите
- защо инфлуенс маркетингът е важен
Дацко Дацев даде отговор на следните въпроси:
- ”Коя е най-подходящата социална мрежа за създаване на съдържание?”
- “Използват ли се в Trendo.bg инструментите, които Google Ads предлага в YouTube?”
- “Имат ли стратегия за развитие на лоялните клиенти дори и през социални мрежи?“
- “Какви резултати дават тийзърите преди промоционални периоди от типа на “Черен петък”?”
Във връзка с това как социалните мрежи промениха бизнеса, Дацко Дацев даде един много любопитен пример, отнасящ се до първата пусната от тях реклама в социалните мрежи през 2015 година.
Тогава за $750 са били достигнати няколко милиона души. Това е много нисък CPM, който към днешна дата не е постижим. За достигане на същите резултати сега, според експерта, ще е необходим доста по-висок рекламен бюджет. Според него към момента не би трябвало да има eCommerce бизнес в България, който да не използва Facebook и Instagram.
Ако има такъв, това е сериозен пропуск.
Дацко Дацев съветва бизнесите преди да изберат в коя социална мрежа да се позиционират – да тестват и анализират данните.
Също така той каза, че е важно предварително компаниите да познават таргет аудиторията си – кои са техните хора, как да говорят с тях и по какъв начин. Той счита, че един бранд не трябва и да се ограничава само с една мрежа.
От споделения опит от професионалния път на Trendo, също стана ясно, че най-добри резултати преди големи промоционални активности се реализират с помощта на тийзър кампаниите, които създават.
Лора Добрева отговори на въпроси като:
- “Защо младите хора не са във Фейсбук и къде са според нея?”
- “Младите ли са най-активните потребители?”
- “Как се измерва ефективността от инфлуенс маркетинга?”
- “Кой елемент е най-важен – копито на текста, визията, графиката?”
- “Има ли недостигната ниша от инфлуенсърите?”; “Каква е разликата между celebrity и инфлуенсър?
- “Кои са показателите, които да гледаме при избор на инфлуенсър?”
- “Кои са инструментите за измерване на показателите?”
Лора Добрева разкри, че по нейни наблюдения младите потребители вече не са във Facebook. Доминиращата социална мрежа според нея за тази таргет група е Instagram, а отскоро и Tik Tok.
Тя смята, че няма ниша, която да не е достигната от инфлуенсърите, и че за един бранд е от значение да използва няколко инфлуенсъра, защото всеки един от тях би могъл да даде различна стойност за дадена марка.
Според Лора Добрева, най-успешната техника за достигане до потребителите е storytelling – история, която може да докосне потребителите.
Епизодът за “Социални мрежи и инфлуенс маркетинг” разгледа актуални към момента теми, свързани с доминиращите социални мрежи в България и как инфлуенс маркетингът влияе върху електронната търговия и онлайн продажбите. Това е четвъртото видео от eCommerce Talks.
Организаторите на поредицата планират още 6 серии.
Всеки епизод е обвързан с въпроси, касаещи онлайн бизнеса и може да бъде гледан на живо всяка следваща седмица от 19:30 часа в четвъртък.
Излъчванията се осъществяват през Facebook страницата на eCommerce Academy. Всички минали епизоди бихте могли да гледате в YouTube канала на Академията. Ако не сте успели да гледате предходния епизод на тема:
“Програми за лоялност и клиентско обслужване”, може да го направите в страницата на eCommerce Academy. В него участваха Стефан Коларов, оперативен директор на eMag България, и Христо Радичев, управител на Mediapost Hit Mail за България. В тяхната дискусия бяха обсъдени различни примери и ефикасни техники, прилагани в големите успешни компании.
Тези добри практики биха могли да се имплементират и в други малки бизнеси с цел по-ефективно обслужване на клиенти и създаване на програми за лоялност, даващи по-добър резултат.
От екипа на eCommerce Talks обещават, че това е само началото на една много полезна поредица, в която ще се говори за успешен онлайн бизнес и не само. Очаквайте следващия епизод “Социални мрежи и инфлуенс маркетинг” на 11 март (четвъртък) от 19:30 часа.
За повече информация относно поредицата, гледане на епизоди и друго ценно съдържание за електронна търговия, последвайте eCommerce Academy:
- Facebook: https://www.facebook.com/ecommerceacademybg
- YouTube: https://www.youtube.com/c/eCommerceAcademy
Поредицата се осъществява с подкрепата на VTEX
Глобална платформа, end-to-end решение за търговия с вградени маркетплейс и OMS (Order Management System) функционалности. VTEX помага на компании в търговията, производители, продавачи на едро от FMCG, PCG и други вертикали да оперират ефикасно и мащабират безпроблемно, предлагайки изключително клиентско преживяване на своите клиенти и партньори.
Компанията има над 3000 клиента в 45 държави, някои от които са Sony, Walmart, Whirpool, Coca-Cola, Stanley Black & Decker, Nestlé, Motorola и други. През 2020 VTEX беше обявен за Лидер в IDC MarketScape Worldwide B2C Digital Commerce Platforms и Визионер в Gartner’s Magic Quadrant for Digital Commerce. За повече информация посетете www.vtex.com.