Разочароващо е, че сайта ти не конвертира толкова, колкото ти се иска 1-2-3%… Ами останалите над 90% защо се отказват?
Вършиш цялата тази работа, за да накараш хората да вземат решение… но след това зарязват за секунди това, което им предлагаш…
Защо се случва така?
Отговорът всъщност е много прост – дисквалифициран си.
Пред нас хората има повече разсейващи фактори и рекламни послания от всякога. Затова поведението ни по подразбиране е:
Да НЕ предприемаме действия.
Защото предприемането на действие за всичко изскачащо пред нас, би ни поставило в лошо положение – няма да ни останат време и пари.
В името на чистото си оцеляване сме приели нагласата:
“Това НЕ е за мен, освен ако (бързо) не се докаже обратното”.
Така че, когато някой посети ландинг страницата ти, по подразбиране той смята, че трябва да я напусне.
Когато види заглавието и тъмбнейла ти в YouTube, убеждението му по подразбиране е, че НЕ трябва да гледа това видео.
Когато видят ландинг страницата за продажба на курса ти, убеждението им по подразбиране е, че този курс няма да им помогне.
Те поддържат това убеждение и търсят бързо да видят някакъв сигнал, който го потвърждава.
Като хора, интересуващи се основно от себе си, ние се питаме:
“Това нещо за МЕН ли е?”.
И често вземаме решение, че не е.
Още по темата: [10] начина да задържате повече лоялни клиенти с онбординг процес: софтуер, автоматизации, реални примери
Това е предизвикателство, но и възможност.
Колкото по-бързо представиш убедителни аргументи, че твоето нещо е нещо, което искаме, толкова по-дълго ще задържиш вниманието ни.
Колкото по-дълго задържиш вниманието ни, толкова по-вероятно е да промениш убеждението ни по подразбиране.
Ако не мога да те дисквалифицирам, е много вероятно да предприема действие и да купя това, което продаваш. Ето защо според мен нишата е много по-важна от това да предлагаш всичко на всеки.
Когато си нишов, можеш да бъдеш много конкретен по отношение на това на кого помагаш и как му помагаш. Можеш да използваш специфичен език, който затруднява правилната аудитория да те разкара.
Още по темата: Bad Boys маркетинг: намерете си лоши момчета, за да печелите повече – някой, по когото да хвърляте камъни
Когато преминаваме през процеса на дисквалификация, ние търсим ключови думи, които да ни пратят сигнал, че това е за нас.
Търсим две неща:
- Маркери за идентичност
- Желани резултати
Маркерите за идентичност са думите, които използваме, за да опишем себе си. Това са думи, с които се идентифицираме.
Като например:
- Ютубър
- Инфлуенсър
- Маркетолог
- Писател
- Дизайнер
Желаните резултати са думите, които използваме, за да опишем това, което се опитваме да получим или да постигнем:
- Да спечелим повече последователи
- Да продадем повече курсове или книги
- Да разширим аудиторията си органично
- Да създадем собствен бизнес
Когато използваш същия език, който и НИЕ използваме, за да опишем себе си и целите си, няма как да не те послушаме.
Още по темата: 82 илюстрирани тактики на дигиталната психология, които ще увеличат онлайн продажбите ви
Да кажеш:
“Помагам на собственици на бизнес да се развиват” е по-малко конкретно, отколкото да кажеш: “Помагам на собственици на магазини за шмиргели да увеличат средната стойност на поръчката си в тясната им ниша”.
Въпреки че и двете изречения могат да означават едно и също нещо, второто има по-силни маркери за идентичност и желани резултати. Много по-вероятно е то да резонира с аудиторията и да я накара да гледа.
Въпреки че може да се идентифицираш като творец, може да се идентифицираш още по-силно като продуцент на съдържание.
Още по темата: Първите 15 секунди глупако…
Когато се опитваш да се харесаш на широка група хора, изкушаващо е да използваш по-общ език, защото той се отнася за повече хора.
Но като клиенти ние сме много специфични в своите идентификационни маркери – така че твоята широка терминология няма да ни допадне.
Ако установиш, че хората не се ангажират с работата или не следват призивите ти за действие, вероятно си дисквалифициран.
И то бързо…
Ако разгледаш работата си и намериш начин да им предложиш по-конкретни маркери за идентичност и желани резултати, това ще ти помогне да увеличиш и конверсията си.
В противен случай, знаеш…
Ще бъдеш дисквалифициран.
ПОЛЕЗНО:
Още 4 ресурса, които ще ти помогнат да постигаш повече:
🧠 Ако търсиш начин да отключиш потенциала си, трябва да опиташ похвата, с който унищожих това, което всеки път ме спираше.
💻 Ако искаш да разшириш бизнеса си, тази стратегия ще ти помогне да премахнаеш преградите пред растежа, към който се стремиш.
🐯 Ако търсиш начин да откроиш себе си или бизнеса си радикално, за да разбиеш конкуренцията, трябва да опиташ тази стратегия.
❤️ Ако искаш да си част от интелигентна общност, която да те разбира, изслушва и подкрепя, присъедини се към най-добрата.