Качественият Адверториал – един от най-ефективните маркетингови инструменти

Могат ли търсачките да индексират реклами? Линквали ли сте банера на някой друг? А споделяли ли сте такъв? Имате ли достатъчно пари постоянно да плащате за реклама, която винаги да работи добре?

Разбира се, че не…

Напоследък много фирми (макар и бавно) започнаха да осъзнават, че само с Фейсбук реклама не става – да се наливат толкова пари в тази бездънна яма. Разбраха и, че рекламата чрез добро съдържание може да бъде от огромна полза – както за оптимизацията им за търсачки, така и за директния им бизнес с клиенти.

Адверториалът – ефективната маркетингова единица

С този подновен интерес към страхотното съдържание, възхода на т.нар. inbound маркетинг и последните тенденции свързани с качествените рекламни статии извисиха този маркетингов подход високо в очите на търговци, рекламодатели, предприемачи.

Много от тях виждат в този инструмент ефективен метод да се свържат с потенциални клиенти и да си осигурят по-добри перспективи – предоставяйки ценна, образователна и полезна информация на читателите, а не просто 3 абзаца с общи приказки.

Качествената статия би била много по-мъдро решение от един банер – просто, защото типичния рекламен елемент вече не се забелязва, тъй като се счита за даденост и НЕ носи в себе си нищо друго като стойност, освен рекламните си реквизити.

В следващите редове ще разгледаме 10 причини рекламната статия (адверториал) да е толкова добре работещ маркетингов инструмент за бизнеса:

#1. Този тип статии са натурално оптимизирани за органично търсене и са много, много по-дълготрайни – статията остава, банера си заминава

Качествените статии, които включват подходящи ключови думи, внедрени по един естествен начин ще се индексират в търсачките, което ще ви даде още един шанс да се класирате на подходящите места по ключовите думи на вашия бизнес.

А по този начин вече доста по-голям е шанса да ви намират потенциалните ви клиенти.

Тази възможност драстично се увеличава ако публикацията е в популярен блог, който е добре позициониран в Google и има добър авторитет в социални мрежи!

Този ефект ще е много по-дълготраен, дори постоянен и далеч по рентабилен, отколкото временните рекламни елементи – особено ако маркетинговият ви бюджет е малък.

Ако решите да си вземете банер, ще се наложи да отделяте ежемесечно от бюджета си за него, докато решите да го премахнете напълно, за да не ви се таксува.

Но ако публикувате рекламна статия то тя ще остане завинаги, тъй като ние няма да я премахнем, а ще я оставим като част от нашето

#2. Статията ще ви осигури по-голям обхват и влияние използвайки социалните мрежи и възможности им за споделяне


Пак да ви попитам – споделяли ли сте банер?

Онлайн рекламите от всеки друг вид просто не се споделят по същия начин, както това може да се случи с едно качествено съдържание (с над 8 години опит в създаването на съдържание мога да ви уверя в това).

Всъщност, останалите формати не се споделят изобщо.

#3. Всеки ваш адверториал има постоянен URL адрес


Всяка статия, която публикувате, автоматично получава своя постоянна връзка – permalink. Тази връзка, съдържаща вашия материал не само спомага на търсачките да индексират съдържанието в него, но също така помага на хората да запазят вашия линк в своите bookmarks или да го споделят.

Ежедневно сме затрупани с реклами бликащи от всеки сайт.

Какво бихте отговорили на предложението ми да ми дадете линк към една от рекламите, която видяхте вчера? Даже няма как да я откриете в историята на браузъра си!

#4. Качествената статия може да бъде домакин на всички медийни формати


Не е задължително една публикация да се състои единствено от текст. Тя може да бъде домакин на атрактивни, тематични изображения, видео, звук и друго съдържание, което може да добави повече смисъл, повече контекст, повече интерес за споделяне на материала, както и да създаде много по-добро потребителско преживяване.

Да, разбира се, че новите, модерни разтягащи се банери може и да съдържат в себе си мултимедийно съдържание. Но след като кампанията приключи, съдържанието им отива в небитието. Каква е дългосрочната полза от това за един малък бизнес?

Статията ще живее вечно!

#5. Рекламната статия – естествен преход към следващата стъпка


Статия по даден въпрос може и трябва да съдържа в себе си т.нар. call-to-action или по нашему призив за действие, което е действие директно свързано със съдържанието в съответния пост. Това качество не само дава възможност на читателите да получат повече информация за вашия бизнес, но също така позволява да превърнете читателите си в клиенти или да ги подтикнете да извършат действие, което вие желаете.

Да – една стандартна реклама може да отведе директно посетителите на територията на вашата ландинг страница, за да разгледат една от бизнес офертите ви.

Но колко интересна, информативна, образователна, полезна и убедителна информация може да се побере в един рекламен елемент като банера например? Кое мислите, че ще бъде по-ефективно в трудната задача да накарате някой да кликне върху призива ви на действие – един добре написан, информативен блог пост, който съвсем естествено и без натиск води читателя към следващата стъпка или нахален, натрапчив, рекламен банер, при който единствената ви цел обикновено е да намерите от къде да го затворите?

#6. Статията се цели директно в конкретен проблем или интерес на читателя


В известен смисъл статията може да помогне естествено да се заздрави връзката с вашите читатели, просто защото техните интереси са били приведени в съответствие с темата на материала. И докато рекламните елементи може да поддържат за известно време взаимодействието между бизнеса и потребителите, общия трафик и конверсия, които ще генерират просто няма да бъдат толкова естествено формирани и целенасочени.

#7. Статиите подпомагат развитието на вашия мейл списък


Чрез предлагане на мейл абонамент за съдържанието ви, вашите блог постове могат да помогнат да развиете своя мейл списък и база данни с контакти, чрез който читателите ви да изберат да получават уведомления за всеки нов пост, който публикувате.

Тук има две много ясни ползи: едната е, че хората, решили да се абонират са посочили еднозначно, че имат интерес към вашето съдържание и вашия бизнес и най-вероятно ще се интересуват от вашите интересни оферти. Втората е, че след като веднъж станат ваши редовни читатели или клиенти при една от тези ваши интересни оферти, за които са разбрали благодарение на абонамента си за мейл бюлетина ви, те могат да станат част и от по-сложен процес на обгрижване и последващи продажби.

#8. Качествените статии насърчават ангажираността


Наличието на възможност за коментари след вашата статия насърчава читателите да оставят своите мнения, да направят предложения и становища, да зададат въпрос и да участват в дискусии и разговори помежду си.

Да не забравим и възможността за критики и ценни препоръки! Коментарите осигуряват допълнителна гледна точка на самото съдържание и поощряват разговора, който може да накара хората да се връщат на сайта ви обратно и да ги ангажира с бизнеса ви.

Някога били ли сте ангажирани от рекламен банер? Звучи смешно, нали?

#9. Адверториалът може да ви представи пред по-широка публика като гост автор


Едно съдържание може да бъде публикувано не само в собствения ви сайт.

Можете също така да създавате публикации за други авторитетни блогове и медии, намиращи се във вашия пазарен сегмент.

Заради силата на съдържанието в областта на маркетинга, издателите винаги са в търсене на добри, качествени информационни материали.

А допринасяйки за това качество и в други сайтове, може сериозно да разширите влиянието на вашата марка и да облъчите в добрия смисъл на думата много по-широка аудитория. Това ще ви представи пред нова аудитория и ще ви позволи да свържете всички тези хора с вашия собствен сайт, съдържание и бизнес.

Чували ли сте за гост банери? Вероятно не.

Повечето бизнеси и популярни сайтове биха предпочели интересни, информационни, полезни и завладяващи публикации, а не реклами от трети страни. Такава е и нашата философия за по-добро потребителско преживяване на територията на lifehack.bg

Ние предпочитаме много повече една качествена рекламна статия, пълна с полезна информация за нашите читатели плюс детайли за бизнеса ви, отколкото банера ви, който няма да ви даде толкова добри резултати.

#10. Статиите ще ви осигурят присъствие в любимите списъци на хората


Една статия на Сет Годин подчертава значението от създаването на т.нар. backlist.

Това нещо като списък с любими сайтове, които вечно ще живеят сред запазените линкове във браузъра ви, продължаващи да предоставят стойност независими от времето.

Едва ли някой ще намери някаква полза в стара колекция от рекламни банери? Може би един специалист по маркетинг ще открие нещо полезно, но не и вашите клиенти.

Вашата рекламна статия споделена при приятел

От казаното до тук, може да се направи заключението, че в lifehack.bg сме привърженици на този метод на реклама, тъй като чрез него печелят всички:

  • печелите вие, нашите читатели, тъй като ще получите полезна и детйлна информация + изгодно търговско предложение,
  • печелят нашите партньори, тъй като ще имат възможност да представят специфичен проблем от своята дейност и да рекламират дейността си,
  • печелим и ние, тъй като ще имаме приход, който ще ни позволи да се развиваме, доволни читатели и удовлетворени рекламодатели!

Държа да отбележа!

В никакъв случай не отричаме стандартната дисплей реклама с банери, напротив. Тя също има своето място в една рекламна стратегия.

Въпросът тук не е да я премахнете окончателно от арсенала си, а добре да прецените бюджета си и краткосрочните и дългосрочни резултати, които искате да постигнете.

По-наблюдателните от вас вече разбраха, че с този материал постигнахме две неща: да ви предложим полезна информация за една от новите тенденции в маркетинга на съдържание плюс промотиране на нашите рекламни услуги.

Точно така смятаме, че трябва да изглежда един рекламен материал – не с няколко общи приказки, а с детайлно и полезно съдържание.

Съдържанието е дълготрайна инвестиция!

То привлича качествени, таргетирани посетители.

Съдържанието осигурява по-голям авторитет и води до повече продажби.

Съдържанието обаче не е всичко. Контекстът е още по-важен.

Не го забравяйте. Не бъдете посредствени.

Става въпрос за вашия бизнес!

3 Коментара
  1. Zhetchko Vitchev каза

    Някога опитвали ли сте да споделите банер? Изобщо имали ли сте желание за това…?
    Много правилно казано. Статията е много по-елегантен и ненатрапчив начин да промотираш нещо и да го подплатиш с думи. Банерът е просто едно сухо послание, каквото е и рекламата по телевизията. Не че ги отричам, напротив, както каза те са част от маркетинговата стратегия на един бранд.
    Но гледайки, конверсията която е по – малко от половин процент в повечето случай, направо е трагично. За мен лично, умишлено насочената статия е много повече от послание, тя осъществява някаква връзка с „потенциалния“ клиент. Дава му нещо, ако ще и нова и актуална информация по даден казус. Голите послания не ти дават нищо, освен чифт големи „очи“ в повечето случаи. Може много да се говори по темата и не искам да развивам теории, но мисля че посланието (банер, реклама по телевизията) е остарял начин да привличаш клиенти. Малко прилича когато циганите по плажа те привикват да си купиш царевица. Ако не ти се яде или те дразнят, че крещят или изобщо не ги чуваш. Дали пак ще продават царевица ако не викат – определено да, според мен. Като видиш, че някой си купува и си хапва сладко, дали няма да ти се прияде?

    Поздрави Хакери, чудесна статия!

    1. lifehackerbg.com каза

      Привет, страхотно допълнение към статията, за което ти Благодаря!

      Сравнението с циганина на плажа мисля, че е доста описателно за нещата, които искахме да кажем със статията.

      Поздрави 🙂

      1. vesel4yn каза

        Много добре е акцентирано в статията на тази алтернативна форма. Ние
        от Proomo.Info правим нещо подобно като тръгнахме от блог-формата,
        предоставяйки промо- послания /публикации с оферти, каталози …/ и
        акценти на събития и други начини за насочване на вниманието на
        аудиторията към бизнеса. И банер рекламата си има своето място, но и блог-публикациите
        си имат своите предимства. При нас например CTR на банерите на страница
        е относително висок и е средно между 1.2-1.3% . При нас също така платените публикациите с абонамент са подкрепени допълнително с безплатен бонус банер емисия/ от 30000 импресии на месец/ насочващи към актуална публикация и това има допълнителен ефект. Така че съчетанието на двете форми е най- добре, според нуждата разбира се. Функционираме вече 4 години, 9000 посещения на средно на ден, 27000 зареждани страници дневно, 5220 мейл абонати… Поздрави

Остави коментар

Your email address will not be published.

Благодаря ти!