Facebook вече не позволява редактирането на снимката, заглавието и подзаглавието на линк-постовете, които споделяме!
Тъй като редактирането на линкове е една от най-използваните функции при споделяне във FB, то това ограничение вече е проблем за много от нас.
Ако още се чудиш как да се отървеш от него и отново да можеш да си сменяш снимките (без да става въртележка), дори и заглавието на поста, то в тази статия ще намериш 3 бързи начина да го направиш!
Преди това нека да ти споделя нещо много важно!
Забелязвам следната масова практика:
Малко хора, поддържащи FB страници, създават специални снимки за Facebook постовете си! Ако го правеха, то спирането на това редактиране нямаше да е кой знае какъв проблем и щеше да се налага рядко.
В lifehack.bg създаването на специално изображение, което да излиза при споделяне на статиите във Facebook е стандарт, задължително условие, което винаги се спазва. Преди да се публикува каквото и да е, освен заглавната снимка на статията, създавам и специална за соца.
Изводът: преди да публикуваш нещо, в SEO плъгина на Yoast, който най-вероятно ползваш, качи отделна снимка за Фейсбук. След това задължително опресни информацията с Facebook Debugger.
>> P.S. Целият ми опит по темата събрах в това мега ръководство за създаване на магнетични Фейсбук изображения, в което ще намериш не само 25 от най-добрите трикове, но и много шаблони и ресурси!
В противен случай Facebook ще си вземе снимка от статията, която сам си прецени, най-вероятно първата, която хване. Не бъди аматьор!
4 начина да редактираш линк пост във Facebook!
- Верифициране на домейна през Business Manager – UPDATE
Чрез верифицирането на домейна на сайта ви удостоверявате, че съдържанието в този домейн е ваша собственост. С потвърждението на вашия сайт казвате на Фейсбук, че вие сте човека, който контролира и редактира споделяното в него съдържание.
Това носи едно голямо предимство:
Потвърждавайки домейна си, вече ще можете да РЕДАКТИРАТЕ статусите, които споделяте. Това означава, че ще можете да променяте заглавието на линка, описанието и изображението. Аз го направих и веднага ми беше позволено да редактирам линковете, които споделям. Това носи и още едно предимство – по-голяма сигурност за вашето съдържание,което създавате и споделяте във Фейсбук.
Верифицирането става много лесно:
- Влизате в Business Manager → Business Settings → Domains
- След това изтегляте HTML файла – има упътване.
- Качвате го през ФТП в главната директория на сайта си public_html
- Кликвате на зеления бутон Verify
? Още информация по темата от Facebook.
- Използвай външна услуга за автоматично споделяне
Любимият ми и най-лесен начин!
Ако и ти си като мен и полу-автоматизираш социалните си активности, то вероятно вече ползваш софтуер за автоматично споделяне във Facebook. Когато пуснеш линк в един такъв софтуер (списък след малко), то след като зареди линка ще можеш да смениш буквално всичко – снимката, заглавието и описанието!
Интересното е, че не при всички може!
Например, при любимия ми PostPlanner, в безплатната версия, не става да сменя нищо – както пусна линка и както съм го настроил в WordPress, така ще излезе. Но има услуги, които позволяват промени в безплатните си варианти:
- Buffer – става без никакъв проблем в безплатната версия!
- Hootsuite – и тук с безплатния ми акаунт се получи без проблем:
Изводът:
Ако автоматизираш и ти се налага да сменяш снимки и текст на линковете, които споделяш, тези две безплатни услуги ще ти свършат чудесна работа!
- Инструментът Link Preview Editor
С Link Preview Editor лесно ще можеш да променяш снимката, заглавието и подзаглавието на статусите, които публикуваш. Инструментът помага на онлайн издателите и Facebook експертите да вземат контрола в ръцете си като лесно променят грозните и недомислени изображения и текст в статусите си.
Ето как да го използваш:
- Поставяш линка, заглавието, описанието
- Качваш снимка – задължително
- Слагаш тикче на двете отметки
- Кликва на синия бутон
- Копираш линка и го споделяш в страницата си
- Качваш отново желаната снимка вече във Фейсбук
- Кликваш на бутона сподели и готово!
Кликвайки на линка, потребителя ще бъде пренасочен към твоя сайт!
За да го ползваш, първо трябва да си собственик на домейна, от който ще публикуваш. Второ, не редактирай т.нар. 3rd party линкове. Ако го правиш може да си докараш блокиране на Facebook страницата.
Затова ползвай само за сайтовете, които поддържаш!
Този инструмент следва всички установени от Фейсбук правила, използва и официалното им API. По своята същност това е простичък редактор на Open Graph мета данни отнасящи се за линковете от даден уеб сайт.
- Business Manager / Creative Hub
Ако създаваш Facebook реклами, промените стават още по-лесно през Business Manager или якия инструмент Creative Hub, който ще ти позволи лесно да импортваш визии (mockup-и) към Power Editor (снимката отдолу)!
Няма да се впускам в подробности как да смениш снимката при рекламите, ясно. По-интересното обаче е друго, а именно:
Как да създадеш MockUP в Creative Hub и да го вкараш в Power Editor:
- Влез в Creative Hub инструмента.
- Кликни на синия бутон “Create Mockup” – горе в дясно.
- Кликни на зеления бутон “Create Mockup” → “Website Link”.
- Сложи заглавие, подзаглавие, описание и снимка на линка.
- Дай име на визията и кликни на бутона Save.
- При Preview на визията ще видиш опцията “Delivery” – активирай я (в единия ми рекламен акаунт я има, в другия все още я няма).
- Копирай линка и го отвори в отделен прозорец.
- Избери си от падащото меню рекламния акаунт и кликни на Import.
- Отвори рекламата в Power Editor като кликнеш на синия бутон.
- Създай кампания с новата ти визия.
Освен за промяна на снимки, това е чудесен начин и за създаване на визии!
Надявам се съвсем скоро и ние да можем да се възползваме от това постоянно решение. До тогава трите описани метода са лесен начин да променяме снимките и текста на линковете, които споделяме във Facebook.
Ако статията ти беше полезна, сподели я ?