Влез в Клуба

Анализи и данни в електронната търговия [говорят експертите]

  •  
  •  
  •  

Запази за после


Реализацията на поредицата е възможна благодарение на успешното партньорство между eCommerce Academy и платформата за търговия – VTEX. Излъчването на епизодите е на живо във Facebook страницата на Академията, за да могат всички желаещи зрители да задават своите въпроси в коментар.

9-ти епизод на eCommerce Talks беше посветен на темата – “Данни и анализи в електронната търговия”. Гости на Никола Илчев бяха Благовест Йорданов, управляващ партньор в ID – Digital Consulting, и Димитър Димитров – собственик на Inbound.bg.

Причината за тяхното гостуване беше обсъждането на аспекти от онлайн бизнеса, свързани с анализи и данни.

Сред точките, засегнати в дискусията, бяха типовете данни, които може да се събират, значимост на правилното събиране и подреждане на данните, какво се прави със събраната информация и как да се анализира тя.

🎙 Благовест Йорданов и Димитър Димитров дадоха отговори на следните въпроси, зададени от модератора на събитието и зрителите:

  • “Кои са най-често използваните инструменти за събиране на различни типове бази данни?”;
  • “Какви типове данни по вид може да се събират от един ecommerce бизнес?”;
  • “Кои инструменти за анализ са по-специфични за ecommerce?”;
  • “Може ли даден бизнес да се справи сам с анализ на данните си, без да използва услугите на специализирани фирми?”;
  • “Какво може да се прави със събраната потребителска информация?”;
  • “Какво е мнението ви за Third part софтуери за ремаркетинг и т.н.?”;
  • “Как си обяснявате факта, че всички големи ecommerce проекти отделят огромен бюджет за радио, телевизионна и външна реклама, след като дигиталните кампании могат да се отчитат с много по-голяма точност?”;
  • “Как ще се отразят “data privacy” рестрикциите, който Apple започват, а сигурно ще бъдат последвани и от други компании?”;
  • “Какво ни очаква в бъдеще без бисквитки?”;
  • “Как новите бизнеси да се сдобият с база данни?;
  • “Превръща ли се ecommerce търговията в запазена територия само за големите брандове?”;
  • “Как с данните си от електронния магазин даден бизнес може да се развива в различни канали?”;
  • “Какво ще кажете за измерването на Return of investment?”.

Благовест Йорданов посъветва собствениците на онлайн бизнеси да използват Google Analytics като платформа, имаща огромен опит и лесна базова имплементация, безплатна за голям брой потребители, платена след определено ниво. Той спомена, че все пак Google e значителна част от цялата екосистема и поради тази причина е препоръчително да се осъществи интеграция с целия setup на Google. В случай че това все още не е направено, то би било добре всеки електронен бизнес да свърже Google инструментите – Google search console, Google Ads и т.н., със своята платформа.

Благовест Йорданов посъветва онлайн търговците да използват опциите за следене на данни, които самите ecommerce платформи предлагат.

По негово мнение, даден бизнес трябва да потърси помощ от специализирана агенция в случай, че има повече от 3-4% разминаване от ERP данните и Google Analytics или ако харчи над 5 000 лева рекламен бюджет на месец.

Според специалиста е препоръчително компаниите да вложат повече усилия и средства, за да измерват нетния си приход, тъй като повечето оперират, измервайки брутния.

Като занимаващ се от 8 години с анализи и данни, Димитър Димитров каза, че типовете данни, които един ecommerce бизнес събира, трябва да са разделени на чисто потребителски и поведенчески, за да може да се осъществи качествено профилиране. Също така спомена, че е много важно да се дават точни данни на алгоритмите, тъй като те вземат решение въз основа на подадените бази данни.

Ако дадена компания дава погрешни такива, системата започва да харчи пари, а фирмата може да се окажете на минус или в най-добрия случай на 0.

Според Димитър Димитров всеки бизнес трябва да събира и обработва накуп наличната информация и ако статистиката сочи например, че само един потребител от 10 000 други харесва определен цвят, то тогава бизнесът може да си позволи да загуби този клиент.

Каза също, че за малките онлайн компании е много важно да измерват колко им струва придобиването на даден клиент. Освен това сподели, че в САЩ бюджетите за реклама в онлайн каналите са изравнени с тези за външна, телевизионна и радио реклама. Неговата прогноза е, че в България това не би могло да стане реалност скоро и че има ниши, в които е невъзможно конкретен бизнес да се развива без определен вид реклама.

Дискусията, която се оформи по темата “Анализи и данни в електронната търговия”, показа още веднъж, че за осъществяването на успешен онлайн бизнес търговците трябва да имат много познания и умения, включително по въпроса със събраната от тях информация. В девети епизод стана ясно каква роля заемат анализите и данните в ефективната стратегия за развитие в областта на електронната търговия, какви инструменти се използват за събиране на данни и как може да помогне на бизнеса техният анализ.


От поредицата eCommerce Talks остава да бъде излъчен само още един епизод, който ще можете да гледате на 29 април от 19.30 часа.

Финалът на рубриката се измества с една седмица, защото на 22 април ще се проведе ежегодната конференция, организирана от Академията, eCommerce Academy Conference 2021 [Online Edition]. Нейното ново издание ще бъде само онлайн, представяйки 9 реални истории от електронната търговия и предоставяйки над 300+ нетуъркинг възможности.

Всички записи от лайф предаванията, включително и епизод 8, посветен на темата Омниканална (мултиканална) търговия, гледайте в YouTube канала на eCommerce Academy. В тази серия ще разберете повече за възможностите, които тя предоставя пред всеки един бизнес, за да достига по разнообразни начини до своите клиенти.

За повече информация относно поредицата, гледане на епизоди и друго ценно съдържание за електронна търговия, последвайте eCommerce Academy:


Поредицата се осъществява с подкрепата на VTEX

Глобална платформа, end-to-end решение за търговия с вградени маркетплейс и OMS (Order Management System) функционалности. VTEX помага на компании в търговията, производители, продавачи на едро от FMCG, PCG и други вертикали да оперират ефикасно и мащабират безпроблемно, предлагайки изключително клиентско преживяване на своите клиенти и партньори.

Компанията има над 3000 клиента в 45 държави, някои от които са Sony, Walmart, Whirpool, Coca-Cola, Stanley Black & Decker, Nestlé, Motorola и други. През 2020 VTEX беше обявен за Лидер в IDC MarketScape Worldwide B2C Digital Commerce Platforms и Визионер в Gartner’s Magic Quadrant for Digital Commerce. За повече информация посетете www.vtex.com.


  •  
  •  
  •  
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Виж всички

☎️ 0878 977 107

🔰 Стани член на клуба

👤 Вход / Профил

📗 Библиотека

🏆 ВИП зона

==========

❤️ Секретна група

💻 Инструкция за групата

ℹ️ Инфо за клуба

📺 Обиколка на Мастърхак

🔄 Автоматичен абонамент

🎁 Подари абонамент

⭐️ Отзиви за клуба

🎯 За Реклама

🦉 За Нас


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

Възстанови паролата:

Вход за клуб
Мастърхак
инструмента
за супер продуктивност
100
free ebook
инструмента
за супер продуктивност
100
Изтегли книгата и вземи над 100 принципа и инструмента, които ще ти помогнат да работиш по-бързо и по-леко
FREE ebook
Изтегли книгата и стани част от над 15 000 човека, които вече получават най-полезното от нас директно в пощата си
-50% отстъпка - всеки месец
Само 29 лв / месец за достъп до премиум съдържанието на Лайфхак, включващ:
СПЕЦИАЛНА ОФЕРТА
  • Достъп до микро ръководства и премиум материали
  • Достъп до секретна група в иновативна платформа
  • Достъп до библиотеката с подбрани книги (en)
  • Спираш подновяването, когато си поискаш
Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this