Маркетинг принципи използвани от самия ветеран на кеча – Хълк Хоган

Хълк Хоган използва таланта и физиката си като борец, за да изгради супер успешна кариера. Но неговата истинска сила идва от бизнес проницателността, опита и принципите, внимателно разработени и следвани през годините.


Когато бях малък имах видео касети с битките на един кечист, който почти винаги беше толкова бит, че нямаше как да не си помислиш – Няма как да победи… Да ама не!

Хълк Хоган – той винаги се изправяше, независимо колко беше смачкан – това го правеше и мой любимец. Днес русият гигант с кърпа на глава продължава да бъде любим екранен герой на малки и големи. Но в какво се крие успеха на легендарния борец?

giphy (1)

През последните 35 години Хълк Хоган изгради невероятна кариера, като за това време успя да научи и приложи някои наистина ценни маркетингови уроци.

Любимият кечист и филмова звезда от детските години на много от нас – Тери „Хълк“ Хоган (Тери Джийн Болеа) едва ли се нуждае от представяне. Той е много повече от най-емблематичната личност в един шоу спорт, притежаващ милиони фенове по света.

В разговор в ефир организиран през ноември 2013 година от Бен Фишър, самият Хълк споделя някои от уроците, които е научил по време на житейския си път.

Ето и най-важните от тях (видеото е в края на статията):

1. Вярвайте в себе си.

Hulk_Hogan_Pointing

Това разбира се е очевидно, но повечето фирми търсят потвърждение на неща извън тях, които нямат общо с прогреса ми, опитвайки се да следват и копират други, вместо да водят и прилагат практики, които наистина разбират. Като резултат те често откриват, че правят неща, които не се вписват в тяхната идентичност и по този начин губят пътя си напълно.

2. Бъдете последователни и постоянни в бизнеса си

Hulk-Hogan-a-Mr.-T

В момент, когато голяма част от това, което правим трябва да е автентично и способно да генерира доверие в целевата ни аудитория, последователността на основните ни ценности и гласът, който използваме, за да комуникираме с аудиторията, е от ключово значение за идентичността на бизнеса и стила ни.

Хълк Хоган е непоколебим в представянето на проектите си през годините и въпреки, че се е развивал в унисон с публиката, никога не е забравял кой е в действителност.

3. Не бъдете просто комерсиален търговец.

Марката и визията на Хълк Хоган са бизнес и бизнесът е там, за да прави пари, но ако това е всичко, което търсим има шанс да дадем на целевата аудитория един повърхностен продукт или услуга, която нашите конкуренти могат да предоставят доста по-добре.

Лоялността към марката по-скоро се заслужава, отколкото се купува и от това дали ще я заслужи тя впоследствие зависи от ангажираността. Ангажираността по подразбиране означава автентичност, споделени ценности и желание за публичност и дори уязвимост.

Това са качества, които голяма част от бизнеса държи заключени навътре в килера.

4. Синтезирайте всичко в едно цяло.

best_finishing_moves

В много отношения стъпка 4 е естествен резултат от останалите три.

Самият Хълк Хоган казва, че когато имате ваша марка, свои последователи и продукт това не е достатъчно. Не могат да бъдат парчета, които са разпилени едно истинско цяло.

Когато нещата тръгнат в грешната посока, а те неизбежно ще тръгнат, какво могат да направят няколко самотни парченца от пъзела ако не са обединени в една размазваща сила? Когато съедините всичко в едно то марката, стоката, услугата, посланието, ценностите и феновете ще станат част от това, което сте вие, от това, което искате да правите. И това прави всичко много по-приятно…и печелившо!

Посланието на социалната медия към марката

rocky-iii-hulk-hogan-thunderlips

Парадоксално за марката на легендарния кечист, е че е започнал кариерата си преди епохата на интернет. Затова самият бизнес на Хълк Хоган и енергичната му работа правят маркетинговите му прозрения още по-ценни в ерата на социалните медии.

Същата динамика, която превърна здравия борец в любимеца на тиинейджърите по света се прилага, когато се опитваме да открием своята истински вярна аудитория, за да се уверим, че ще останем верни на очакванията им.

Две допълнителни прозрения покриват това, а именно:

5. Слушайте и се учете през цялото време.

Хоган говори за инвестиция в своята аудитория, вслушването в нея и нейните очаквания и се развива в съответствие с получената ценна информация. Вие правите ли го?

6. Работете с феновете си.

Хората с определена негативна нагласа често имат някакви страхове или са неразбрани.

Отношението им към бизнеса ви в резултат на това е защитен механизъм, който трябва да бъде отключен. В този изключително конкурентен бизнес свят, в тази тълпа от десетки фирми само във вашата ниша, предприемачите често виждат клиента повече като враг, отколкото като приятел, а това определено не бива да се случва.

Изгледайте и видеото със самия Хълк Хоган.

Сподели 😍

Остави коментар

avatar

🔘 За Нас

🔘 За Реклама


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

Top