Всички в онлайн търговията, които искат да използват изкуствения интелект продуктивно, имат нужда от интелигентни ботове. Те трябва да могат да персонализират взаимодействието с клиентите, да подпомагат изграждането на връзка с тях и в крайна сметка да направят бизнеса разпознаваем.
Ботовете все повече навлизат в интернет пространството и стават универсални доставчици на услуги – помагат за „доставянето“ на новините, ученето на чужди езици или пък са посредници за услуги.
Често с тях може да се говори почти като с нормален човек.
Така например всяка сутрин ботът на изданието „Гардиън“ изпраща най-важните новини в резюме като потребителят има възможност да си избере източниците.
Ботовете на Burger King и Pizza Hut пък задвижват доставките на сандвичи и пица. Порталът за медицинска грижа Health Tap, който предоставя достъп до 107 000 лекари има т.нар. бот-агент, който пренасочва запитванията на пациентите към съответните медицински специалисти.
Това ли обаче са ботовете, които трябват на компаниите за перфектното обслужване на клиентите – за помощ, задълбочаване на контакта с клиента и подсилване на взаимоотношенията с него?
Със сигурност не. Към днешна дата най-разпространените варианти на реактивни ботове са просто устроени и в никакъв случай на отговарят на личните нужди на човека.
Какви са ботовете на бъдещето?
Те правилно разбират клиента – знаят кой е той и какво иска, за да обработят неговото запитване или поръчка според желанията му. Това означава комплексно разбиране на нуждите и очакванията на човека отсреща. Накратко: ботовете трябва да бъдат персонализирани.
Виж още и:
Как сам да си направиш Facebook Messenger Bot, без никакво кодиране [TOTAL GUIDE]
–
ДА РАЗУЧИШ „ЧОВЕШКАТА ПРИРОДА“
Как може един бот да бъде персонализиран?
Отговорът е прост – той трябва да може да се учи.
Как изглежда това: Ботът взаимодейства с клиента, наблюдава го, запомня какво му харесва и какво не, регистрира неговата обратна връзка и си изгражда агрегирана база от информация, която се увеличава с течение на времето. Основно условие за това е ботът да бъде снабден с адекватни данни, на база на които да може да научи кой е клиентът и какво обича.
Разбира се такива ботове все още не съществуват, но е въпрос на време да натрупат достатъчно потенциал за учене, за да вземат комплексни и свързани решения с множество вариации и така технологията на ботовете да придобие съвсем ново измерение.
И все пак нека не изпадаме в еуфория, защото появата на такива ботове не гарантира автоматичен успех, защото потенциалът на персонализираните ботове се разгръща във времето.
Така е и при хората – назначеният днес перфектен личен асистент ще бъде много по-полезен след една година отколкото след първия си работен ден. Как е при ботовете – трябва им малко повече опит, за да отговорят на основните нужди на потребителите.
Когато с течение на времето отношенията на потребителите с ботовете се задълбочат, би трябвало хората да се чувстват добре и да споделят личните си предпочитания. Непродуктивно би било ако те се изплашат от бот, който проявява разбиране и станат подозрителни.
При всички случаи настоящите и потенциалните клиенти на една компания трябва да са готови през доверения бот на компанията да изграждат устойчиви контакти и връзка с бранда.
–
БОТЪТ КАТО ЛИЦЕТО НА КОМПАНИЯТА
Това вероятно звучи познато, защото за повечето ръководители на отдел „Маркетинг“ в една фирма това е онази динамика, която искат да наложат между таргет групите и марката на фирмата.
Какво става, когато ботът поеме това – той е своеобразно продължение на марката. Дори може да „порасне“ до лице на компанията.
Всяка компания, която иска да използва изкуствения интелект и да бъде крачки напред пред конкуренцията, трябва още от днес да търси приложения, при които може да се отговори на тези предизвикателства – независимо дали става дума за пазаруване и запитвания на клиенти или пък събиране на групи и общности от хора с общи интереси и желания.
Нека обаче да помислим и за друго:
Ако компания реши да развива персонализиран бот, то трябва да е сигурна, че е ангажирала правилните маркетингови специалисти, програмисти и дизайнери и е разгледала в детайли проекта с екипа по анализи и екипа за обслужване на клиенти.
В крайна сметка ботът трябва да служи на фирмата и клиентите, а това се случва, когато всички работят заедно в екип. В най-лошия случай рожбата на фирмата и брандът ще бъдат игнорирани, а в най-добрия клиентите на фирмата ще искат да си комуникират с бота по всяко време и с удоволствие.
Използван източник: www.cio.de
Автор Ангелина Иванова: Учене, учене и пак учене във всичките форми и проявления! Може би това е второто нещо след любовта, което дава такъв живец и мотивация и минава като червената нишка през живота ми. Върви заедно с радостта от прилагане на наученото, удовлетворението от това да виждам положителна промяна и прогрес, благодарността към всички учители, възторга и почудата от промяната вътре в мен. Чуждите езици ми отвориха първи вратата към непознати светове и култури, туризмът ме вдъхнови да покажа красотата на България на чуждите туристи, а моята най-нова любов се казва “Дигитален маркетинг”. Нея смятам да я отгледам с много търпение и финес, за да плувам без страх и с лекота в морето от предизвикателства и новости всеки ден.