Как да използваш Wi-Fi, за да свържеш офлайн бизнеса си с повече клиенти във Facebook

За да имаш повече клиенти понякога е нужно просто да се възползваш от някои удобства на съвременната технология. Като безжичния интернет, например. Виж какво точно трябва да направиш, за да заработи този трик и за твоя бизнес.

Всеки потребител сега е power user благодарение на телефона си, който може да влияе на онлайн разговорите за твоя бизнес при това в реално време!

Това плаши някои предприемачи, докато за други е добра възможност да ангажират още хора със своите неустоими предложения и добро обслужване.

Тук идва и въпросът: как да накараш потребителите да създават съдържание за теб.

Ето и подсказката: включи бизнеса си в Wi-Fi hotspot в партньорство с Facebook.

Ако маркетираш бизнеса си във Фейсбук отдавна, то сигурно си чувал за Facebook Wi-Fi. На 30.юни 2017 функционалността Find Wi-Fi беше пусната в цял свят за iOS и Android.

Как работи:

Регистрира се локацията на потребителя и му се дава информация за бизнесите в близост, които предлагат Wi-Fi. Той може да посети страницата на бизнеса или да види указания за намиране на мястото в навигационното приложение ако желае.

Има и една малка подробност: Facebook увеличава засега безплатно видимостта на бизнесите с пълен профил и то на тези, които имат безплатен Wi-Fi.

Свържи клиентите си с Facebook Wi-Fi и твоя бизнес

Да предлагаш на клиентите си безплатен безжичен интернет вече е нещо обичайно и е просто част от по-доброто потребителско обслужване. Трудно ще намериш някой, който му харесва да чака дори и час някъде, без да има на разположение услугата.

Хората са доволни ако има силен сигнал, а тези, които нямат план за неограничен интернет, пък ще се радват ако отпадне грижата им за набъбнала месечна сметка.

Тези улеснения за свързаността помагат и на бизнеса.

В днешно време, когато всеки е създател на съдържание, можеш да увеличаваш шанса си потребителите да си направят снимки и видео в твоята локация, които после вероятно ще споделят във Facebook или Инстаграм, а всички знаем колко важно и понякога решаващо е съдържанието генерирано от потребителя (user generated content).

Всъщност много хора предположиха, че функционалността Find Wi-Fi e просто опит на Facebook да увеличи ползването на Facebook Live. Ако хората зависят от Facebook да си намерят безжичен интернет защо да не използват in-app камерата също?

3 ползи за бизнеса от Facebook Wi-Fi

  1. За да получи безжична връзка потребителят трябва да направи check-in на твоята Facebook страница, което автоматично става видима в новинарския поток, а също и за приятелите на потребителя. Ползата от това е повишаване на разпознаваемостта на бизнеса ти, а по-големият ефект идва от по-разширените check-ins, особено тези със снимките, защото те обикновено предизвикват социално одобрение.
  2. Освен да направят check-in хората може да станат фенове на страницата ти (което не е изискване) и така можеш да ги маркетираш органично, а също и с платени реклами.
  3. Научаваш повече за аудиторията си чрез данните от Facebook Insights и Local Insights, което включва информация за възраст, пол и местоживеене.

Струват ли си толкова, че да включиш Facebook Wi-Fi?

Накратко казано ДА, check-ins си струват, за да положиш специални усилия за инсталиране на Facebook Wi-Fi, особено ако имаш бар или ресторант.

Наред с броят фенове и рейтингът броят check-ins е една от най-видимите метрики за новите посетители на страницата ти.

Ще компенсират ли скучното съдържание?

НЕ, но пък ако някой види приятеля си да е направил check- in в твоя бар, то е твърде възможно да обмисли да посети и той бара следващата вечер.

Така както Facebook Wi-Fi насърчава потребителите да използват in-app камерата, ги стимулира и да създават съдържание за теб.

Ето и три примера за директно приложение:

  • Ако група ще свири в твоя бар може да стриймва саунд чека по Facebook Live и така да привлече публика за предстоящия концерт вечерта.
  • Някой от клиентите на фитнес залата ти може да запише тренировката си с тежести и да постне time-lapse версия и по този начин лесно да покаже наличното оборудване в залата в момент на използването му.
  • Ако приятели се събират на по бира могат да постват снимка след снимка за всяка наздравица, а не просто колаж от снимки в края на вечерта.

Това е само една малка част от идеите, а хората са доста изобретателни и затова трябва да им дадеш инструментите в ръцете и да ги побутнеш да бъдат креативни.

Как да инсталираш Facebook Wi-Fi за твоя бизнес

  • Трябва да си администатор на страницата във Facebook, която искаш да свържеш.
  • Страницата трябва да има настроен валиден адрес, за да ползва Facebook Wi-Fi.
  • Трябва да имаш рутер, който поддържа Facebook Wi-Fi.

Много популярни производители на рутери поддържат Facebook Wi-Fi, включително Meraki, Cisco и NETGEAR. Пълен списък можеш да видиш тук 

Продължаваме с конкретните стъпки:

#1. Логваш се във Facebook

#2. Активираш опцията за вход с Facebook в настройките на самия рутер.

В зависимост от рутера, процесът ще бъде различен. Ето няколко примера:

  • Meraki: Стартираш администраторската конзола на безжичния рутер и избираш Sign on with Facebook в секцията Splash Page.
  • Cisco: Логваш се в таблото за управление Connect & Engage от Cisco Mobility Service Engine 8.0 и избираш Facebook Wi-Fi от менюто.
  • Netgear: Отиваш на уеб сайта www.routerlogin.net и кликваш на таб Advanced, а след това продължаваш с Facebook Wi-Fi>Configure.
  • D-Link: Отиваш на сайта на D-Link и кликваш на таб Setup>Guest Zone. Слагаш отметка на Enable Guest Zones и Enable Facebook Wi-Fi.
  • Open-Mesh: Първо се логваш в твоята мрежа от CloudTrax.com и избираш Facebook Wi-Fi в SSID #1 Splash Page секцията.
  • Aruba: Избираш Facebook Wi-Fi за влизане и след това задаваш продължителност на сесията и условия за ползване.
  • Intelbras: Отиваш на IP адреса даден в ръководството за ползване. След това стартираш помощника за инсталиране и избираш Facebook за Wi-Fi достъп.
  • Ruckus Wireless: Логваш се в ZoneDirector. Кликваш на Configure>WLANs>Create WLAN. За вид WLAN избираш Social Media. За Social Media Login избираш Facebook.
  • Asus: Логваш се и избираш Guest Network > Facebook Wi-Fi и активираш Wi-Fi.
  • AirPo: Логваш се на страницата и избираш Network>Facebook Wi-Fi и активираш Wi-Fi.
  • TP-Link: Отиваш на www.tplinkwifi.net, след което кликваш на Guest Network>Facebook Wi-Fi и конфигурираш Facebook Wi-Fi.
  • Ubiquiti UniFi: Отваряш UniFi контролера и кликваш на Settings>Guest Control>Enable Guest Portal и избираш Facebook Wi-Fi като вид Authentication.

#3. Панелът за конфигуриране на Facebook Wi-Fi се отваря в отделен прозорец. От падащото меню избираш FB страницата, свързана с твоята бизнес локация.

#4. В секция Bypass Mode можеш да избереш дали потребителите могат да използват Wi-Fi код, който ти им даваш, или да кликнат на линк за да прескочат check-in.

#5. В Session Length секцията указваш колко дълго потребителите могат да ползват безжичен интернет след като са направили check in.

#6. Ако искаш хората да се съгласят с твои собствени условия за ползване преди да получат Wi-Fi достъп отбележи квадратчето до Optional – Add your own Terms of Service и впиши твоите специални условия.

Ако Facebook страницата ти има ограничения за възраст или държава тогава само хора, които са логнати във Facebook и отговарят на тези условия ще могат да я виждат.

За да я направиш видима за всички махни ограниченията – виж как става тук.

? Официалната информация за инсталирането виж тук и тук.

Инсталирай Facebook Wi-Fi и сподели дали е помогнало на бизнеса ти.

Остави коментар

Your email address will not be published.

Благодаря ти!