Как да направиш Facebook група с ограничен достъп в помощ на бизнеса ти – първи стъпки

Във времена, в които Фейсбук фийда се превърна в „постоянно зареждащ се рафт с бонбони“, към който винаги можем да посегнем и да си вземем нещо ново, възможността за създаване на мини общност в рамките на тази дигитална „лакомия“ става все по-здравословна за бизнеса. В този материал ще видим Как да използваме Facebook групите в помощ на продажбите и как да създадем общност от хора, които да подкрепят дейността ни със своите покупки, лоялност и внимание.


Ако започнеш да развиваш Фейсбук група можеш да получиш следните облаги:

  • Повишаване степента на удовлетвореност на клиентите
  • Намаляване на обема на рекламациите от клиентите
  • Повишаване на степента на задържане на клиентите
  • Повече продажби в резултат на препоръки от клиенти
  • По-висок Customer LifeTime Value.

Но защо във Facebook?

Facebook удвоява влиянието си посредством групите като използва изкуствен интелект, за да насочва хората към групи с висока степен на ангажираност.

Всъщност, аз мога да потвърдя това заради секретната група на MasterHack.

Безспорно е едно:

Ако направиш група, която е смислена, ценна и отговаря на идентичността на членовете в нея, тогава Facebook ще показва постовете от групата по-често и по този начин ще се увеличава обхватът й, ще й помага да расте и да бъде с по-голяма ангажираност.

Не забравяй и, че нотификациите за нов пост в групата са доста по-ефективни!

Да минeм по същество!

#1. Как да създадеш свой Facebook Secret Service


Избери група с ограничен достъп (освен ако не продаваш много масов продукт).

Предимствата на това си има своето психологическо обяснение:

Когато достъпът до група е на база критерии, а не свободен, това естествено прави общността по-ангажирана и хората се чувстват малко по-специални.

Всички са там поради една причина – облагите на твоя бизнес.

И когато в групата са твоите клиенти тогава и бизнесът ще извлече най-доброто от общността и ще постига по-добри резултати.

Но не всичко е цветя и рози…

Администраторът на такава група трябва да бъде и дебелокож.

Не може да допуска всеки. Трябва и да отказва, да има неприятна комуникация с тези, които отхвърля и да бъде последователен за изискванията за членство.

Освен това трябва да има и система, по която да отпадат тези членове на общността, които вече не отговарят на критериите.

Това ще държи в групата здравословен брой качествени хора. Нещо повече, те ще са хора събрани от общи интереси, разбиране за начин на комуникация, цели, а не такива с различна мотивация и причини за участие, както и случайно попаднали.

Бележка: наблюдавайки публичните групи, в които членувам имам късмета (поне засега) да не ми се е налагало да изхвърля някого. Това може би нямаше да бъде така ако бях обезценил труда си на 9 лв / месец, както го направих при старта на клуба. Това беше 3-месечен период, в който влязоха хора, които определено не бяха моите клиенти! Поуката: внимателно оценявай продукта и труда си като стойност. Не се подлъгвай по това, което ще ти казват другите (те го казват, защото искат да си им евтин). Внимателно подбирай хората, които искаш да ти бъдат клиенти. Всеки ден ще комуникираш с тях, по-добре да са от класа!

При всеки бизнес, особено в началото, отказването на продажби е трудно нещо. Но никаква сума пари не може да компенсира продажбата на грешните клиенти. Стели Ефти, създател на Close.io

Затворена или секретна?

  • Секретните Фейсбук групи не излизат при търсене.

Това означава, че само членовете на групата виждат съдържанието от групата в нюзфийда си, списъка с членовете в нея (ако не искате да ви шпионират е добро решение), описанието на групата, таговете или пък историите.

Важно: Присъединяването към такава група става след изпращане на покана до човека – така е и за секретната група на клуб MasterHack (получаваш линк-покана на имейла, с който си се регистрирал във Фейсбук – кликваш и влизаш).

  • Затворените групи са видими и излизат в нюзфийда като предложение за релевантни, към които човек може да се включи.

Тук всеки може да види името, пълното описание на групата и списъка с членовете. Влиза се след изпращане на „молба“ за присъединяване. При някои затворени групи има и анкета от 2-3 въпроса, който трябва да попълниш преди да те одобрят.


🔥 ВАЖНО: не забравяй и топлото посрещане!

Ако секретната ти или затворена група е свързана с онлайн магазина ти, то можеш да си подготвиш имейл, който да приветства новите членове (клиенти) на групата ти:

За целта използвам система, която автоматично изпраща приветствен имейл, който поздравява новия ни абонат и го кани в секретната ни FB група.

ProTip: В голяма помощ ми е инструментът Follow Up на Woocommerce, чрез който всичко става автоматично. Най-добрата част: ако абонатът повтаря, то системата ще му изпрати различен, индивидуален имейл с послание за повтарящ абонат!

БЕЛЕЖКА: Искаш ли да научиш още от моите трикове за автоматизация, инструменти и стратегии, с които да подобриш бизнеса и да улесниш живота си? Присъедини се към клуб MasterHack и научи всичко необходимо от нашите практически ръководства и премиум съдържание по теми като психология, съвети за визуално привличане на вниманието, подходи за повече продажби, експертни преопръки за Facebook реклама, продуктивност, мотивация и много други. Виж защо навсякъде ни дават за пример! Чети, прилагай и постигай повече.

Ето и още един пример за подобен имейл от digitalmarketer.com, които имат същия бизнес модел като нас – платен достъп до дигитално съдържание:

#2. Принципите в една Facebook група

За да изградиш стабилна и просперираща общност е препоръчително да зададеш на хората посоката – какво поведение се очаква от тях, какво се насърчава и съответно какво не е желателно. Резултатите от това са:

  • Хората се отпускат да задават въпроси и да коментират, защото виждат посоката и знаят по какъв начин да се включат без да се притесняват.
  • Активна подкрепа на други членове от групата
  • Изграждане на по-силна връзка с бизнеса и участници в групата

Много администратори със сигурност биха се изкушили да напишат правила – какво e разрешено и какво забранено. Това обаче може да има и не толкова добър ефект, защото би изплашило и настроило негативно новите членове на групата.

В MasterHack например, в началото пуснахме пост с принципите и правилата на групата, но вместо да го окичим най-отгоре като pin пост, просто го оставихме да бъде затрупан от полезно съдържание и дискусии по теми, които реално вълнуват членовете на клуба.

По-добрата тактика е с принципи, които да опишат подробно как хората могат да работят заедно, за да създадат здравословна и приятна среда за комуникация.

Принципите ще подхранят и по-добрата атмосфера в общността.

Така например в текста с принципите можеш да опишеш стандартите на поведение и да включиш не повече от две-три правила от типа “Толерира се – не се толериа” като да кажем: „Не се толерират реклами.“ и “Не се допускат обидни думи.”

По този начин правилата са поставени в един положителен контекст, а хората ще поемат отговорност за това как повлияват и насърчават поведението в групата.

Важно е да знаеш, че когато седнеш да пишеш текста трябва да съобразиш целите и културата на членовете на твоята група.

Ако продуктът е премиум е лесно, защото аудиторията е по-интелигентна (добре, че избрахме този подход), но ако е ширпотреба – успех със спазването на правилата…

ProTip: Не съм човек, който навира продукта си в носовете на хората, но част от работата на един администратор на общност, свързана с онлайн бизнес, е да познава услугата си, за да може да даде съвет при нужда. Мисълта ми е, че когато хората от групата имат проблем, чието решение се крие в някой от продуктите ти, не се притеснявай да му го предложиш. В крайна сметка целта на тази общност е добро обслужване, лоялност, добавена стойност и разбира се увеличение на продажбите.

#3. Как да модерираш Facebook група

Подготви се да се сблъскаш със следните ситуации:

  • Някой нарушава принципите и правилата на групата.
  • Участник в групата има проблем с друг – става страшно.
  • Участник в групата просто не е доволен от самата група.
  • Участник в групата е решил, че всички в нея работят само за него.

Ясно е, че такива процеси е редно да бъдат управлявани, защото ще изпуснеш контрола и тогава ще се озовеш в една общност с нездравословно поведение и атмосфера.

Два лесни подхода, които можеш да приложиш:


Премахвай постовете, които нарушават правилата

Независимо дали става въпрос за реклама или грубо поведение такива постове се изтриват веднага (или поне ние така правим).

С други думи: Всякакви съмнителни постове не трябва да присъстват в групата, за да може участниците в нея да чувстват сигурност и да могат да разчитат на професионална и подкрепяща среда, в която с удоволствие се ангажират.

За целта напиши любезен коментар под поста, който се каниш да изтриеш, като обясниш защо се налага да го направиш. Така членовете на групата ще видят какво не бива да споделят като статуси, а човекът ще получи обяснение за действията ти.

Здравей … 🙂

Наложи се да изтрием поста ти, тъй като в секретната група на клуб MasterHack не е позволено промотирането на външни продукти и услуги.

Ако имаш допълнителни въпроси по темата не се колебай да ми пишеш.

Благодаря ти за разбирането!

След това продължи комуникацията с човека на лично съобщение.

За хората е важно да знаят какво могат да очакват от теб! От нас очакват полезност и доколкото знаем я получават и то с огромни порции допълнително!

Разрешавай чувствителните въпроси в лично съобщение.

Ако вземем ситуация, в която се налага изтриване на пост то препоръчвам ти в лично съобщение да обясниш с добронамерен тон причината да го направиш.

В 90% от случаите човекът даже не си е дал сметка, че не е спазил правилата. Важно е да му дадеш разумни доводи. Покажи му, че го правиш добронамерено.

Същото важи и ако някой от членовете на Фейсбук групата спори с друг. От само себе си се разбира, че споровете пред всички не са желателни, нито са възпитани.

#4. Как да изграждаш връзки и ангажираност

За да извлечеш максимума от твоята общност и да изпълниш бизнес целите си дръж на прицел изпълнението на тези три задачи:

  1. Свързване на хората със съдържанието
  2. Свързване на хората с други хора
  3. Свързване на хората с продуктите

Винаги пускам пост за новите статии в MasterHack първо в секретната групата, както и всеки ден постове с различно полезно съдържание, което е съобразено с нуждите на членовете на групата и най-новите тенденции в различни сфери, за които пишем.

Опитваме се да даваме това, което очакват членовете на нашата група.

Освен това отделям време да анализирам въпросите, реакциите, проблемите на хората в групата, за да мога да предложа още по-добро и практическо съдържание.

Питаме ги какво биха искали да включим като съдържание:

ProTip: Не оставяй въпрос без отговор! Представи си, че срещнеш добър познат, поздравиш го, попиташ го как е, а той те подмине. Просто те неглижира. Няма ли да се почувстваш унизен? Същото е и когато член на общността ти, независимо дали е Фейсбук група, попита нещо и никой не му отговори. Особено администратора на общността. Няма как да знаеш отговорите на всички въпроси. Членовете на нашата група също често ме затрудняват. Въпреки това им отговаряй. От уважение, че са избрали да бъдат с теб.


Създаването на секретна Facebook група като добавена стойност към премиум съдържанието на lifehack.bg беше едно от най-добрите ми бизнес решения.

Увеличаването на броя на хората, които се присъединяват към нас е доказателство, че усилията, които полагаме и времето, което инвестираме в развитието и поддържането на секретна FB група си струват.

От една страна членовете на групата получават още повече полезност от абонамента си, стават част от общност от интелигентни хора, с които могат да разговарят и обсъждат проблемите си, придобиват навика да използват нашия канал за консумиране на полезно съдържание, получават по-бърза обратна връзка и обслужване в клуба.

От друга страна ние успяваме да предложим по-добра услуга, повече стойност и много по-висок процент на задържане на абонати, които повтарят абонамента си.

Ето защо смятам, че затворените и секретни Фейсбук групи са фантастичен начин да изградиш лоялност и да добавиш полезност за клиентите и стойност за бизнеса си.

Затова и тези затворени общности са толкова мощен инструмент!

БЕЛЕЖКА: Искаш ли да научиш още от моите трикове за автоматизация, инструменти и стратегии, с които да подобриш бизнеса и да улесниш живота си? Присъедини се към клуб MasterHack и научи всичко необходимо от нашите практически ръководства и премиум съдържание по теми като психология, съвети за визуално привличане на вниманието, подходи за повече продажби, експертни преопръки за Facebook реклама, продуктивност, мотивация и много други. Виж защо навсякъде ни дават за пример! Чети, прилагай и постигай повече.

Остави коментар

Your email address will not be published.

Благодаря ти!