Няколко безспорни съвета за това как да провеждате по-малко, но по-успешни срещи на работното си място или в бизнеса, който управлявате…
[sws_divider_line]
Срещите изсмукват силите на бизнеса!
В тази връзка – какво бихте казали за политика, при която основно правило е да организирате възможно най-малко срещи?
А когато все пак се налага, ги правете възможно най-кратки – освен ако всички присъстващи видимо се забавляват и измислят страхотни неща.
Повечето решения могат да се вземат от двама души, в коридора, в рамките на няколко минути (или дори няколко секунди), така че няма нужда да събираш осем души в едно помещение, които да си блъскат главата по един и същ проблем.
Освен това така хората няма да се обиждат, ако не ги каниш на срещи.
Пък и не всички се представят в най-добрата си форма на срещите: някои хора обичат да се фукат и да преиграват, други се чувстват потиснати.
На трети – просто им е скучно.
Но някои хора просто обожават да присъстват на срещи. Внимавайте с такива хора, те са от най-лошия вид. Срещите им помагат да се чувстват значими.
За тях самата среща е върховното постижение -докато за хората, от които наистина зависи нещо, срещата е само началото.
Затова организирай кратки срещи, насърчавай хората да говорят по същество (бързо и ясно) и прави така, че след срещата да започва да се работи и всички да имат ясни задачи.
Направи си списък с темите, които трябва да се обсъдят и ги задрасквай в движение. Първо покрийте по-лесните теми, така че по-дългите и проблематични теми да останат за накрая.
И поддържай постоянна скорост.
Когато някоя тема се изчерпи, веднага преминавай на следващата.
Отпускането и инерцията са две от смъртоносните болести на всеки светски разговор, а това важи с още по-голяма сила за деловите разговори.
Никога не се повтаряй!
[sws_divider_line]
Ако някой те прекъсне, а после някой друг на свой ред прекъсне него, не се стреми на всяка цена да се връщаш към темата. Ако разговорът се движи в правилната посока, движи се с него.
Трябва да бъдеш гъвкав, без да се поддаваш на натиск.
Защитавай позицията си.
Виктория Медвек от бизнес школата Kellogg твърди, че когато няколко души седнат заедно, винаги се проявява тенденция да се стремят към взаимно потвърждение на това, което вече всички знаят.
За да се избегне този капан, тя предлага да правим две неща, преди да си отворим устата:
- Да си напишем какво мислим по всяка тема на срещата.
- Да оценим силата на убежденията си – например от едно до десет.
И въпреки да звучат елементарно и за някои глупаво, не подценявайте тези две правила, защото така няма да забравяме какво сме смятали, преди вижданията ни да се повлияят от околните.
Ето още няколко съвета за успешно провеждане на работна или бизнес среща:
[sws_divider_line]
- Не сядай срещу прекалено привлекателни хора или срещу прозореца (за да не се разсейваш).
- Никога не излизай до тоалетната (ще изпуснеш инерцията на разговора).
- Не се страхувай да питаш хората какво точно имат предвид, когато казват нещо. Най-вероятно никой друг също не ги е разбрал, но всички ги е срам да попитат.
- Не се ядосвай – ако избухваш прекалено често, никой няма да приема избухванията ти насериозно.
- Ако определиш началото на срещата за по-странен час – например 15:15 вместо 15:30 – хората обикновено са по-точни.
- Колкото повече хора участват в една среща, толкова по-малка е вероятността да достигнете до някакво решение.
- Планирай повече теми за всяка среща, отколкото ти се струва възможно да покриете. Докато обсъждате някой проблем, често се оказва, че той има много просто решение, и се освобождава време за следващите проблеми в списъка.
Когато организираш срещи с хора, които не работят за теб или с теб, т.е. са от други компании, обръщай специално внимание на първите и последните няколко минути от срещата.
Тези моменти носят най-много полезна информация, защото тогава хората са по-отпуснати и ако внимаваш, можеш да прецениш истинските им намерения.
На такива срещи е най-добре още в началото да обясниш какво се надяваш да постигнеш – ще работим ли заедно и как точно.
Ако важните хора на срещата нарочно се бавят и не говорят по същество, това най-вероятно означава, че се опитват да те изнервят, така че да скочиш и те да могат да използват най-силния си коз, защото, от тяхна гледна точка, не можеш да възприемеш това, което ти казват.
Ако стане нещо такова, най-добре е да си мълчиш и да ги оставиш да си говорят.
Явно искат да се поизфукат малко, а ако искаш да стигнат до някакво решение, може би наистина е най-добре да ги оставиш да стигнат до него, когато искат.
Самият факт, че са дошли в твоя офис, вече означава, че ще останеш доволен от тяхното решение.
Ако обаче някой се бави без видима причина, по-добре го прекъсни и кажи нещо по същество: „И така, според мен и двете компании имат интерес да постигнат следното…”
През последните няколко години видеоконференциите стават все по-популярни – защото комуникационните технологии позволяват на хората от целия свят да се чувстват така, все едно са се събрали около една маса – но най-ефикасният начин за провеждане на среща си остава хората наистина да се съберат около една маса.
Срещите трябва да се провеждат в затворена среда и да се спазват правилата, които са обявени пред входа на един особено популярен секс-клуб за двойки в Сан Франциско:
Без алкохол. Без наркотици. Никой да не спи. Никой да не се смее гръмогласно. Всички мобилни телефони се изключват. Презервативите са задължителни.