ВЛЕЗ В КЛУБА
ВЛЕЗ В КЛУБА

Нова технология помага на търговските представители в FMCG сектора

Запази за после

Новите технологии осигуряват мигновен достъп до информация на потребителите и в резултат те стават все по-взискателни към брандовете. За да са конкурентноспособни, бизнесите трябва да предлагат персонализирано клиентско преживяване.

А това днес – макар и парадоксално – е възможно единствено чрез дигиталната автоматизация

Ако в търговията на дребно с един сайт достигаш до аудитория в целия свят и можеш да персонализираш нейното изживяване изцяло дигитално, то как персонализираш клиентското изживяване в търговията на едро…  И по-конкретно в FMCG сектора?

Как технологиите могат да са в услуга на търговските представители, така че те да поддържат топли отношения с обектите, които обслужват и да си гарантират по-висока печалба и оптимизирани разходи? 

Преди да дадем отговор на този въпрос, нека разгледаме кои са основните проблеми, с които търговските представители се сблъскват в ежедневието си.

#1. Проблемите в FMCG* сектора


*FMCG или Fast Money Commitment Growth → бързооборотни стоки

В сърцевината си работата на търговците в FMCG сектора се изразява в поддържането на взаимоотношения с обектите, които обслужват, така че персонализираното отношение е решаващо, за да са печеливши. 

Поради все по-голямата конкуренция и все по-взискателния потребител, FMCG компаниите трябва да стимулират търговските си представители да са по-ефективни в предаването на информация и граденето на взаимоотношения с партньори и клиенти.

В противен случай рискуват бързо да загубят позиции на пазара.

Ето и някои от проблемите, с които търговските представители в FMCG сектора се сблъскват в ежедневието си: 

  • Невъзможност да достигат до всички обекти и да поддържат наличности
  • Невъзможност за обучение на персонала в обектите върху качествата на дадени продукти
  • Невъзможност за комуникиране на промоции

Да ги разгледаме в детайли:


  • Невъзможност да достигат до всички обекти и да поддържат наличности

Според проучване, публикувано в nielsen.com, “60% от продажбите на бързооборотни стоки се случва на място в обекта”.

Това означава, че ако в обекта дадените продукти липсват или не са добре позиционирани, клиентът просто отива в следващия, за да си ги набави. Търговските представители в България често не успяват физически да достигат до всички обекти, за да се погрижат за наличностите. Причините са много:  Ограничен състав, твърде отдалечени обекти, липса на време, пандемични условия и др.

Така FMCG компаниите пропускат възможности да популяризират даден бранд в определен район и да увеличават продажбите си. 

  • Невъзможност за обучение на персонала в обектите върху качествата на дадени продукти

Ако компанията продава лекарства или строителни материали например, обучението на майстори или фармацефти относно свойствата на продуктите е решаващо за успеха на продажбите.

Когато един майстор е убеден в качествата на дадена мазилка, получил е нужното внимание, подарък или промоционална оферта, той се превръща в посланик на марката.

За целта, обаче, търговският представител на тази марка мазилки трябва да отдели много време и персонализирано отношение, докато обучи добре повече майстори. Освен това, търговските представители трябва периодично да полагат същите усилия и време, когато излезе нов продукт или се промени вече съществуващ.

Отново, поради липса на време за по-дългосрочни обучителни кампании се пропускат ползи и печалби. 

  • Невъзможност за комуникиране на промоции

отстъпки в супермаркет

Промоциите са класически инструмент за представяне на нови продукти на пазара, както и стимулиране на продажби.

Но как се комуникират ефективно промоции, когато търговските представители не могат да достигнат до всички обекти?

В такива случаи те често изпращат промоционалните си оферти по имейл, но този подход не е ефективен по две причини:

#1. Служителите в обектите са постоянно в движение!

Те често не разполагат със стационарно място и компютър, на който да проверяват имейли и да разглеждат вашите промоции;

#2. Дори и да имат начин да проверяват електронната си поща често, те са винаги “на крак”, заети с дейности в самия обект и често забравят за въпросната промоция от имейла.

Такава ситуация е много благоприятна за конкурентите, които отивайки на място в обекта, лесно ще продадат техните промоционални оферти.

А вашите ще си останат в имейла…

Какво тогава е решението?

Да се обърнем към новите технологии 👇🏻

Какво представлява “виртуалния търговски представител” на Subscribe.bg?


Виртуалният търговски представител е инструмент, който автоматизира поддържането на взаимоотношения с всички обекти и решава основните проблеми на търговските представители:

  • достига до всички желани обекти мигновено
  • обучава за качествата на дадени продукти дългосрочно
  • информира за промоции
  • осигурява наличности
  • стимулира обратната връзка 
  • поддържа топла връзка с клиенти и партньори
  • спестява време и средства
  • увеличава продажбите

Дигиталната автоматизация в FMCG сектора е нужна, за да се достигне до широк кръг от партньори и клиенти с минимални физически усилия. Единствено по този начин търговията на едро може да се движи в крак с тенденциите към персонализация и оптимизация на време и човешки ресурс. ~ Марин Георгиев, CEO в Subscribe.bg

Важно е да се отбележи:

Виртуалният търговски представител на Subscribe.bg не замества хората с длъжност “търговски представител”.

Той по-скоро им помага да оптимизират работата си така, че да са по-ефективни и да не пропускат ползи.  Чрез единна система за комуникация с всички обекти те могат лесно да проследяват взаимоотношенията си с партньорите, да събират данни и да отчитат къде има нужда от повече промоции, повече наличности или по-ефективни обучения, и къде – повече физическо присъствие. 

Подходящ е за:

Производители, дистрибутори, вносители, които искат да:

  • подсилят своята търговска дейност и да достигат редовно до отдалечени обекти
  • информират редовно дистрибутори и търговски обекти относно своите продукти и услуги
  • Автоматизират подаването на поръчки за доставка

Остава и един много важен въпрос…

Как работи “виртуалният търговски представител”? 

виртуален търговски представител

Виртуалният търговски представител на Subscribe.bg е много сходен по същност до мобилно приложение, което всеки може да има в телефона си с тази разлика, че в случая на Subscribe.bg не сваляте нищо в телефоните си и не се регистрирате допълнително. 

Достатъчно е вие, като търговски представители и вашите партньори, да имате само Viber в телефона.

Как да се възползвате от тази технология?

Научете как вие и вашите партньори може да се присъедините към виртуалния търговски представител във Viber…

Само с един клик: 

  • Subscribe.bg изгражда вашето приложение върху Viber на база вашите нужди и изисквания, и генерира линк и QR код към него 
  • Потребителите (вие, ваши партньори, клиенти) влизат чрез отваряне на линка, изпратен в SMS, email, Viber, социални мрежи или чрез сканиране на QR кода от физически носител (визитка, брошура, плакат)
  • С влизането в приложението, може да ви бъде поискано потвърждение за лични данни, клиентски номер или друг тип информация с идентификация

Веднъж присъединили се, вие ще разполагате с контактите на вашите партньори и клиенти, съобразно всички GDPR изисквания, а вашите партньори и клиенти ще разполагат с бутони за бърз достъп до текущи оферти, нови продукти, новини, лице за контакт. 

Ще могат да правят заявки за доставка директно през мобилното устройство и още много.

Вие, от друга страна, ще можете редовно да им изпращате актуална информация за вашите продукти, да правите запитвания и анкети, за да получите ценна обратна връзка.

Ще можете да следите и поведението им в базата данни и да персонализирате комуникацията по най-добрия начин.

Така, чрез единна система за комуникация във Viber, с предефинирани функционалности, поддържате топли взаимоотношения с всички желани, но далечни обекти и налагате вашата марка продукти…

И на стари и на нови пазари!

За финал – какви са ползите:


Дигиталната автоматизация е следващата естествена стъпка за всеки бизнес, който желае не само да остане на пазара, но и да бъде конкурентноспособен. Когато вие, като търговски представители, автоматизирате комуникацията си с желаните обекти, не само печелите повече, но и спомагате за осъвременяването на по-отдалечени обекти, до които вашите продукти не са стигали досега.

А най-хубавото е:  

Усилията, нужни за адаптирането към “виртуалния търговски представител”, са минимални, защото в същността си тази технология е разработена да опрости вашия живот. 

За повече информация как виртуалният търговски представител може да бъде полезен за вашия бизнес, посетете subscribe.bg/fmcg или пишете на info@subscribe.bg


Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Виж всички

☎️ 0878 977 107

🔰 Стани член на клуба

👤 Вход / Профил

📗 Библиотека

🏆 ВИП зона

🌀 Поднови абонамент

==========

🔐 Секретна група

💻 Инструкция за групата

ℹ️ Инфо за клуба

📺 Обиколка на Мастърхак

🔄 Автоматичен абонамент

🎁 Подари абонамент

⭐️ Отзиви за клуба

🎯 За Реклама

🦉 За Нас


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

Бюлетинът, който чете българския бизнес:
Ноу-хау + креативни идеи
Полезни WEB инструменти
Тактики, непознати за останалите
Абонирай се и вземи най-полезната безплатна е-книга:
Над 15 000 човека всяка седмица го чакат с нетърпение
"Всеки път, когато отворя този бюлетин, умът ми се взривява от идеи." - Станислав Стоянов
“Бюлетинът ви е чакан миг на яснота насред гъстата мъгла в пощенската ми кутия!”  Мариана Трифонова
Научи как да постигаш повече 2 пъти по-бързо
100 специално подбрани принципа и инструмента

Възстанови паролата:

Вход за клуб
Мастърхак