„Аз“ и ежедневната битка за успех!

Тази статия достига до вас благодарение на Гавин Ингам, популярен британски лектор и автор на 2 книги в областта на мотивацията и продажбите – „Motivate People“ и „Objection, Objection!“. През последните 10 години, Гавин Ингам е лектор на компании като  Jaguar, UBS, The Royal Bank of Canada, Microsoft,  Renault Trucks. Днес ще ви срещнем с Гавин и с част от неговия начин на мислене, който той ще сподели в следващите редове


Как да откриеш истинската си мотивация?

Мотивацията е основа за успех, както в личния живот, така и в бизнеса, в продажбите и изобщо във всичко като цяло. Ясно е, че това задвижващо усещане е жизненоважно за всички и се предполага, че повечето сме експерти в тази област.

Това обаче за съжаление не е така! Вярвам, че причината е убеждението на много от нас, че човек или е мотивиран или не е.

Много от директорите, собствениците на бизнес и изобщо хората, с които съм работил (преди да започнем да работим заедно) твърдяха, че не можеш да се „научиш на мотивация”, не можеш да овладееш мотивацията. И след като не можеш да направиш нищо по въпроса или си мотивиран или не – защо трябва да се мъчиш да правиш нещо по въпроса? Грешка!

Някой могат да са по-мотивирани от други. Други са се научили как да са по-мотивирани от останалите. Трети пък са израснали в среда, насърчаваща ги да са мотивирани и уверени.  Четвърти са предразположени към по-лесна самомотивация от останалите… Никак не е лесно да се промените и да преминете в различна група. Разбира се, това все пак е възможно.

Но преди да преминем в конкретика, замислете се – Какво означавал във вашия случай да сте по-мотивиран, жаден за постигане на успехи – всеки ден?  Какво бихте постигнали ако имахте повече енергия, ако бяхте по-активни, по-устремени? Замислете се…

Ето и част от моите 10 стратегии, които ще ви помогнат за това:

  • Помнете защо е важно за вас.

Едно от най-големите предизвикателства е, че хората ежедневно са принудени да вършат неща, които откровено казано не ги интересуват особено. Помислете, за колко задачи ви се налага да се мотивирате да свършите. Колко от тях будят интереса ви?

Много търговци например, попиват мотивация, цели и вдъхновение от своите мениджъри, но това ли реално желаят те самите? По-вероятно не. Когато работя със заети в продажбите или собственици на фирми един от въпросите, които обикновено им задавам е:  „Защо това е важно за теб”? Масово живота ни поглъща и забравяме защо всъщност правим това, което правим ежедневно. Ходим на работа от 9 до 5 и загубваме желанието си да постигнем нещо.

Много хора планират и мислят, че ще увеличат активността си, но постоянно се провалят в това начинание. Запитайте се „Защо това ми е важно? Какво ще получа, когато го постигна? Какво ще се случи ако не го постигна?”

Ако получавате добри отговори на тези въпроси, продължавайте да градите върху тях. Ако се затруднявате малко не се отказвайте. Ако все пак не намирате отговора им въобще, може би ще е по-добре да преосмислите конкретните цели. За целта…

  • Запишете и конкретизирайте целите си.

Мотивираните хора си поставят цели. Мотивираните хора имат цели. Отделете малко време още сега и си запишете цели за след 10 години, след 5 години, за след 3 години , за след 1 година, 6 месеца и за до 3 месеца. Прочетете книга за поставянето на цели.

Проверете за SMART goal setting и Well Formed Outcomes – НЛП техники.

Вземете си малко тефтерче, където да записвате всичко. Разглеждайте ги, осмисляйте ги, размишлявайте върху тях. Отделете си време да си ги представите, вече реализирани. Колкото повече време им отделите, за да си ги представите, толкова по-реални и достъпни ще започнат да изглеждат те за вас. Така мозъкът ви ще ги приеме за нещо нормално, за дестинация, която неизбежно ще достигнете.

И за да се получи всичко това…

  • Поставете си междинни цели и стъпки

Обмислете какви точно са стъпките за достигане до крайната ви цел. Запишете си ги и планирайте пътя към осъществяването им. Днес всеки се стреми към бързите и моментални удоволствия. Направете стъпките си по-лесни и близки, за да усещате напредъка и задоволството от това.

След това обаче задължително се…

  • Наградете за добре свършената работа

Какво правите, когато кучето ви изпълнява заповеди? Какво правите, когато децата ви слушат по конкретен въпрос? Какво правеха с вас родителите ви и учителите ви, когато се държахте добре? Разбира се – Награда!

Хората си умират да получават награди, независимо дали са от друг човек или от самите себе си. Това е ясно! Защо тогава да не се награждаваме?!

Не е необходимо наградите да са финансови или големи, за да усилват мотивацията ви. Измислете си много на брой и евтини награди, които да си подарявате за добре свършена работа.

  • Награждавайте се за активности, не само за резултати.

Повечето ръководители на търговски екипи, директори и собственици на бизнес награждават екипа си за постигнати резултати. Колкото и да приветствам тази практика, тя не трябва да е единствената.

Представете си, че имате двама души в търговския си екип.

Единият (А) работи много усърдно, има правилно отношение към работата и постоянни активности.  Другият (Б) е мързелив, има грешно отношение и непостоянни активности. Оказва се, че този месец търговец А не вади късмет и не успява да достигне поставените цели, докато търговец Б по случайност се свързва с точен клиент и в края на месеца си взима комисионната.

Не трябва ли и търговец А да вземе нещо?

Ако наградите само Б, а А не получи нищо, как би се отразило това? Помислете как бихте могли да награждавате хората от екипа си за резултати и отделно за активности.

  • Заобикаляйте се с мотивирани хора, книги, преживявания.

Хората са казали, че „С какъвто се събереш, такъв ставаш!”  Ако се обграждате с негативни, “искам да съм” (но нищо не правя), „друг ми е виновен” тип хора, какъв ще станете, или най-малко на къде ще клони ежедневното ви настроение и нагласи?

Ами мотивацията ви…?

Приемете тези 6 стъпки като първа стъпка от ново поведение, което ще ви даде реални и измерими резултати по пътя към желаните успехи.


Това бяха само 6 от практическите съвети на Гавин Ингам. Останалите той самият ще сподели с вас на живо на 8 и 9-ти октомври, когато за първи път ще посети България, за да проведе 2 семинара на тема „Мотивация, лидерство и Управление на екипи”.

Гавин Ингам

Събитията ще се състоят в два различни формата – Вечерен и Целодневен Бизнес семинар, покривайки наболели теми като:

  • Как да мотивирате екипа си при добри и лоши пазари?
  • Какво е необходимо, за да сте лидерът, който очаква екипа ви?
  • Как да “разбирате” екипа си и важните за него неща?
  • Мотивационни теории на Маслоу, Харзберг, Кикърт и Варуум и как да ги използвате.
  • Поставяне на вдъхновяващи и силно мотивиращи цели пред екипа.
  • Провеждане на вдъхновяващи, мотивиращи и въвличащи срещи с екипа.
  • Как да развивате екипа си така, че да достига най-висока ефективност?

Повече за лектора, пълна програма на събитията и възможности за участие ще откриете на сайта на събитието www.Motivation.tothetop.bg

Вярвам, че животът не спира да подлага на изпитание нашето ниво на ангажираност. Затова и най-големите награди са запазени за онези, които демонстрират безкраен ангажимент да действат, докато не постигнат желаното. Този начин на мислене може да премести дори планини, но трябва да бъде постоянен и последователен. Всъщност той е разделителната линия между тези, които изживяват мечтите си и тези, които търсят единствено съжаление. – Тони Робинс

Сподели 😍

2
Остави коментар

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
lifehackerbg.comНРР Recent comment authors
нови стари харесвани
НРР
Гост
НРР

може би това е най-трудната битка, която водим всеки ден

🔘 За Нас

🔘 За Реклама


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

Top