Историята на един успешен бизнес, създаден със сърце и душа

Това е вдъхновяващата и откровена история на една българска фирма, изпълнена с върхове и спадове, за да се превърне в една от най-успешните бизнеси за маркова парфюмерия.

Често, когато се говори за бизнес, емоциите остават на заден план. Живеем в общество, в което предприемачеството е на почит, а за да бъдеш успешен предприемач е нужно да имаш свръхчовешки и „роботски“ умения. На теория скриването на емоционалното и „слабото“ ще ти донесе само позитиви. На този фон контрастират истинските неща, създадени с обич и сърце. Нещата, в които се влагат не само усилия и репутация, но и душа.

Днес ще ви разкажем за един такъв бизнес – създаден със сърце и любов.

Пловдивската фирма за маркова парфюмерия „Венера Козметикс“ е един от примерите за семеен и сплотен бизнес, устоял на набезите на времето.

Част от бизнес сцената повече от 20 години, историята им е пълна с възходи, падения, интересни случки и моменти. Но, ако трябва да бъдем честни, след проведените интервюта, историята остана на заден план.

Това, което изпъкна, е човешкото отношение, ценностите и моралът, задушевната и семейна атмосфера.

Бизнесът е създаден от едно семейство, но не само по кръв.

Една от служителките на компанията работи със собствениците от самото начало – вече близо 25 години. Освен че според нея собствениците са ѝ повече от семейство и определя прекараното им време заедно като по-голямата, съществена и важна част от житейския си път, тя среща и любовта на живота си по време на работата за „Венера Козметикс“. Защото, когато всичко е в такава интимна и уютна атмосфера, не само бизнесът, но и личността цъфти.

Как започва всичко


история на Венера Козметикс

Всичко започва преди 24 години (през 1992) с един малък магазин на пловдивската улица „Капитан Райчо“.

Там, освен парфюмерия, се продават и дрехи, козметика, различни подаръчни комплекти и други стоки. В последствие дейността на фирмата се разширява и 3 години по-късно те отварят своя първи фирмен склад.

Тя е една от първите в България с мрежа от няколко компютъра и специализирана складова програма. 1999 г. е паметна в тази насока за Венера Козметикс – тогава е създаден първият ѝ официален сайт.

Тогава „Венера Козметикс“ се занимава главно с търговия на едро и разширяване на своя асортимент от стоки. Изгражда дистрибуцията на марки като: Henkel, P&G, Unilever, Malizia, Constance Caroll, за първи път в Южна България и налага продуктите им на пазара.

Следва представителство за Южна България на марки като Лореал и Гарниер и включването на маркови парфюми, които „Венера Козметикс“ предлага. Това е и времето с най-широк обхват на дистрибуция на фирмата.

С 5 фирмени буса те успяват да разширят значително дистрибуторската си мрежа из цялата страна и обслужват над 200 обекта из цяла Южна България.

Преди всички в България те предлагат продажбата тип „Ex-Van”, където самият микробус се превръща в търговски обект, в който продажбата (с компютри) е възможна директно от него.

Възход на бизнеса


Трудно може да се определи коя от двете години – 1998 или 2000, е по-важна в историята на фирмата. През 1998 година екипът на „Венера козметикс“ отваря своя офис (първоначално складово пространство) на бул. Марица 130, където извършва своята дейност и до днес.

През 2000 година фирмата разкрива и 2 луксозни магазина за маркова парфюмерия и козметика в самия център на града, срещу община Пловдив. Тогава фирмата става официален представител на марки като Dior, La Prairie, Yves Saint Laurent, Darphin и други. След като години наред е залагала главно на дистрибуцията на едро (но на по-оборотни и консумативни продукти), Венера Козметикс се опитва да измести своя фокус и да специализира в по-утвърдени продукти на световноизвестни марки.

За известно време успява.

В магазините до Община Пловдив, на самия център на града, се продават само висок клас оригинални парфюми и козметика. Очаквано не след дълго магазинът намира място сред Топ 5 на най-луксозните парфюмерийни магазини в България, според водещи фирми и марки от парфюмерийния свят.

В този период служителите на фирмата са над 30 човека, тя разполага с широка дистрибуторска мрежа и още няколко успешни магазина, сред които обекти в Приморско, на една от ключовите улици в Пловдив и в бившия търговски център „Евмолпия“ (сега един от най-изисканите ресторанти в града).

Трудни времена


Разбира се, всеки бизнес е наситен с възходи и трудни моменти.

Обектите на Венера цъфтят, двата луксозни магазина на центъра на града придобиват голяма популярност, но, за съжаление, основните им клиенти са софиянци и чужденци.

Затова няколко години по-късно фирмата преустановява дейност в тези локации и остава само с магазина на „Марица“ 130, в който работи и до днес. В следващите години, наситени от събития като Световна икономическа криза, бум на Интернет (особено в България), фирмата също претърпява загуби.

Бизнесът е на крачка от това да потъне и значително ограничава дейността си – дори спира да рекламира своята дейност изцяло.

За този период собствениците на фирмата казват, че най-трудното нещо за тях е било належащата нужда от и самото освобождаване на персонал.

Но дори и при напускане на фирмата, добрите отношения са запазени, като към момента бивши служители на фирмата са редовни нейни клиенти. Тогава водени от способността си да не се отказват в трудни моменти (което всъщност дори и за момент не е помисляно), екипът решава да постави нови цели и фокус.

Преструктуриране на целите и стратегията на фирмата и нов разцвет. Сегашна дейност.


Магазин Венера Козметикс

Преди да ви разкажем за последвалия разцвет на фирмената дейност на „Венера Козметикс“, ще се върнем малко по-назад. Единствено по този начин ще можем да ви обясним последвалите събития.

Създателите на фирмата са посветили целия си съзнателен живот на тази дейност и казват, че това, което най-много ги е мотивирало, е знанието, че всичко е постигнато единствено от тях самите и само те са отговорни за своето падение или своя успех. Дали в трудни или привидно уредени моменти, фирмата винаги е експериментирала със своя облик и устройство.

В годините, когато рекламите са се извършвали с помощта на радио и вестници, те са подчертали своя стил и популярност със специално композирана песен и текст за самите тях. Въпросната реклама, въртяща се по радиото, им е донесла голяма част от репутацията, която поддържат и до момента.

За това допринасят и други рекламни материали, които са използвали Венера Козметикс – например, редовна реклама по местната телевизия „Евроком“.

„Малките“ детайли винаги са били от голямо значение за тях. Те са едно от нещата, отличаващи ги от конкурентите. В това число и коректното отношение, пропито с уважение, и акцентът върху човешките взаимоотношения.

Затова след всички трудни моменти във времето, изпълнено с неуредици, фирмата се възражда, но с изместен фокус – тя набляга на това, в което всъщност е най-добра – марковата парфюмерия.

През 2011 г. тя създава своя първи официален онлайн магазин fragrances.bg

онлайн магазин на Венера Козметикс

Насоката на фирмата е към самия клиент, продажбите на дребно и достигането до максимално много хора и задоволяване на техните очаквания. С помощта на Интернет фирмата успява да развие своя обхват и до най-далечните клиенти.

Fragrances.bg е един от най-успешните и популярни онлайн магазини за маркова парфюмерия в България, а фирмата тепърва налага и версии за гръцкия и чуждестранния пазар.

През 2013 г. е извършен цялостен редизайн на сайта и онлайн магазина, за да съвпадат с модерните изисквания и тенденции и да могат да предоставят изключително изживяване на своите потребители.

Към момента продължават да експериментират със своята дейност – от рекламата и залагането на все още ненавлезлия в България видео маркетинг, през разширяването на дейности, свързани с изграждането на още онлайн магазини, блогове с подробна и изключително полезна информация.

блог на Венера Козметикс

Блогът им е и един от първите (и най-подробни към момента) блогове за маркова парфюмерия. Често обновяван със статии, разкриващи различни нюанси от света на парфюмите – от интересни и любопитни факти, до информация за различните ароматни нотки и известни парфюмеристи, блогът на Венера е още един начин, по който показват на своите клиенти дългогодишния си опит, откритата им политика и своите приоритети и интереси.

Работата им в блога в последствие разпалва идеята за издаване на книга, свързана с марковите парфюми. В средата на 2016 година тя става реалност.

Парфюмите от А до ЯПарфюмите от А до Я е първата българска книга, посветена на изключително комплексния, нюансиран и интересен парфюмериен свят, която Венера Козметикс разпространява и безплатно онлайн.

Дейността на Венера Козметикс не се изчерпва до там. От самото ѝ създаване до сега, тя продължава да се занимава с благотворителни кампании и дейности. Участието ѝ носи не само имидж на социално отговорна компания, притежаваща страхотна етика, но и множество награди и статуетки за спонсорство (които стоят на почетно място в офиса на компанията).

При наличието на постоянство, инат, трудолюбие и коректно отношение, изградихме фирма, стояща на стабилна основа в нашия бранш.

Дори при многобройни трудности, ако не се отказваме и не само се пригаждаме, но и създаваме новите тенденции, бизнесът ни е обречен на успех. Този извод можем да направим от историята на компанията „Венера Козметикс“.

Остави коментар

Your email address will not be published.

Благодаря ти!

Искаш ли да ти доставям супер полезно съдържание и информация - директно в пощата ти?
Бъди сред първите членове!!!

Научи първи

Въведи своя мейл адрес и аз ще ти пиша, когато отворим
Искам да разбера, когато отвори клуба
Този списък е само хора, които желаят да станат членове на BusinessHACK
Бъди сред първите членове!!!

Научи първи

Въведи своя мейл адрес и аз ще ти пиша, когато отворим
Искам да разбера, когато отвори клуба
Този списък е само хора, които желаят да станат членове на MindHACK

ПРЕДСТАВЯМЕ ВИ
VIP клуб MasterHACK

Click Me