Новите технологии осигуряват мигновен достъп до информация на потребителите и в резултат те стават все по-взискателни към брандовете. За да са конкурентноспособни, бизнесите трябва да предлагат персонализирано клиентско преживяване.
А това днес – макар и парадоксално – е възможно единствено чрез дигиталната автоматизация.
Ако в търговията на дребно с един сайт достигаш до аудитория в целия свят и можеш да персонализираш нейното изживяване изцяло дигитално, то как персонализираш клиентското изживяване в търговията на едро… И по-конкретно в FMCG сектора?
Как технологиите могат да са в услуга на търговските представители, така че те да поддържат топли отношения с обектите, които обслужват и да си гарантират по-висока печалба и оптимизирани разходи?
Преди да дадем отговор на този въпрос, нека разгледаме кои са основните проблеми, с които търговските представители се сблъскват в ежедневието си.
#1. Проблемите в FMCG* сектора
*FMCG или Fast Money Commitment Growth → бързооборотни стоки
В сърцевината си работата на търговците в FMCG сектора се изразява в поддържането на взаимоотношения с обектите, които обслужват, така че персонализираното отношение е решаващо, за да са печеливши.
Поради все по-голямата конкуренция и все по-взискателния потребител, FMCG компаниите трябва да стимулират търговските си представители да са по-ефективни в предаването на информация и граденето на взаимоотношения с партньори и клиенти.
В противен случай рискуват бързо да загубят позиции на пазара.
Ето и някои от проблемите, с които търговските представители в FMCG сектора се сблъскват в ежедневието си:
- Невъзможност да достигат до всички обекти и да поддържат наличности
- Невъзможност за обучение на персонала в обектите върху качествата на дадени продукти
- Невъзможност за комуникиране на промоции
Да ги разгледаме в детайли:
- Невъзможност да достигат до всички обекти и да поддържат наличности
Според проучване, публикувано в nielsen.com, “60% от продажбите на бързооборотни стоки се случва на място в обекта”.
Това означава, че ако в обекта дадените продукти липсват или не са добре позиционирани, клиентът просто отива в следващия, за да си ги набави. Търговските представители в България често не успяват физически да достигат до всички обекти, за да се погрижат за наличностите. Причините са много: Ограничен състав, твърде отдалечени обекти, липса на време, пандемични условия и др.
Така FMCG компаниите пропускат възможности да популяризират даден бранд в определен район и да увеличават продажбите си.
- Невъзможност за обучение на персонала в обектите върху качествата на дадени продукти
Ако компанията продава лекарства или строителни материали например, обучението на майстори или фармацефти относно свойствата на продуктите е решаващо за успеха на продажбите.
Когато един майстор е убеден в качествата на дадена мазилка, получил е нужното внимание, подарък или промоционална оферта, той се превръща в посланик на марката.
За целта, обаче, търговският представител на тази марка мазилки трябва да отдели много време и персонализирано отношение, докато обучи добре повече майстори. Освен това, търговските представители трябва периодично да полагат същите усилия и време, когато излезе нов продукт или се промени вече съществуващ.
Отново, поради липса на време за по-дългосрочни обучителни кампании се пропускат ползи и печалби.
- Невъзможност за комуникиране на промоции
Промоциите са класически инструмент за представяне на нови продукти на пазара, както и стимулиране на продажби.
Но как се комуникират ефективно промоции, когато търговските представители не могат да достигнат до всички обекти?
В такива случаи те често изпращат промоционалните си оферти по имейл, но този подход не е ефективен по две причини:
#1. Служителите в обектите са постоянно в движение!
Те често не разполагат със стационарно място и компютър, на който да проверяват имейли и да разглеждат вашите промоции;
#2. Дори и да имат начин да проверяват електронната си поща често, те са винаги “на крак”, заети с дейности в самия обект и често забравят за въпросната промоция от имейла.
Такава ситуация е много благоприятна за конкурентите, които отивайки на място в обекта, лесно ще продадат техните промоционални оферти.
А вашите ще си останат в имейла…
Какво тогава е решението?
Да се обърнем към новите технологии ??
Какво представлява “виртуалния търговски представител” на Subscribe.bg?
Виртуалният търговски представител е инструмент, който автоматизира поддържането на взаимоотношения с всички обекти и решава основните проблеми на търговските представители:
- достига до всички желани обекти мигновено
- обучава за качествата на дадени продукти дългосрочно
- информира за промоции
- осигурява наличности
- стимулира обратната връзка
- поддържа топла връзка с клиенти и партньори
- спестява време и средства
- увеличава продажбите
Дигиталната автоматизация в FMCG сектора е нужна, за да се достигне до широк кръг от партньори и клиенти с минимални физически усилия. Единствено по този начин търговията на едро може да се движи в крак с тенденциите към персонализация и оптимизация на време и човешки ресурс. ~ Марин Георгиев, CEO в Subscribe.bg
Важно е да се отбележи:
Виртуалният търговски представител на Subscribe.bg не замества хората с длъжност “търговски представител”.
Той по-скоро им помага да оптимизират работата си така, че да са по-ефективни и да не пропускат ползи. Чрез единна система за комуникация с всички обекти те могат лесно да проследяват взаимоотношенията си с партньорите, да събират данни и да отчитат къде има нужда от повече промоции, повече наличности или по-ефективни обучения, и къде – повече физическо присъствие.
Подходящ е за:
Производители, дистрибутори, вносители, които искат да:
- подсилят своята търговска дейност и да достигат редовно до отдалечени обекти
- информират редовно дистрибутори и търговски обекти относно своите продукти и услуги
- Автоматизират подаването на поръчки за доставка
Остава и един много важен въпрос…
Как работи “виртуалният търговски представител”?
Виртуалният търговски представител на Subscribe.bg е много сходен по същност до мобилно приложение, което всеки може да има в телефона си с тази разлика, че в случая на Subscribe.bg не сваляте нищо в телефоните си и не се регистрирате допълнително.
Достатъчно е вие, като търговски представители и вашите партньори, да имате само Viber в телефона.
Как да се възползвате от тази технология?
Научете как вие и вашите партньори може да се присъедините към виртуалния търговски представител във Viber…
Само с един клик:
- Subscribe.bg изгражда вашето приложение върху Viber на база вашите нужди и изисквания, и генерира линк и QR код към него
- Потребителите (вие, ваши партньори, клиенти) влизат чрез отваряне на линка, изпратен в SMS, email, Viber, социални мрежи или чрез сканиране на QR кода от физически носител (визитка, брошура, плакат)
- С влизането в приложението, може да ви бъде поискано потвърждение за лични данни, клиентски номер или друг тип информация с идентификация
Веднъж присъединили се, вие ще разполагате с контактите на вашите партньори и клиенти, съобразно всички GDPR изисквания, а вашите партньори и клиенти ще разполагат с бутони за бърз достъп до текущи оферти, нови продукти, новини, лице за контакт.
Ще могат да правят заявки за доставка директно през мобилното устройство и още много.
Вие, от друга страна, ще можете редовно да им изпращате актуална информация за вашите продукти, да правите запитвания и анкети, за да получите ценна обратна връзка.
Ще можете да следите и поведението им в базата данни и да персонализирате комуникацията по най-добрия начин.
Така, чрез единна система за комуникация във Viber, с предефинирани функционалности, поддържате топли взаимоотношения с всички желани, но далечни обекти и налагате вашата марка продукти…
И на стари и на нови пазари!
За финал – какви са ползите:
Дигиталната автоматизация е следващата естествена стъпка за всеки бизнес, който желае не само да остане на пазара, но и да бъде конкурентноспособен. Когато вие, като търговски представители, автоматизирате комуникацията си с желаните обекти, не само печелите повече, но и спомагате за осъвременяването на по-отдалечени обекти, до които вашите продукти не са стигали досега.
А най-хубавото е:
Усилията, нужни за адаптирането към “виртуалния търговски представител”, са минимални, защото в същността си тази технология е разработена да опрости вашия живот.
За повече информация как виртуалният търговски представител може да бъде полезен за вашия бизнес, посетете subscribe.bg/fmcg или пишете на info@subscribe.bg