Колко още време трябва да чакам и колко още пари трябва да дам, за да се случи това, което искам?
Вероятно доста от вас са били в това положение и са си казвали тези или подобни думи. Въпреки че тази ситуация се среща във всеки бизнес, днес ще поговорим специално за случаите сте поръчали изработката на нов сайт.
Нека уточним и разсеем мненията на тези от вас, които не са съгласни, че всеки бизнес има нужда от онлайн представяне под формата на уеб сайт. Знаем, че има много примери за хора, които правят бизнес, без да имат каквото и да било онлайн присъствие (освен в Търговския Регистър), но това не означава, че те оперират на нужното ниво.
Не казваме „на 100%“, защото едва ли има бизнес, който достига 100-те процента, и ако това е факт, значи е време за разширяване на дейността. Време е за нова инвестиция.
Тази статия е за хора, които имат или ще имат нужда от нов уебсайт, не са достатъчно технически и финансово запознати с това колко ТРЯБВА и ЩЕ им струва и, разбира се, искат да оптимизират бюджета си без излишни разходи.
Иначе казано „Плати толкова колкото е нужно и нито лев повече!“.
? Защо имате нужда от нов сайт?
Има няколко основни причини, които налагат изработката на нов уеб сайт:
- Стартираш нов бизнес – всеки бизнес, който иска да е успешен, се нуждае от присъствие в интернет, най-добре под формата на сайт (и не само).
- Обновяваш съществуващ такъв – съществува цикличност за обновяване на външния вид на всеки бизнес, която е различна и индивидуална спрямо нишата. Понякога е нужно дори и само от гледна точка на поддържане авторитета на бранда.
- Разширяваш бизнеса си – достигаш близо до споменатите вече „100%“ и е време да разшириш бизнеса си, да завладееш нови пазари, нови целеви групи или поне да увеличиш базата от предлагани продукти и услуги. А това означава промяна на функционалността и дизайна на сайта.
- Ребрандираш съществуващ бизнес – частична или пълна промяна на дизайна и функционалността на сайта в зависимост от целите на ребрандирането.
? Кой да поеме вашия проект?
След като сте дефинирали нуждата от нов сайт, време e да пристъпите към избиране на фирма, която да се заеме с изработка на сайт според вашите изисквания.
Пропускаме опцията „фрийлансър“.
Ако целите детайлно и наистина добре завършен проект и същественото – поддържан във времето, смятаме, че това не е правилният път. Има наистина много добри специалисти, които работят като фрийлансъри, но често те са заети с доста проекти и би им било трудно да отделят нужното време за вас. Липсата на фирмена структура и разпределяне на задачите към съответния специалист също е голям минус.
А и нека да не забравяме, че има голям брой „хора-фирми“, които целят бързото (често некачествено) изпълнение на даден проект, прибирането на „едни пари“ и преминаването към друг. И всякаква бъдеща комуникация просто спира да съществува.
? За да изберете точната фирма, е добре да започнете с:
- Кои от тях излизат на първо място в интернет – това не е най-решаващият фактор, но е добра отправна точка.
- Каква информация можете да намерите в известни групи в социалните мрежи.
- Ако е възможно потърсете препоръки от техни предишни и сегашни клиенти – кратка проверка на портфолиото им ще ви подскаже кой да търсете, а и ще ви даде насока за стила на работа. Така ще отсеете тези, които ви харесват повече.
- След като сте стеснили бройката и сте избрали 5-6 фирми, е време да изпратите своето запитване към тях, за да получите офертата, която най-много ви допада.
*Не се чувствайте задължени да се ограничавате само до 5-6 фирми. Просто по-голямата бройка ще изисква повече време за проучване. Но пък не се знае дали няма да намерите най-добрата оферта точно от фирма, която не е на първа страница в търсачката, защото е нова например. Има много трудолюбиви и коректни компании, които предлагат услугите си на по-ниски цени, тъй като са нови на пазара и искат да се наложат като бранд.
? Как да определите оптимален бюджет за вашия проект
Преди да изпратите своето запитване съветваме ви да отделите няколко дни в запознаването с това какво е уебсайт, как функционира, как се изработва, как се оптимизира. Не казваме да станете професионалисти, а да се запознаете с основите. Това ще ви помогне както в избирането на по-адекватната оферта, така и в оптимизиране и развитие на вашата марка онлайн. Или иначе казано – по-успешен бизнес!
За тези от вас, които вече са го направили и просто търсят някой, който да им обнови сайта, това би било идеалната възможност да сверят часовника си и да си припомнят важни неща, които в натовареното бизнес ежедневие, са забравени.
„Но коя фирма да избера?“
Всички знаем, че има фирми, които биха натоварили бюджета ви, за да спечелят максимално от даден проект, вместо да оптимизират изпълнението му и да инвестират усилия в това да ви превърнат в постоянен клиент, който се радва на професионални дигитални услуги, на добра цена, отлична комуникация и сигурност.
Тук е важно да отбележим, че няма как да очаквате еднаква цена от доказани имена в бранша и фирма, която е на IT пазара от 2 години например. Целта ви е да намерите най-добрата оферта спрямо „цена-качество“. Но не забравяйте, че най-често евтиното излиза скъпо, затова имайте не 1, а 2 наум за съмнително ниска цена на оферта спрямо други.
? Как да направите правилно запитване за оферта
След като сте набелязали n на брой фирми, към които да изпратите запитването си, има една важна стъпка, която много често хората пропускат поради липса на време, незнание или друга причина. А именно – подробно и детайлно описание на проекта с дадени примери (ако е възможно). Идеята е да информирате максимално точно и подробно фирмата с какво ще си има работа, за да ви даде максимално изчистена и точна оферта от гледна точка на срок за изпълнение и, разбира се, цена. Така намалявате и възможността да натоварят предложението с излишни услуги, от които нямате нужда. Тук идва и ролята на информираността и подготовката, за които говорихме по-рано.
Добре разписаният проект ще подскаже още отначало, че сте клиент, който знае какво иска, клиент, на който може да се разчита, и такъв, които не трябва да бъде лъган.
*Подгответе добре домашното си.
Колкото по-добре знаете какво искате, толкова по-бързо ще намерите пътя към него.
? Лична среща или „Нещата не са такива каквито изглеждат“
Преди да направите своя избор и да се доверите на определена фирма нашият съвет е да отделите няколко часа, които реално ще инвестирате в успеха на проекта. Направите лична среща с избраните фирми след първоначалното „сито“ от получени оферти.
„- Защо?“
Защото един от най-важните фактори даден проект да бъде успешен е добрата комуникация между клиента и фирмата изпълнител.
А за да е налице този фактор, фирмата трябва да ви допада като стил на работа.
Има не малко случаи, в които хора не работят заедно, защото не си допадат. Нищо лично, това е бизнес. Просто трябва да изберете точната фирма за тази цел.
Има и случаи, в които клиент сменя фирмата, с която е започнал работа, не поради непрофесионализъм, а заради личностни различия.
☝ Помнете:
Този процес (връзка) е двустранен и е напълно възможно фирмата да ви откаже точно поради тази причина. Естествено това се случва рядко, защото добрият бизнесмен би преглътнал много, за да завърши сделката и да финализира проекта.
Но според много „По-добрият бизнесмен не би го направил“.
Все по-често професионалистите в бранша обръщат внимание точно на този аспект от работата и избират клиентите си. А и кой би искал клиент, който не знае какво иска, комуникацията с него е трудна и в крайна сметка цената не оправдава усилията.
Знаем, че със сигурност и вие не бихте…
? Поглед в бъдещето и дългосрочен план
Наясно ли сте с бъдещите планове за сайта ви? Важно е!
Спрямо развитието на вашия бизнес той също ще търпи промени, било то визуални или функционални. За да избегнете излишни разходи, добре е да споделите тази информация на фирмата, която ще изработи и поддържа вашия сайт.
Изкоментирайте и планирайте въпросните последващи промени, за да се заложат в сайта като лесно добавима функционалност. Защото непредвидени отклонения от главната цел могат дори да наложат изработката на изцяло нов уебсайт.
А това със сигурност би натоварило бюджета ви немалко.
? Да обобщим накратко:
Процесът при изработка на сайт е комплексен. Ако имате ограничен бюджет и искате да бъде използван максимално ефективно, то би било във ваша полза да познавате процеса в основни линии и да имате план за бъдещето.
Спазвайки препоръките, които ви дадохме, ще сте сигурни, че ще „платите толкова колкото е нужно и нито лев повече!“
Ако имате нужда от помощ за вашия нов проект, свържете се със Speedflow Bulgaria!
Защо ние ли? Защото едно от най-важните качества, които притежаваме, е индивидуалният подход към всеки наш клиент. Стремим се да бъдем максимално обективни и полезни, информирайки клиентите си предварително кое би било най-доброто решение за тях. По този начин предоставяните от нас услуги поддържат високо ниво и са на отлична цена спрямо качеството, което осигуряваме.
Пишете ни, за да се уверите сами.