10 полезни съвета за продаваща Google реклама

⏱ за четене: 6 – 8 мин.

Ако имаше магически начин да покажете продуктите и услугите си на хората, които ги търсят в момента, в който ги търсят, щяхте ли да го използвате?

Точно това е рекламата в Гугъл Търсене, или известна още като SEM (Search Engine Marketing). С нея показвате продуктите или услугите си на тези, които ги търсят.

Eто един лесен за разбиране пример:

Управлявана правилно Гугъл рекламата може да даде огромна добавена стойност на бизнеса ви, което пък от своя страна да доведе до висока възвращаемост!

Ако сте заложили за бизнес цел привличането на нови клиенти с по-нисък разход за компанията ви то следващите редове са точно за вас. Подбрали сме 10 ТОП съвета за маркетинг в Гугъл, които ако приложите с необходимата последователност ще подобрите ефикасността и възвръщаемостта на вашата PPC реклама.

(PPC = Pay Per Click | Реклама, която се плаща на клик)

#1. Уверете се, че кампанията ви достига до правилните хора

Често срещана грешка сред начинаещите е пускането на кампания, която достига до всички, включително и до онези, които не биха били клиенти на фирмата.

? Например:

Ако продуктът ви е предназначен само за жени, очевидно аудиторията ви е дамска. В настройките за “пол” трябва да изберете жени.

Можете да тествате дали и мъже биха купували продуктите като направите експеримент. Отивате в кампанията си и избирате опцията за създаване на нов експеримент:

Как да постъпите ако аудиторията ви е представена от мъже?

Създайте нова кампания в Гугъл търсене като се уверите, че посланията ви са насочени към мъже, ползвайки с минимални промени досегашните ключови думи.

В случай, че успеете да постигнете точните резултати, които дават стойност на вашия бизнес, можете да оставите кампанията да работи.

#2. Обмислете добре цената, която плащате на клик

Гугъл обича да прави пари. Както и всяка компания.

Много често в желанието си да спестят средства компаниите пестят от цената на клик, което се отразява и на трафика, който получават.

Всъщност цената на клик е от значение дотолкова, доколкото повлиява вашата възвращаемост. Ако при цена на клик от 1 лв постигате страхотна печалба, опитайте да увеличите максималната цена, например с 20%.

Ако при увеличената цена получавате повече продажби, макар и с малко по-ниска печалба, това може да е по-добрият вариант за вас, особено ако фирмата ви е нова и е изключително важно да натрупа критична клиентска маса.

? Лесен начин да пресметнете дали с избраната цена на клик ви носи загуба:

? Максимална цена на клик = (средна печалба от клиент) * (процент конверсии на онлайн клиентите ви) * (1 – желан маржин) 

В случай, че сте начинаещ в Гугъл рекламата ще трябва да сметнете приблизително максималната цена на клик. Инструментът KeyWord Planner може да ви е невероятно полезен. С него ще разберете приблизителните цени на клик в съответния бранш.

Когато разполагате с по-точни данни, да кажем след тримесечна кампания, ще можете много по-прецизно да определите максималните цени на клик.

#3. Следете конкуренцията

С помощта на инструменти като SpyFu ще можете да следите какво правят конкурентите ви в съответната индустрия, какви ключови думи ползват, какво е съдържанието на рекламните им карета, какви са разширенията им и така нататък.

Взаимствайте от конкурентите си идеи, вижте кое работи и се поучете от него. Вземете си бележка и от рекламите, които са дали лош резултат.

#4. Покажете какво прави вашия бизнес специален

Задайте си въпроса: Каква допълнителна стойност даваме на клиентите?

В рекламата се фокусирайте върху конкурентни предимства, които осигурявате.

Обърнете внимание на нещата, с които превъзхождате съперниците си.

Ако например сте разработили някакъв продукт без аналог, който е търсен и дава висока добавена стойност – непременно го споменете!

За ролята на конкурентното предимство и защо понякога заради това компанията променя бизнес модела си, както и други експертни съвети за маркетинг ще разберете от видеото:

https://www.youtube.com/watch?v=IFRFcM8G0JM

#5. Бъдете кратки, точни и ясни

Тъй като рекламните полета за заглавия позволяват 30 символа за три описания, обобщете в тях най-важното за вашите клиенти:

  1. Дайте неустоима оферта.
  2. Кажете какво ви прави специални.
  3. Сложете призив за действие.

Както при писането най-важната стъпка тук е да започнете. Веднъж след като напишете няколко рекламни вариации после се получава все по-лесно.

След като измерите кои рекламни карета дават най-висока добавена стойност, кликаемост и продажби направете техни вариации и вижте какъв ще бъде резултатът.

#6. Уверете се, че страницата, към която водите кликналият върху рекламата потребител, отговаря на очакванията му

Ако продавате сладолед и в рекламното каре сте описали, че това е сладолед, а след клик върху рекламното каре от страна на потребителя, той бива заведен на някакво съвършено различно място, например онлайн витрина за луканки, естествено няма да остане доволен.

Гугъл пък отчита това и ще понижи рекламния ви рейтинг, което ще оскъпи рекламата ви.

Затова:

Дайте на потребителите онова, което очакват. Предложете неустоима оферта.

Опишете я добре на ландинг страница (целевата страница, към която водите потребителя), добавете доказателства за коректността си, писмени отзиви от доволни клиенти, а ако разполагате с видео отзиви – толкова по-добре.

И нещата ще се получат!

#7. Сайтът трябва да работи много добре на мобилни устройства

Преди да започна с писането на тази статия огледах колко процента от посетителите в сайтовете ми ползват мобилни устройства – процентът вече е около 70%.

С една дума мобилната версия на сайта е от изключителна важност!

? Без мобилна версия ще се “радвате” на тези последствия:

  1. Сайтът ще бъде неудобен за ползване от страна на клиентите, което ще има отрицателно влияние върху продажбите ви.
  2. Рекламата ви ще поскъпне, защото Гугъл извежда на предни позиции по-добри сайтове, с мобилна версия и които предлагат по-добро потребителско изживяване.
  3. Ще изпаднете от мобилното органично търсене предвид големия брой потребители, които предпочитат ползването на мобилно устройство.

С PageSpeed Insights можете да проверите дали сайтът ви има мобилна версия.

#8. Въведете следене на конверсиите

Без следене на конверсиите не знаете дали рекламата Ви работи добре, коя реклама се представя добре и коя зле. Тоест нямате изходна информация за успешно оптимизиране.

Ако искате да получавате запитвания за продуктите или услугите си създайте ясна и пригледна форма за запитване. Когато тя бъде изпратена, нека се зарежда страничка със съдържание подобно на “Благодарим ви за запитването…”.

Тъкмо на тази обикновена благодарствена страничка сложете проследяващия код, за да знаете кои хора от кой точно рекламен канал са дошли.

? Не пропускайте да проследявате и обажданията по мобилен телефон.

Гугъл предлага поне 4 възможности за това:

  • Обаждане при клик върху телефон
  • Обаждане от мобилна версия
  • Пренасочващи номера
  • Проследяване на обажданията от рекламни разширения

Как се настройва проследяване на конверсиите можете научите от видеото:

https://www.youtube.com/watch?v=aw-CBM6F9rU

#9. Ползвайте Гугъл разширения

С разширенията рекламата ви става по-голяма и заема повече пространство, което автоматично увеличава вероятността някой да кликне върху нея.

Когато ги добавите споделете ползи, които клиентът ще получи, когато поръча от вас като:

  • Безплатна доставка при поръчка над 90 лв
  • Безплатна консултация
  • Бонус: втори продукт безплатно
  • 10% отстъпка при поръчка на 3 броя от продукта

Също така в разширенията можете да изведете физически адрес, телефонен номер, връзки към вътрешни страници на сайта, където потребителят може да се запознае с други услуги и още много неща. Ето и един пример за разширения:

#10. Постоянно оптимизирайте кампаниите си

Успешните Гугъл кампании с времето изискват по-малко усилия, отколкото новите кампании, защото разполагате с данни кое работи и защо и сте оптимизирали.

Все пак непрекъснато трябва да се тестват нови неща с цел повишаване на ефикасността.

Защо експериментите са важни, както и други тънкости в рекламата вижте във видеото:

Можете да ползвате техниката “Алфа/Бета” кампании, при която отделяте например 20% от бюджета си за тестове, а в Алфа кампанията оставяте нещата, които работят добре.

Правете и различни вариации на посланията, тествайте нови ключови думи, аудитории, нови лендинг страници, променяйте бидовете и така нататък.

Ако правите 30-40 конверсии дневно помислете за включване на CPA режим, при който ще постигнете страхотни цени за придобиване на клиенти и невероятна ефикасност.

? НЕ ПРОПУСКАЙТЕ

Сигурно вече сте убедени, че един от най-добрите начини хората да разберат за продуктите ви и най-важното да ги купят е рекламата в Гугъл търсене. 

Ясно е, че тя не е просто нещо рутинно, а изисква смело експериментиране, измерване на резултатите и постоянно оптимизиране. 

Искате да направите кампаниите си в Гугъл още по-добри?

Тук ще намерите още практически съвети за пърформанс в Гугъл.

? Ноу-Хау За Ефикасни Гугъл Реклами

Можем да помогнем да рекламирате бизнеса си успешно онлайн и да спечелите повече клиенти с нашата експертиза ⤵️ 

Изпратете запитване от тук


Автор: Кирил Йовев, webselo.com

Възстанови паролата:

Логни се в
Мастърхак
Печели с УМА, не с времето си
БЕЗПЛАТЕН БЮЛЕТИН
"Бюлетинът, за който мечтаех..." - Цвети Тодорова
Инструменти, идеи и похвати, непознати за останалия свят
*въведете имейл → кликнете на бутона → проверете пощата си → вземете подарък
★★★★★
Печели с УМА, не с времето си