Как дизайнерите на Pornhub те карат да посещаваш сайта им отново и отново?

Тук е момента да спреш да се преструваш, че никога не си чувал за Facebook-а в света на възрастните – Pornhub. Не знам дали си запознат, но е важно да отбележа, че сайтовете под тази марка осигуряват епичен трафик, претендирайки за над 150 млн. уникални посетители на ден. Впечатляващо, нали?

Въпреки огромния трафик, приходи и популярност от Pornhub никога не са провеждали специални запитвания каква да бъде визията на тяхната мрежа.

Може и да си мислиш, че за тях тази тема е също толкова лесна, колкото и задоволяването на клиентите им, но се оказва, че нещата са по-сложни.

Всъщност, Pornhub е две неща – едноименния сайт и мрежата от сайтове, към които принадлежи (ако си в офиса не кликвай ?) RedTube, YouPorn, Tube8, PornMD, Spankwire, KeezMovies, XTube и ExtremeTube, както и с Thumbzilla, PornIQ и Peeperz. Също така има гей-версии на всички основни марки.

Кой стои зад този интернет гигант?

Зад публичното лице на Pornhub се крие MindGeek, глобален конгломерат със седалище в Люксембург, който е монополист в своята сфера. Разбира се, това не е единствения бизнес в интернет, но със сигурност е най-доминиращия.

В следващите редове ще ти споделя изключително любопитния разговор с вицепрезидента на марката – Кори Прайс, публикуван за пръв път в thenextweb.com. Той ще ни разкаже интересни подробности за начина на работа по сайтовете на PornHub. Виж какво толкова правят, че да ги посещаваме отново и отново:


#1. В Pornhub гледат на себе си като конкурент на Youtube и Vimeo.

Аз идвам от света на онлайн маркетинга, а не от долината на порното. Повечето от нас са като теб! И ние четем The Next Web, TechCrunch, FastCompany, Wired и т.н. Винаги сме се фокусирали върху YouTube и Vimeo, възприемайки ги като наши конкуренти, за да осигурим още по-добро преживяване на потребителите си.

#2. Сайтовете ни си имат история и дизайнерите ни уважават това!


Мрежата на Pornhub е продукт на безмилостни придобивания. Въпреки това от MindGeek уважават историята на различните сайтове в мрежата си.

Историята на сайта влияе на дизайна.

Например RedTube и YouPorn бяха придобити от Pornhub и голяма част от дизайнерските ни решения за тях дойдоха от мястото, където е базиран сайтът и от начина, по който е започнал.

YouPorn е базиран в САЩ и затова винаги е бил по-приятелски настроен към двойките и към дамите. Имаме и различни правила за съдържанието и рекламите в YouPorn.

Обръщаме внимание на историята и особено на историята на дизайна на марката, но и на съдържанието и географския фокус. За нас е важно те да имат уникални идентичности.

Всеки сайт има собствени мениджъри и изпълнителни директори. Всеки от тях има един главен UX дизайнер, а едно от правилата ни е никога да не копираме един от друг.

За обикновения наблюдател сайтовете на Pornhub може да изглеждат доста близки що се отнася до повърхностния дизайн, но това е заблуда.

Кори Прайс обяснява:

Мислим много за това, което отличава марките. Това е истинско предизвикателство за големите три – YouPorn, RedTube и Pornhub – всички те представляват нещо като “YouTube в порното”, така че е трудно да ги различите. Но усилено работим за това.

Ето например:

KeezMovies се фокусира повече върху самите порно звезди, докато ExtremeTube е насочен повече към фетишите.

#3. Потребители на PornHub мразят промяната точно толкова, колкото и феновете на Facebook. Затова плавния преход е ключов.

В началото мислехме да преработим сайтовете, когато ги придобихме, но това щеше да разтърси и разстрои съществуващите общности. Сега бавно ги актуализираме и развиваме. Pornhub не е имал нов сайт през последните 6 години, но всяка седмица нещо се променя. Това е бавна, но постоянна еволюция. Логото и цветовете също имат влияние върху посоката, към която вървим. Те от своя страна влияят и на функционалността на дизайна. Сайтовете ни се развиват с течение на времето, като анализираме и отзивите на потребителите, но промените не се диктуват от тях.

#4. Хората споделят съдържанието на Pornhub… и то много.

…но не и във Facebook

Не се нуждаем от бутони за споделяне във Facebook – хората няма да ги ползват. От друга страна в Reddit има големи общности, които се интересуват от нашето съдържание. Имаме и специален GIF генератор, който се използва за споделяне в тази мрежа. Много хора виждат неща, които според тях са забавни и ги споделят в Twitter. Често става въпрос за порнографските пародии.

#5. Като всеки уеб гигант и PornHub знаят стойността на експеримента.

Точно както Facebook, Google и Twitter провеждат тестове и експерименти, за да разберат как да предложат по-добро потребителско преживяване, така и дизайнерите на Pornhub създават подобни тестови проекти.

Част от тях са PornMD (търсеща машина за възрастни), PornIQ (предлага плейлисти, базирани на предварително дефинирани опции) и Thumbzilla (Pornhub напълно адаптиран за мобилни устройства).

Прайс обяснява как “експерименталните” проекти оживяват в компанията.

С инструмент като PornMD, ние мислехме за полезността.

Казахме си: “Няма ли да е супер полезно за потребителите да имат мега яка порно търсачка?” За целта проучихме тенденциите при търсенето на съдържание за възрастни, както и най-добрите практики при стандартното масово търсене.

Да, определено обичаме да експериментираме много.

Раждането на PornMD беше смешно. Някой дойде при нас с домейна porn.md и си помислихме: “Толкова добро име, трябва да направим нещо с него.” Тогава решихме, че това трябва да е търсачка, която да е като “Доктор Порно”. Другият ни експеримент – PornIQ предоставя невероятно обслужване. Обичам го.

Това наистина е страхотен начин за предоставяне на съдържание. Решава един от най-големите проблеми, които имахме, а именно че хората не знаят какво да гледат.

#6. Обратната връзка отива много по-далеч от отчаяните пичове, които просто искат да бъдат порно звезди.

Важно е да се отбележи, че обратната връзка, която тече в посока на Pornhub, е в голямата си част погрешно насочена. Става дума за масовите въпроси на потребителите как могат да станат порно актьори. Не са рядкост и странните любовни писма. Но това не е всичко. Ето какво споделя Прайс:

Хората сигнализират и за проблеми в сигурността и така се сдобиваме с добри предложения за нови функции. Получаваме стотици имейли на ден. Но да, има и много момчета (и някои момичета), които искат да станат порно звезди. Истината е, че получаваме по-градивна обратна връзка от мъжете, отколкото от жените. Нашето лого беше “PornHub: Прави члена ти по-голям”. Тогава жените започнаха да се оплакват, че сме ги пренебрегнали. Затова добавихме: “…и котенцето ти по-влажно”, което беше малко по-добре. Накрая нещата се развалиха напълно. Получихме още оплаквания, докато на финала оставихме логото без слоган.

#7. Общността е важна, дори когато ръцете им са заети!

Ако минавате през Pornhub за кратко вероятно не сте забелязали огромната общност под повърхността. Това е цяла социална мрежа от потребители, които споделят различно съдържание, а ангажираността им е много по-висока от очакваното.

Повечето хора не се интересуват или не са запознати с широката общност на нашите сайтове. Ако се промъкнете в нея ще видите, че е почти като Facebook.

В нея има два типа хора – такива, които искат да взаимодействат с останалите, и такива, които искат само да консумират видео. Работихме усилено върху Pornhub, за да създадем функционалност и за двете общности. Посетителят искат да вижда различни видео клипове, а общността иска да трупа брой гледания.

Нещата не се различават особено от Reddit или Wikipedia – има потребители, който качват съдържание, има и такива, които само гледат.  Имаме над 1 млн. активни профила, които се логват в сайта поне веднъж месечно и над 60 млн. уникални посещения на ден.

8. В Европа не се радват на същите глупости като в Америка

Отделните сайтове на Pornhub са различни според географията:

Pornhub е по-известен в САЩ и Великобритания. YouPorn е по-популярен в Европа. RedTube е лидерът в Южна Америка.

#9. Когато създавате и развивате сайтове пълни с порно, в крайна сметка спирате да виждате всички тези голи тела.

Когато съм в офиса и гледам сайта, това е работа. След няколко седмици спираш да гледаш реалното съдържание и започваш да забелязваш само шаблони или разположение.

Виждаш само бъгове и функции, вместо видео клипове. Но у дома, когато използваш сайтовете като посетител, това е съвсем различно преживяване. Определено насърчаваме хората, които работят при нас, да използват сайтовете у дома.

#10. Малкият отбор може да постигне големи… резултати!

Въпреки че работят в мрежа от сайтове с огромен трафик, действителният екип от дизайнери в Pornhub е сравнително малък:

По отношение на UI / UX имаме около осем души екип. Фронт – енд разработчиците ни са също и уеб дизайнери. Имаме и няколко момчета, които се занимават с PHP.

Ето и най-изненадващото:

Само двама човека се грижат за нашия Flash и HMTL5 плейър.

И най-малко изненадващото:

Най-големият ни екип е този, който отговаря за съдържанието.


Е, вече спокойно можеш да отвориш браузъра си и да започнеш тайно да блудстваш с него в режим инкогнито (ctrl + shift +N)… ? ?

СПЕЦИАЛИЗИРАНО СЪДЪРЖАНИЕ

25 експертни трика за създаване на магнетични Facebook и WEB изображения!

Екшън списък с най-добрите доказани психологически трикове и топ инструменти, които да приложиш веднага! Похвати, които ще накарат хората да кликнат!

В този MASTERHACK материал ще ти споделя уникални неща като:

  1. Тайният ми личен списък с оръжия, които използвам, за да създавам изображенията за Facebook, които много хора искат да знаят как правя.
  2. Ще получиш известна на много малко хора информация, която топ експерти по Facebook маркетинг използват и лично аз съм тествал.
  3. Екшън списък с трикове за мигновено ангажиране на аудиторията.
  4. Ще научиш топ дизайнерски похвати, които карат хората да кликват.
  5. Ще разбереш кои са приложенията и софтуерът, който ежедневно използвам, за да направя изображенията си за Facebook статуси и реклами.
  6. Ще научиш как да се отличиш от тълпата, създавайки страхотна визия за статусите и рекламите си!
  7. БОНУС: ще получиш готови PSD шаблони за Facebook и Instagram статуси на стойност над $200 долара, които веднага можеш да използваш!!!

Е, готов ли си да понесеш толкова много практическа информация?

Към ръководството

Възстанови паролата:

Логни се в
Мастърхак
От застой в доминация
БЕЗПЛАТЕН БЮЛЕТИН
Инструменти, идеи и похвати, които ще ти помогнат да подредиш живота и да развиеш бизнеса си...
От застой в доминация
Инструменти и похвати, които от марионетка ще те направят кукловод...