Какво означава растежа за бизнеса – ReWork

Хората обикновено питат: „Колко голяма е вашата фирма?“

Това обикновено е от онези непринудени, малки разговори, които обаче не очакват малки отговори. Колкото по-голямо е числото, толкова по-впечатляващ, професионален и мощен звучиш. „Уау, супер, евала брато, голям си.“ ще кажат те, ако имаш стотина служители.

Ако обаче си малък, ще получиш просто: „О, хубаво.“

Първото се приема за комплимент, а последното се казва само, за да бъдат любезни.

Защо е така? Какво означава растеж за бизнеса?

Защо разширението винаги е целта? Каква полза има голямото, освен егото? Какво не е наред с намирането на правилния размер и варианта да останете там?

Можем ли да погледнем към Харвард или Оксфорд и да кажем:

Ако се бяха разширили и създали още клонове и бяха наели още хиляди професори. Ако отворят глобални университети с тяхната марка по целия свят….те ще бъдат най-добрите училища на света.

Не разбира се! Това не е начина, по който се измерва стойността на тези институции.

А защо това да бъде начина, по който измерваш своя бизнес?

Може би най-подходящия размер за твоята фирма е 5 души. Може би са 40. Може дори да имаш истинска нужда от 200! А може и да си просто ти и твоят лаптоп.

Не прави предположения колко голям трябва да бъде бизнесът ти още преди да си започнал. Расти бавно и разбери кое е правилно. Преждевременното наемане на повече служители, отколкото наистина трябват е причина за смъртта на много компании.

„Малка“ не означава просто трамплин. „Малка“ е чудесна дестинация сама по себе си.


rework-jason-fried-(1)


Забелязал ли си, че докато малките предприятия предпочитат да са големи, големите фирми мечтаят да бъдат по-пъргави и гъвкави?

След като станеш голям е трудно да се свиеш, без да уволняваш хора, без да прекрачваш морални ценности, както и без да промениш целия начин, по който правиш бизнес.

Голямата фирма не трябва да бъде вашата цел. И не говоря само за броя на служителите, които трябва да имаш. Това също е вярно за разходите, наемите, IT инфраструктурата, мебелите, офиса и т.н. Тези неща не ти се случват просто така.

Ти трябва да решиш дали да ги имаш!

Ако решиш да ги вземеш заедно с тях ще получиш и главоболия. Затварянето на пари в много разходи и стремежа към създаването на много сложен и комплексен бизнес е едно от нещата, които могат да бъдат адски стресиращи и трудни за теб.

Не се притеснявай ако фирмата ти е малка, защото….

….всеки, който има устойчив и печеливш бизнес, независимо дали е голям или малък, трябва да се гордее! – Джейсън Фрид

[su_box title=“Още ресурси за един по-различен бизнес:“ style=“soft“ box_color=“#ffffff“ title_color=“#8b8b8b“ radius=“2″]
  1. ReWork ще преобърне представите ви за правене на бизнес
  2. ReWork – Бизнес плановете са просто догадки
  3. Да играеш, да обичаш работата си, да се отдадеш изцяло
[/su_box]

В статията са използвани материали от ReWork„Конвенционална мъдрост от Джейсън Фрид и Дейвид, които пренаписват правилата на бизнеса. Техният подход се оказа изключително успешен, въпреки, че в началото всичко звучи контра интуитивно.“ – Джеф Безос, Amazon → Сайт на книгата – бизнес бестселър за предприемачи с автор основателят на Basecamp Джейсън Фрид.


Сподели 😍

Остави коментар

avatar

🔘 За Нас

🔘 За Реклама


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

Top