Тук е момента да спреш да се преструваш, че никога не си чувал за Facebook-а в света на възрастните – Pornhub. Не знам дали си запознат, но е важно да отбележа, че сайтовете под тази марка осигуряват епичен трафик, претендирайки за над 150 млн. уникални посетители на ден. Впечатляващо, нали?
Въпреки огромния трафик, приходи и популярност от Pornhub никога не са провеждали специални запитвания каква да бъде визията на тяхната мрежа.
Може и да си мислиш, че за тях тази тема е също толкова лесна, колкото и задоволяването на клиентите им, но се оказва, че нещата са по-сложни.
Всъщност, Pornhub е две неща – едноименния сайт и мрежата от сайтове, към които принадлежи (ако си в офиса не кликвай ?) RedTube, YouPorn, Tube8, PornMD, Spankwire, KeezMovies, XTube и ExtremeTube, както и с Thumbzilla, PornIQ и Peeperz. Също така има гей-версии на всички основни марки.
Кой стои зад този интернет гигант?
Зад публичното лице на Pornhub се крие MindGeek, глобален конгломерат със седалище в Люксембург, който е монополист в своята сфера. Разбира се, това не е единствения бизнес в интернет, но със сигурност е най-доминиращия.
В следващите редове ще ти споделя изключително любопитния разговор с вицепрезидента на марката – Кори Прайс, публикуван за пръв път в thenextweb.com. Той ще ни разкаже интересни подробности за начина на работа по сайтовете на PornHub. Виж какво толкова правят, че да ги посещаваме отново и отново:
#1. В Pornhub гледат на себе си като конкурент на Youtube и Vimeo.
Аз идвам от света на онлайн маркетинга, а не от долината на порното. Повечето от нас са като теб! И ние четем The Next Web, TechCrunch, FastCompany, Wired и т.н. Винаги сме се фокусирали върху YouTube и Vimeo, възприемайки ги като наши конкуренти, за да осигурим още по-добро преживяване на потребителите си.
#2. Сайтовете ни си имат история и дизайнерите ни уважават това!
Мрежата на Pornhub е продукт на безмилостни придобивания. Въпреки това от MindGeek уважават историята на различните сайтове в мрежата си.
Историята на сайта влияе на дизайна.
Например RedTube и YouPorn бяха придобити от Pornhub и голяма част от дизайнерските ни решения за тях дойдоха от мястото, където е базиран сайтът и от начина, по който е започнал.
YouPorn е базиран в САЩ и затова винаги е бил по-приятелски настроен към двойките и към дамите. Имаме и различни правила за съдържанието и рекламите в YouPorn.
Обръщаме внимание на историята и особено на историята на дизайна на марката, но и на съдържанието и географския фокус. За нас е важно те да имат уникални идентичности.
Всеки сайт има собствени мениджъри и изпълнителни директори. Всеки от тях има един главен UX дизайнер, а едно от правилата ни е никога да не копираме един от друг.
За обикновения наблюдател сайтовете на Pornhub може да изглеждат доста близки що се отнася до повърхностния дизайн, но това е заблуда.
Кори Прайс обяснява:
Мислим много за това, което отличава марките. Това е истинско предизвикателство за големите три – YouPorn, RedTube и Pornhub – всички те представляват нещо като “YouTube в порното”, така че е трудно да ги различите. Но усилено работим за това.
Ето например:
KeezMovies се фокусира повече върху самите порно звезди, докато ExtremeTube е насочен повече към фетишите.
#3. Потребители на PornHub мразят промяната точно толкова, колкото и феновете на Facebook. Затова плавния преход е ключов.
В началото мислехме да преработим сайтовете, когато ги придобихме, но това щеше да разтърси и разстрои съществуващите общности. Сега бавно ги актуализираме и развиваме. Pornhub не е имал нов сайт през последните 6 години, но всяка седмица нещо се променя. Това е бавна, но постоянна еволюция. Логото и цветовете също имат влияние върху посоката, към която вървим. Те от своя страна влияят и на функционалността на дизайна. Сайтовете ни се развиват с течение на времето, като анализираме и отзивите на потребителите, но промените не се диктуват от тях.
#4. Хората споделят съдържанието на Pornhub… и то много.
Не се нуждаем от бутони за споделяне във Facebook – хората няма да ги ползват. От друга страна в Reddit има големи общности, които се интересуват от нашето съдържание. Имаме и специален GIF генератор, който се използва за споделяне в тази мрежа. Много хора виждат неща, които според тях са забавни и ги споделят в Twitter. Често става въпрос за порнографските пародии.
#5. Като всеки уеб гигант и PornHub знаят стойността на експеримента.
Точно както Facebook, Google и Twitter провеждат тестове и експерименти, за да разберат как да предложат по-добро потребителско преживяване, така и дизайнерите на Pornhub създават подобни тестови проекти.
Част от тях са PornMD (търсеща машина за възрастни), PornIQ (предлага плейлисти, базирани на предварително дефинирани опции) и Thumbzilla (Pornhub напълно адаптиран за мобилни устройства).
Прайс обяснява как “експерименталните” проекти оживяват в компанията.
С инструмент като PornMD, ние мислехме за полезността.
Казахме си: “Няма ли да е супер полезно за потребителите да имат мега яка порно търсачка?” За целта проучихме тенденциите при търсенето на съдържание за възрастни, както и най-добрите практики при стандартното масово търсене.
Да, определено обичаме да експериментираме много.
Раждането на PornMD беше смешно. Някой дойде при нас с домейна porn.md и си помислихме: “Толкова добро име, трябва да направим нещо с него.” Тогава решихме, че това трябва да е търсачка, която да е като “Доктор Порно”. Другият ни експеримент – PornIQ предоставя невероятно обслужване. Обичам го.
Това наистина е страхотен начин за предоставяне на съдържание. Решава един от най-големите проблеми, които имахме, а именно че хората не знаят какво да гледат.
#6. Обратната връзка отива много по-далеч от отчаяните пичове, които просто искат да бъдат порно звезди.
Важно е да се отбележи, че обратната връзка, която тече в посока на Pornhub, е в голямата си част погрешно насочена. Става дума за масовите въпроси на потребителите как могат да станат порно актьори. Не са рядкост и странните любовни писма. Но това не е всичко. Ето какво споделя Прайс:
Хората сигнализират и за проблеми в сигурността и така се сдобиваме с добри предложения за нови функции. Получаваме стотици имейли на ден. Но да, има и много момчета (и някои момичета), които искат да станат порно звезди. Истината е, че получаваме по-градивна обратна връзка от мъжете, отколкото от жените. Нашето лого беше “PornHub: Прави члена ти по-голям”. Тогава жените започнаха да се оплакват, че сме ги пренебрегнали. Затова добавихме: “…и котенцето ти по-влажно”, което беше малко по-добре. Накрая нещата се развалиха напълно. Получихме още оплаквания, докато на финала оставихме логото без слоган.
#7. Общността е важна, дори когато ръцете им са заети!
Ако минавате през Pornhub за кратко вероятно не сте забелязали огромната общност под повърхността. Това е цяла социална мрежа от потребители, които споделят различно съдържание, а ангажираността им е много по-висока от очакваното.
Повечето хора не се интересуват или не са запознати с широката общност на нашите сайтове. Ако се промъкнете в нея ще видите, че е почти като Facebook.
В нея има два типа хора – такива, които искат да взаимодействат с останалите, и такива, които искат само да консумират видео. Работихме усилено върху Pornhub, за да създадем функционалност и за двете общности. Посетителят искат да вижда различни видео клипове, а общността иска да трупа брой гледания.
Нещата не се различават особено от Reddit или Wikipedia – има потребители, който качват съдържание, има и такива, които само гледат. Имаме над 1 млн. активни профила, които се логват в сайта поне веднъж месечно и над 60 млн. уникални посещения на ден.
8. В Европа не се радват на същите глупости като в Америка
Отделните сайтове на Pornhub са различни според географията:
Pornhub е по-известен в САЩ и Великобритания. YouPorn е по-популярен в Европа. RedTube е лидерът в Южна Америка.
#9. Когато създавате и развивате сайтове пълни с порно, в крайна сметка спирате да виждате всички тези голи тела.
Когато съм в офиса и гледам сайта, това е работа. След няколко седмици спираш да гледаш реалното съдържание и започваш да забелязваш само шаблони или разположение.
Виждаш само бъгове и функции, вместо видео клипове. Но у дома, когато използваш сайтовете като посетител, това е съвсем различно преживяване. Определено насърчаваме хората, които работят при нас, да използват сайтовете у дома.
#10. Малкият отбор може да постигне големи… резултати!
Въпреки че работят в мрежа от сайтове с огромен трафик, действителният екип от дизайнери в Pornhub е сравнително малък:
По отношение на UI / UX имаме около осем души екип. Фронт – енд разработчиците ни са също и уеб дизайнери. Имаме и няколко момчета, които се занимават с PHP.
Ето и най-изненадващото:
Само двама човека се грижат за нашия Flash и HMTL5 плейър.
И най-малко изненадващото:
Най-големият ни екип е този, който отговаря за съдържанието.
Е, вече спокойно можеш да отвориш браузъра си и да започнеш тайно да блудстваш с него в режим инкогнито (ctrl + shift +N)… ? ?
СПЕЦИАЛИЗИРАНО СЪДЪРЖАНИЕ
25 експертни трика за създаване на магнетични Facebook и WEB изображения!
Екшън списък с най-добрите доказани психологически трикове и топ инструменти, които да приложиш веднага! Похвати, които ще накарат хората да кликнат!
В този MASTERHACK материал ще ти споделя уникални неща като:
- Тайният ми личен списък с оръжия, които използвам, за да създавам изображенията за Facebook, които много хора искат да знаят как правя.
- Ще получиш известна на много малко хора информация, която топ експерти по Facebook маркетинг използват и лично аз съм тествал.
- Екшън списък с трикове за мигновено ангажиране на аудиторията.
- Ще научиш топ дизайнерски похвати, които карат хората да кликват.
- Ще разбереш кои са приложенията и софтуерът, който ежедневно използвам, за да направя изображенията си за Facebook статуси и реклами.
- Ще научиш как да се отличиш от тълпата, създавайки страхотна визия за статусите и рекламите си!
- БОНУС: ще получиш готови PSD шаблони за Facebook и Instagram статуси на стойност над $200 долара, които веднага можеш да използваш!!!
Е, готов ли си да понесеш толкова много практическа информация?