Чудите се как да продавате повече в онлайн магазина си? Двама от водещите eCommerce експерти споделят своите съвети за оптимизация на конверсиите, които прилагат в два от най-сериозните онлайн магазини в България…
На 4 февруари стартира първи епизод от поредицата eCommerce Talks, организирана от eCommerce Academy в партньорство с VTEX – глобална платформа за omnichannel търговия. Проектът има за цел да представи на живо добрите практики на българските онлайн търговци.
Освен това зрителите ще могат да задават директно своите въпроси, свързани със сферата на електронната търговия.
Това беше пилотният епизод от общо десет такива, които ще можете да гледате на живо всяка седмица в четвъртък от 19:30 часа във Facebook страницата на eCommerce Academy.
В случай че нямате възможност да гледате предаването в реално време, може да го направите в YouTube канала на Академията.
Всяко от видеата ще бъде посветено на електронната търговията, като в тях доказани експерти ще споделят много знания и идеи.
Първи епизод беше свързан с изключително важната тема:
“Оптимизация на конверсиите”.
Водещ на предаването беше Никола Илчев – предприемач с дългогодишен опит в онлайн бизнеса и основател на eCommerce Academy.
Участие още взеха двама практици с огромно ноу-хау в сферата на електронната търговия. Единият гост беше Емил Вагенщайн, управляващ цялостната маркетингова стратегия на Ozone.bg и нейните проявления в онлайн и офлайн пространството.
Вторият гост беше Константин Бъчваров – маркетинг директор на водещия онлайн супермаркет – eBag.bg
Включвайки различни гледни точки, екипът на eCommerce Talks и участниците предложиха на зрителите един полезен формат, който даде отговор на доста неизвестни, отнасящи се до оптимизацията на конверсиите, използваните инструменти, цялостното изследване на потребителското преживяване и колко са важни Data анализаторите за този процес.
Благодарение на споделения опит “от кухнята”, гостите представиха разнообразни перспективи и работещи решения за подобряване на оптимизацията на конверсиите.
Бяха засегнати теми като:
- Кой етап от потребителското пътуване е по-важен: add to cart или check out?
- Има ли правилен път за анализ на потребителското преживяване?
- Какви резултати се получават от ремаркетиране на “изоставени” потребителски колички за пазаруване?
- Влияе ли негативно правенето на поръчка без регистрация?
- Как се решава въпросът със scalability при натоварване тип “Черен петък”?
- Има ли практика за ретаргетиране на клиенти, след като не са отворили имейл бюлетина ни?
- Kолко пъти в годината най-продаваните продукти биват вкарвани в кампания?
- Какъв ще е в бъдеще маркетингът без бисквитки?
Тези интересни въпроси от зрителите провокираха още по-интересна дискусия между водещия и гостите.
Константин Бъчваров сподели, че за разлика от стандартния retail, при eCommerce grocery има метрики, които работят по различен начин.
Пример за това е, че при дигиталния бизнес като eBag.bg check out, етапът е от много по-голямо значение в сравнение с Add to cart.
От екипа на eCommerce Talks обещават, че това е само началото на една много полезна поредица, в която ще се говори за успешен онлайн бизнес и не само. Очаквайте следващия епизод на 11.02 (четвъртък) от 19:30 часа.
За повече информация относно поредицата, гледане на епизоди и друго ценно съдържание, последвайте eCommerce Academy в следните канали:
- Facebook: https://www.facebook.com/ecommerceacademybg
- YouTube: https://www.youtube.com/c/eCommerceAcademy
Поредицата се осъществява с подкрепата на VTEX
Глобална платформа, end-to-end решение за търговия с вградени маркетплейс и OMS (Order Management System) функционалности. VTEX помага на компании в търговията, производители, продавачи на едро от FMCG, PCG и други вертикали да оперират ефикасно и мащабират безпроблемно, предлагайки изключително клиентско преживяване на своите клиенти и партньори.
Компанията има над 3000 клиента в 45 държави, някои от които са Sony, Walmart, Whirpool, Coca-Cola, Stanley Black & Decker, Nestlé, Motorola и други. През 2020 VTEX беше обявен за Лидер в IDC MarketScape Worldwide B2C Digital Commerce Platforms и Визионер в Gartner’s Magic Quadrant for Digital Commerce. За повече информация посетете www.vtex.com.