Анатомия на продуктивния офис + е-книга с инструкции как реално да го създадеш

Неписано правило е, че успешните компании са щастливите компании.

Средностатистически техните служители излизат в болнични 10 пъти по-рядко, екипите им по продажби имат 30% повече успех, а колегите им от други компании биха сменили работата си за по-ниска заплата и повече удовлетворение.

Да, щастието е трудно за измерване, но резултатите от него не са.

Като експерти по екипна работа от опит знаем, че понякога се стига до абсурдната ситуация средата да притъпява удоволствието, което получаваш от професията-мечта.

Затова гледаме на интериора като на 12-тия играч. Той трябва да ти помага да се фокусираш или да си починеш, да те енергизира или успокоява.

Изкарваме 1/3 от денонощието си на работа и заслужаваме тя да бъде щастлива.

В първия гайд на български за връзката между дизайн и щастие (линк по-долу!) ще те разходим из най-големите и най-малките детайли на офис вселената, за да ти покажем силата им. Преди това обаче, ето няколко доста любопитни статистики:


🌺 Красотата ще спаси света (и екипа ти)

С 19% се увеличава шансът да задържиш най-ценния си талант, ако офисът е приветлив.

💡 Започни с оплетените кабели и разхвърляни контакти, цвета на стените и зеленината. А най-добре се обърни към интериорно студио и остави професионалистите да покажат на какво е способен офиса ти.

🎧 70% от колегите ти мразят шума

Над 2/3 от работещите в офиси посочват акустичната хигиена като най-големия проблем в работния си ден. Ехото и кънтенето разфокусират, причиняват, главоболие и други странични ефекти, включително и нежелание физически да присъстваш в офиса.

Сега си представи, че клиентите ти изпитват същото, когато идват на гости.

💡 Как да се справиш: меки настилки, шумоизолиращи материали, големи саксии с растения или подвижни мебели, които служат като разделители на пространството и предотвратяват кънтенето, са няколко бързи решения на ситуацията.

📈 50% по-ефективни? Възможно е!

Ефикасен трик за увеличаване на продуктивността в офиса е да дадеш на хората възможност за втори монитор, а защо не и трети, ако мястото го позволява.

В зависимост от ролята, продуктивността може да скочи между 10% и 50%.

И това без да споменаваме плюсове като по-добра стойка, по-малко главоболия и микро стрес, по-лесна навигация и организация. Накратко – улесни ги да покажат на какво са способни, вместо да им пречиш с ограничения, за които дори не подозираш.

⏱ Максимум 30 минути фокус

Средностатистически, на всеки половин час някой или нещо те прекъсва. И за да се върнеш в изходна позиция са ти необходими допълнителни 20 минути.

Колегите с постоянни слушалки в ушите не са пасивно-агресивните разглезени милениъли, които днешните медии обичат да мразят. Те са талантът, който стои зад бизнеса ти и с това поведение се опитват да кажат, че нещо в организацията на офиса е счупено.

Успяваш ли да ги чуеш?

💡 Идея: ако работиш в open space, направи така че шумните екипи да са по-далеч от тихите. Обърни внимание на буфера между работните зони. Напълни ги с естетически издържано шумоизолиращо съдържание (библиотеки, мека мебел, растения).

⏳ Между 4 и 5 часа на седмица се губят в търсене на неща

Има офиси, където работата зависи от складиране на физически материали – разбирай всичко от тефтери, мостри, документи до тежки или обемни елементи.

В тях пространствената организация е ключова.

Колкото по-хаотично е мястото, толкова повече време се губи в търсене. Един офис може да спести половин работен ден на седмица, ако се справи с тези излишни дейности.

💡 Съвет: покрай важния инвентар ще намериш куп неща, които са там само за всеки случай. Бъди безкомпромисен с тях. Запълни пространството с колкото можеш повече предмети за мулти употреба. Флипчарта, който не си ползвал от 3 месеца трябва ли ти? Не, нали? А знаеш ли, че стените лесно могат да се превърнат в бели дъски?

⚡ 20% имат проблем със светлината

2-ма на всеки десет колеги ще кажат, че светлината в офиса им пречи. Това означава, както че може да е прекалено тъмно, така и че може да е прекалено светло.

Как да се справиш: разкарай флуоресцентните лампи, ако още не си. Разположи работните станции перпендикулярно на прозорците, постави щори, пердета или и двете. Ефектът върху екипа ще е мигновен и силно положителен.

🌳 76% искат да работят над важни задачи извън офиса

Всеки фрийлансър ще ти каже, че смяната на средата при вършенето на нова задача, магически увеличава продуктивността му. Хората от екипа ти не са по-различни.

Дай им възможност да са мобилни, когато искат и когато трябва.

Как? Раздвижи функционалността на офиса.

Ако нямаш свободна стая в наличност, която да се ползва за тиха работа, обособи буферни зони или сложи началото на инициатива за работа от вкъщи.

Разпозна ли офиса си в някоя от изброените точки?

Добре! Тогава вече знаеш, че е време за промяна.

Започни от днес и почерпи вдъхновение от пълния гайд, сглобен от IRchitect заедно с ESCREO, за превръщане на офиса от противник във важна част от екипа.

📗 DOWNLOAD >>

ESCREO е вълшебно покритие, което превръща стените на офиса в място за писане, рисуване и споделяне на идеи. Вижте как и вие може да изобразите следващата си нова идея директно на стената 👉

3
Остави коментар

avatar
1 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
БоянХристоVess Recent comment authors
нови стари харесвани
Vess
Гост
Vess

Абсолютно точно и конкретно.
Във всеки офис е така.
А навремето дори се пушеше в стаята с 3-4 бюра и ставаше ад.
Разбира се, с навлизането на глобалната мрежа индивидуален офис може да бъде хотелска стая в Панама или полянка до ручейче в Нова Зеландия. 😊.
А сега на мода в Париж са офисите в жилища, мисля че има и аплокация за това.
В обитаем апартамент с интернет, в хола има маса с 5-6 стола и се даватпод наем от 8 до 17 часа – за 12 евро !
Кафето е гратис ! 😄

Христо
Admin
Христо

Офиси в апартамент? Интересно 🙂

Боян
Гост
Боян

Хаха, а ако попаднеш и на баба в апартамента може да хапнеш 😀

🔘 За Нас

🔘 За Реклама


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg