Никола Илчев: “Няма нещо, което не бих купил онлайн”

Запази за после

“Съветвам децата си да са любезни в комуникацията си и да си поставят високи цели” – Никола Илчев

Никола Илчев става все по-разпознаваем в България и чужбина, като човекът обединител на Екомерс общността на Балканите.

През последните 12 години той преминава през различни фази на бизнес и развитие, за да достигне до 2024, когато основното, с което се свързва името му е Balkan eCommerce Summit.

На 20.02.2024 ще бъде наш специален гост по време на първата среща на живо за тази година на клуб Мастърхак.

Затова днес ви срещаме с него виртуално, а на наистина смелите ще отговори на живо в Пловдив пред домакина си Христо Стоянов.


🎙️Какви са предизвикателствата пред собствениците на онлайн магазини и различни ли са за българските бизнеси и тези в чужбина?

Никола: Толкова много предизвикателства стоят пред собствениците на електронни магазини в наши дни – от капризите на клиентите, през непрекъснато засилващата се конкуренция, както легална, така и нелегална такава, постоянните промени в алгоритмите и правилата на различните платформи, които се използват за реклама и основен трафик, през работата с екипи и подбор на партньори за бизнеса.

Електронната търговия е доста комплексна дейност, която изисква множество познания в различни области и това често я прави привлекателна за много бизнеси, а също така и води до това много хора да започнат да правят продажби в онлайн среда, но скоро след началото да се откажат.

Що се отнася до разликите в предизвикателствата пред международни и български онлайн търговци, не смятам че има драстични такива.

Интернет е един огромен пазар, на който всички търговци се състезават при сравнително равни условия за вниманието и парите на потребителите.

🎙️Кое е нещото, което Никола Илчев си поръчва онлайн най-често? А какво не би си купил онлайн?

Аз пазарувам предимно и само онлайн. Техника, дрехи, консумативи, дори подаръци за близки и приятели при различни поводи.

Основната причина да го правя е пестене на време.

Време за придвижване до съответен магазин, паркиране, търсене на продукта и след това отново придвижване до следваща локация.

Всичко става изключително бързо – отварям няколко сайта, избирам продукт и след това просто го получавам в удобен за мен офис на куриер или в автоматична станция, които вече са на всеки 500 м.

Няма нещо, което не бих си купил онлайн.

По-скоро понякога просто отивам в голям търговски център или магазин, за да се забавлявам докато разглеждам продукти.

🎙️Когато всичко се обърка, кое е нещото, което те уравновесява, мотивира и връща към задачите и целите?

Вътрешният ми глас, който казва: “Давай, давай, сега ще подредиш нещата и всичко ще е наред.”

Честно казано в работата ми, която е свързана с много външни хора и организации, често се случва нещо да се обърка, но опитът ми е показал, че няма нерешими проблеми и всички може да се подреди и да си дойде на мястото с малко повече усилие и различен подход към казуса.

🎙️Какви съвети даваш на децата си за бъдещето, за бизнеса, за семейните отношения?

Много ми е трудно да им давам съвети, защото виждам, че те са коренно различни хора. Различни са заради начина, по който възприемат информация, заради методите и каналите им на общуване, заради подходът им към изключително технологичния свят, в който всички живеем. Опитвам да им давам добър пример да се трудят и да харесват нещата, които правят, да са любезни и общуват добре с хората около себе си, да не се предават пред трудности, когато има такива, да си поставят цели, след което да си ги постигат и други.

🎙️Как разбираш кога е време да рискуваш и кога е по-добре да се вървиш по-сигурен път?

Не знам дали “разбирам” кога да рискувам или в мен това вече се е обособило като навик. Вероятно това е присъщо за всеки предприемач, за когото поемането на риск е съвсем нормално нещо. Естествено с времето и натрупването на опит, поемането на риск става все по-премерено и съответно се взема предвид крайната полза от поетия риск.

Ако печалбата, била тя финансова или друга, си заслужава, рискът е оправдан, ако крайният резултат не носи печалба, удовлетворение и резултати за никого, то рискът не струва и няма смисъл да се поема.

🎙️Какво те накара да се захванеш с това, което правиш и как се роди идеята за Balkan eCommerce Summit?

Това се случи през далечната вече 2016 година, когато опитвах да навляза на румънския пазар, но към онзи момент бе изключително сложно. След като намерих решения на повечето от проблемите, които стояха пред бизнеса тогава, реших да ги споделя с други търговци на събитие наречено “Продавай успешно в Румъния”.

Форматът пожъна успех и помогна на много бизнеси да стъпят на пазара в северната ни съседка. След няколко успешни издания на това събитие, абсолютно закономерно дойде идеята да не се ограничаваме само до 1 или 2 пазара, а да направим нещо по-мащабно, обхващащо целия Балкански полуостров, на който има 12+ държави.

Така през 2023 година се проведе първото издание под това име Balkan eCommerce Summit.

Възстанови паролата:

Логни се в
Мастърхак