ТОП 3 практически съвета за подобряване на вашия уебсайт и онлайн бизнес

photoОт Станил Добрев: В тази статия ще ви представя едни от най-важните характеристики на добрия уеб сайт, които пряко рефлектират върху вашият онлайн бизнес. До знанията, които ще изложа тук съм достигнал след много следене, експерименти и анализ на над 200 сайта, които съм разработил и поддържам за мои клиенти. Това са практически съвети, които може да приложите веднага в дигиталния си бизнес. Насоки, които могат ще ви дадат максимално добър ефект при сравнително малко вложени усилия. И така… нека пристъпим директно към съветите, като ще ги номерираме за по-лесно ориентиране:


#1. Скорост на зареждане на сайта

Скорост на зареждане на сайта

Скоростта – характеристика, която до голяма степен определя успеха на вашия сайт, но за жалост малко разработчици и собственици на сайтове ѝ обръщат необходимото внимание. В подкрепа на нейното значение ще изложа следното становище, излязло от Amazon, най-популярното място за онлайн търговия:

За всеки 100 ms увеличение във времето за зареждане на сайта (Amazon.com) продажбите спадат с 1%.

Забележете, че тук става въпрос за една десета от секундата, а забавянето се отразява сериозно на продажбите. Скоростта на зареждане е важна не само за посетителите на сайта ви, но и за класирането му в търсачката на Google.

Това е един от важните критерии за оценка на даден сайт и класирането му в по-горни позиции в резултата от търсенето.

И още една причина да ускорите сайта си – голяма част от посетителите вече ползват мобилни устройства и мобилната мрежа, която в много случаи не предлага много добра скорост. Затова ви съветвам да му обърнете сериозно внимание.

Оптимизацията в повечето случаи не е много сложна, а води до много голям ефект.

Личния ми опит показва, че над 95% от сайтовете (не само в България) не са оптимизирани оптимално откъм скорост на зареждане. В повечето случаи с малко усилия се подобрява скоростта с поне 50%. Имал съм дори случаи при които сайт, който първоначално се е зареждал за 10-15 сек., след оптимизация да се зареди за 2-3 сек.

Нека пристъпим малко към практически действия.

Ще използваме един инструмент на Google, наречен Page Speed Insights, за да тестваме скоростта на зареждане на даден сайт.

Отворете следния линк и проверете сайта си като въведете вашият домейн:

Ето как изглежда един примерен тест:

pic1

Инструмента ви показва в проценти (%) колко бърз и удобен за работа е вашият сайт.

Всеки резултат под 85% може да се смята за незадоволителен, т.е. има какво да се подобри. На резултатната страница виждате маркирани проблемите и съвети как могат да се решат. Помолете уеб-дизайнера, който ви е направил и поддържа сайта ви да направи необходимите промени. В повечето случаи за опитен уеб дизайнер оптимизацяита на един сайт ще отнеме не повече от 2-3 часа. А тези дребни усилия ще се възнаградят прескъпо за месеци и години напред. Вашият сайт ще е по-удобен за потребителите, ще се класира по-нагоре в търсачките и ще увеличи бизнеса ви.

#2. Оптимизация на сайт за мобилни устройства

Оптимизация на сайт за мобилни устройства

Предполагам, че всеки от вас е изпитал неудобство при отваряне на сайт през смартфон или таблет, който не е оптимизиран за различни мобилни устройства и резолюции.

Той е много труден за преглед, четене и навигация.

Започва се едно лудо зумване (увеличение), скролиране, погрешно кликване на линкове поради дребния им размер и отстояние един от друг и т.н. Подобно поведение на един сайт е сигурен начин да откажете потребител да го използва. А в днешно време голяма част от посетителите ползват мобилните си устройства, за да браузват.

Сред българските сайтове от моето портфолио посещенията от мобилни устройства се движат в границите 30-50% от целия трафик.

Обикновено сайтове, които получават повече трафик от Facebook показват и по-голяма ползваемост на мобилни устройства. Това е така, защото социалната мрежа се използва основно „в движение“ и чрез приложение. Така при забелязване на интересен постинг или реклама във Facebook човек кликва и отваря съответния сайт на телефона си.

Как да решим този проблем?

Има 2 начина – да се разработи мобилна версия или да се използва т.нар. риспонсив (responsive) дизайн. Предимството на първия метод е, че ще постигнете доста по-оптимизирана страница като размер и удобство за работа, но недостатъка е, че ще трябва да разработите и поддържате 2 версии на вашият сайт.

При втория метод се прави дизайн, който „нагажда“ и намества елементите на уеб страницата в зависимост от резолюцията на устройството. Предимството тук е, че се разработва и поддържа само един сайт, но за сметка на това в повечето случаи той не се оптимизира максимално като размер за зареждане от телефони и таблети.

В днешно време повече се налага метода с използването на риспонзив дизайн, защото има готов код, библиотеки и платформи, които улесняват разработването на такъв сайт. Най-популярната платформа за създаване на „отзивчив“ дизайн се нарича Bootstrap и е създадена от един от уеб дизайнерите на Twitter.

В рамките на тази статия не мога да обясня как да направите сайта си по някой от посочените методи, но мога да ви покажа как да проверите доколко подготвен е той за използване през смарт устройства.

Отново ще използваме инструмент, създаден от Google:

Отворете този линк и въведете адреса на сайта си, за да го тествате.

Ето как изглежда моя примерен тест:

pic2

При този пример имаме един добър сайт.

Ето и как изглежда резултата от теста на не-добре направен:

pic3

Тук инструментът показва какви са проблемите, както и съвети как да се разрешат.

Ако вашия сайт покаже подобни резултати, то е време вашият уеб дизайнер да запретне ръкави. Ако не го направите гарантирано ще изгубите голяма част от аудиторията си. За максимално лесно и бързо решаване на проблема ви препоръчвам да си закупите и използвате готова Bootstrap тема.

В Google напишете „bootstrap theme“ и прегледайте тези, които ще откриете.

Има и безплатни такива, но дори и да е платена, цената рядко ще надхвърли 100 лв. Съществува голямо разнообразие и съм сигурен, че ще откриете такава, която да отговаря на вашите желания и нужди.

#3. Оптимизиран ли е сайта ви за Facebook.

Важно е как изглежда статията или страницата ви при споделяне във Facebook. От това зависи колко хора ще последват рекламата ви и ще посетят сайта ви.

При споделяне статус във Фейсбук трябва да се извлича автоматично правилната снимка за споделената страница или статия и да има добро заглавие и описание, които да подтикнат човек да предприеме действие.

За да се получи качествено споделяне, то на сайта си трябва да разполагате с така наречените OpenGraph мета тагове, което представлява служебна информация (скрита за посетителите на сайта, но четима от роботите на социалните медии) и указание към тях как да третират конкретната страница. Нека сега използваме един инструмент на Facebook, за да тестваме как дадена страница ще изглежда при споделяне.

Добре е за теста да вземете адреса на конкретна вътрешна страница от вашия сайт, а не основната страница, например: http://sait.com/about.html, а не http://sait.com

Инструмента е достъпен на този адрес: https://developers.facebook.com/tools/debug/

Ето един примерен тест:

pic4

На снимката отгоре съм показал част от страницата, на която се вижда как изглежда публикацията при споделяне. Инструмента ще ви покаже ако има проблеми с линка, който тествате и ще ви предложи конкретни стъпки за разрешаването им.

Уверете се, че всичко изглежда добре и че в социалния постинг се използва правилното изображение, с небоходимото качество и размер. Проверете също заглавието и описанието дали са коректно извлечени и форматирани. Наличието на подходящите OpenGraph тагове се определя от програмния код, който стои зад вашият сайт.

Това е лесно техническо решение, но все пак трябва разработчикът да направи подходящите промени, ако поста ви не се представя добре на този тест.

Техническото решение трябва да ви даде възможност на вас или човека отговорен за качване на материалите, да избере коя снимка и какъв текст да се използват за социалните мрежи. Възможно е да не се изисква изричен подобен избор, а просто да се използват заглавието и основната снимка  на конкретната страница. Това е въпрос на договорка с вашия дизайнер и конкретното решение.

При въвеждането на информацията на вашия сайт, за оптимално представяне е добре размера на основната снимка към дадена страница или статия да е 1200 x 628 px.

От голямо значение са също и заглавието и описанието, които въвеждате за използване в социалните медии. Напишете атрактивни такива, за да привлекат читатели.

Заключение

Представих ви 3 основни характеристики, които всеки съвременен уебсайт трябва да има. Изпробвайте посочените тестове и направете конкретните промени, където се налага. С минимални усилия можете да постигнете много голям ефект.

Ако желаете да видите как се правят нещата нагледно, каня ви на безплатен уебинар, на който ще съм домакин озаглавен:

Top 11 практически съвета за оптимален уеб сайт и успешен онлайн бизнес

безплатен уебинар

По време на уебинара, освен изложените тук 3 съвета ще представя и още 8.

По време на тази онлайн среща ще говоря основно за маркетинг и стратегии за разработване и подобряване на онлайн бизнеса, като ще представя всичко нагледно с примери от моята практика, споделяйки екрана на лаптопа си.

Насрочил съм няколко дати, за да може да си изберете най-удобното за вас време и в уречения час да седнете пред компютъра, готови да попиете нови знания и трикове за разработването на успешен и печеливш дигитален бизнес.

[su_button url=“http://internetbusiness.bg/webinars/11tips/“ target=“blank“ style=“3d“ background=“#F75800″ color=“#ffffff“ size=“9″ wide=“yes“ center=“yes“ radius=“5″ icon_color=“#ffffff“ rel=“nofollow“]Запишете се за участие, безплатно е[/su_button]

photoУебинарът ще продължи около час и половина. Накрая ще може да зададете въпроси, на които с радост ще отговоря. Местата са неограничени, но за сметка на това много ценни затова не пропускайте този шанс. Очаквам ви! – Станил Добрев

  •  
  •  
  •  

🔘 За Нас

🔘 За Реклама


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

>
 

Най-голямото намаление за годината! Вземи 50% отстъпка за най-желания абонамент научи повече