ВЛЕЗ В КЛУБА
ВЛЕЗ В КЛУБА

Функционалност и дизайн в онлайн търговията [съвети от практиката на експертите]

Запази за после


Реализацията на поредицата е възможна благодарение на успешното партньорство между eCommerce Academy и платформата за търговия – VTEX. Излъчването на епизодите е на живо във Facebook страницата на Академията, за да могат всички желаещи зрители да задават своите въпроси в коментар.

10-ти, последен епизод на eCommerce Talks беше посветен на темата “Функционалност и дизайн в ecommerce”.

По време на разговора гостите споделиха за ограниченията и възможностите на един онлайн магазин по отношение на функционалност и дизайн:

  • Как те влияят на клиентското преживяване, как си помагат?
  • Как си пречат и какви стъпки можете да предприемете, за да сте сигурни, че сайтът ви работи добре и същевременно изглежда на ниво.

Водещият Никола Илчев беше поканил експертите Полина Дуркова от StudioX и Христо Атанасов от WKH Agency, които да разкажат повече по темата и да дадат примери от своята практика.

Като уеб дизайнер в Студио Х, разработващ от малки проекти, през по-бутикови презентационни сайтове, до уеб платформи и други, Полина говори за ролята на дизайна. От друга страна, Христо, който е управител на агенция, занимаваща се с дигитален маркетинг и електронна търговия, акцентира повече върху значимостта на функционалностите на сайта.

? Полина Дуркова даде отговор на следните въпроси:

  • “Може ли да споделите повече за UX и UI от дизайнерска гледна точка?”;
  • “Какво най-често искат клиентите, когато подадат задание за дизайн на сайт?”;
  • “Може ли един дизайн драстично да подобри или влоши работата на онлайн магазин, респективно неговите продажби и резултати?”;
  • “Когато клиентът има идея за даден сайт, трябва ли предварително да предостави на разработчика и дизайнера всичко на първоначален етап или може поетапно да подава тази информация и да я адаптира?”;
  • “Можете ли накратко да разкажете как протича процесът при създаване на един онлайн магазин от гледна точка на дизайнер?
  • Какви са стъпките и кои са най-големите предизвикателства пред вас?”
  • “Какво да изискват онлайн търговците като задание за checkout, за да не се губят клиенти в тази стъпка?”
  • “Може ли и до каква степен е удачно да се прави онлайн бизнес само чрез целева страница?”;
  • “Целевите страници от типа на “Crazy days” са много популярни, какво ще кажете за желанието на всички по-малки брандове да имат такива страници?”;
  • “Колко често трябва да има кампанийност и да се променят графичните банери в даден електронен магазин?”.

? Христо Атанасов отговори на следните питания:

  • “Кое е по-важно: разработването и функционалностите или дизайнът на един онлайн магазин?”;
  • “До каква степен по-сложните решения дават конкурентни предимства на даден електронен магазин?”;
  • “Разбират ли клиентите какво всъщност седи зад даден сайт?”;
  • “Колко често е добре да се сменят UI и функционалностите в един онлайн магазин и как това би повлияло на клиентите?”;
  • “Трябва ли да се ограничи възможността клиентът да се връща назад при checkout?”;
  • Добре ли е по време на процеса на checkout да се предлага на клиента да закупи и други продукти?”;
  • “До каква степен банерите, които присъстват на даден сайт, трябва да имат консистентност с тези в социалните мрежи?”.

Полина Дуркова разделя условно клиентите си в две направления – такива, които харесват даден сайт и искат техният да изглежда точно като него, и такива, на които им допада определен сайт и желаят техният да има същата визия, но никой да не разбере. Тя сподели, че за да стигнеш до разработка по UI, първо трябва да преминеш през UX и да си отговориш на въпросите: какво правиш и за кого го правиш. Следва UI, към който спадат характеристиката на типографията – подбор на шрифт, размери, пространственото им ориентиране, подреждане на съответните обеми и създаване на възможност да се транспонират еднакво на всички видове устройства.

За нея е важно да установи дали даден клиент има дълъг хоризонт на развитие. В работата си, на първо място поставя основен фокус върху продуктовата страница и след това – checkout.

Според нея промяната в гамата на банерите може да направи даден сайт по-жив и разпознаваем особено ако той е цялостно по-изчистен като дизайн.

Христо Атанасов каза, че в своята работа първо започва с навръзване на логическата последователност на процесите.

Определя бизнес целите, прави проучвания, отговаря на въпроси, свързани с това какво и защо трябва да се случи, за какво е необходим продуктът/услугата, кой ще го/я използва и прочее. 

Според него голяма част от дизайнерите грешат, като поставят своята индивидуалност преди отговора на тези фундаментални въпроси. Много е важно на бизнес нуждите да се отговори с по-прости решения особено когато клиентът има бюджетни ограничения.

Много често продуктите на конкретния бизнес може да не са с нищо по-добри, но просто да резонират към потребителите чрез по-ефективен дизайн и т.н.

Дизайнът сам по себе си не е достатъчен, но и да се прави сайт само на база  SEO оптимизация – също е крайност, която няма да свърши работа.

Поради тази причина е добре да има синергия между двете и тя да се подобрява постоянно. Според него по време на процеса на checkout може да бъде предложено на клиента да закупи други продукти, но само ако основният е с висок марж и допълнителните артикули не разфокусират клиента от основния продукт.  Относно зависимостта в смяна на банерите в един онлайн магазин, неговото мнение е те да се сменят толкова често, колкото брандът има какво ново да каже. Ако няма нищо различно, смяната на банерите ще бъде самоцелна и това би предизвикало напразен шум.

Обратното действие – дълго време да не се правят промени, ще превърне марката в скучна за потребителите.

Епизодът, посветен на “Функционалност и дизайн в ecommerce”, даде нагледен пример, че успехът на един магазин зависи до голяма степен от неговата функционалност и дизайн, които трябва да са в пълен унисон.

Във видеото ще научите повече за процеса по създаване на един сайт и как той може да ви помогне да привлечете или загубите клиенти.

Записите от цялата поредица можете да гледате в YouTube канала на eCommerce Academy. Не пропускайте да изгледате и 9-и епизод с тема “Анализи и данни в електронната търговия”. В него ще разберете за аспектите от онлайн бизнеса, свързани с анализите и данните.

Сред точките, които бяха дискутирани, бяха типовете данни, които може да се събират, значимост на правилното събиране и подреждане на данните, какво се прави със събраната информация и как тя да се анализира.

За повече информация относно поредицата, гледане на епизоди и друго ценно съдържание за електронна търговия, последвайте eCommerce Academy:


Поредицата се осъществява с подкрепата на VTEX

Глобална платформа, end-to-end решение за търговия с вградени маркетплейс и OMS (Order Management System) функционалности. VTEX помага на компании в търговията, производители, продавачи на едро от FMCG, PCG и други вертикали да оперират ефикасно и мащабират безпроблемно, предлагайки изключително клиентско преживяване на своите клиенти и партньори.

Компанията има над 3000 клиента в 45 държави, някои от които са Sony, Walmart, Whirpool, Coca-Cola, Stanley Black & Decker, Nestlé, Motorola и други. През 2020 VTEX беше обявен за Лидер в IDC MarketScape Worldwide B2C Digital Commerce Platforms и Визионер в Gartner’s Magic Quadrant for Digital Commerce. За повече информация посетете www.vtex.com.

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Виж всички

👤   Log In / Профил

🔰   Абонамент за Мастърхак

📗   Библиотека с книги

🏆   VIP зона с курсове

☎️   0878 977 107

==========

🔐   Секретна група

💻   Инструкция за групата

ℹ️   Инфо за клуба

🎯   За Реклама


🔘   Cookies

🔘   Общи условия

🔘   Права за ползване

🔘   Privacy Policy

🔘   Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

Възстанови паролата:

Логни се в
Мастърхак
Печели с УМА, не с времето си
БЕЗПЛАТЕН БЮЛЕТИН
"Бюлетинът, за който мечтаех..." - Цвети Тодорова
Инструменти, идеи и похвати, непознати за останалия свят
*въведете имейл → кликнете на бутона → проверете пощата си → потвърдете абонамента
★★★★★
Печели с УМА, не с времето си