14 въпроса към страхотните дами от Creative Bugs

От година и половина Яница Губерова и Калина Комитова са отдали своето време на своя стартъп – Design Studio Creatve Bugs. Измежду всички креативни дейности, които все още малката компания предлага, основната е графичен дизайн. Калина и Яница описват себе си като усмихнати, приятелски настроени, смели и устремени оптимисти, които се развиват, учат и забавляват с това, което правят!

Повече за проектите им може да научите на www.creativebugs.eu

Защо графичен дизайн?

Я.Г. Нямам обяснение, просто знам, че това е моето нещо.

К.К. Смятам, че и двете с Яница имаме развито въображение и е добре да го материализираме периодично под една или друга форма.

Какво е да започнеш бизнес в България?

Я.Г. Трудно, но с необходимата доза инат мисля, че е напълно възможно.

К.К. Вълнуващо!

Разкажете ни кои са най-важните неща във Вашата дейност – за Вас и за клиентите Ви?

Яница Губерова

Я.Г. Най-важното е и двете страни да достигнат удовлетворение.  Пътят невинаги е лесен, но важното е резултатът да бъде сполучлив. Всеки дизайнер знае за какви пазарлъци става въпрос понякога, но смея да твърдя, че знам как да представя продуктите така, че клиентът да ги възприеме по правилния начин.

К.К. Най-важно е да намерим пресечна точка в очакванията на клиентите и това, което им предлагаме. Много често става въпрос за „натъкмяване“ на естетическо възприятие.

Кога ставате? Кое е първото нещо, което правите за деня?

Я.Г. Ставам, за когато е настроена алармата!

Първото нещо, което правя сутрин е да пусна компютъра, следва кафето. Чак след това започва същинският за мен ден – проверка на служебния имейл е задължителнa още със ставането.

К.К. Ставам към 8 или в 9 ч. , хубавото, когато работиш за себе си е , че винаги може да се възползваш от „още 5 минутки“.

Важно е  да бъдем бодри, в добро настроение, за да започнем работа по същия начин. Иначе сутрин, докато чакам в задръстванията, наблюдавам хората по улиците и слушам радио.

Какво Ви движи напред и Ви мотивира най-силно?

Я.Г. Движи ме желанието за работа, винаги съм си обичала работата и винаги съм искала да мога все повече и повече.

К.К. Чувствам, че най-сетне съм намерила своето място и че правя нещата с истинско желаниe.. За мен няма по-добра мотивация.

„Изкуството не бива да зависи от социологията. То трябва да бъде извън времето. Това трябва да е вашата визия и вашия начин, по който представяте света, какъвто го виждате.“

Най-голямото предизвикателство във Вашата работа?

Я.Г. Ами всяко едно нещо в ежедневието ми е предизвикателство – в положителния смисъл.

К.К. Идеите. Постоянно трябва да имаме добри идеи – това е като да пуснеш кранчето и да потече вода, няма вариант да не работи, не можем да си позволим да пресъхва, нито за момент!

Kalina

Какво Ви зарежда?

К.К. Кино, театър, музика, книги, какво ли не – например, и двете много обичаме да се мотаем в книжарници и да купуваме купища тефтери, бои, цветни маркери, писалки, моливи.

Я.Г. Да, това с книжарниците е напълно вярно.

Обичам да се наслаждавам на работата на други дизайнери. Като фен на типографията, мога да прекарам часове наред в сайтовете и да гледам творенията на дизайнери от цял свят.

Mеста в интернет, които посещавате най-често?

Я.Г. Behance, FromUpNorth

К.К. Освен новинарските сайтове и социалните мрежи –  Ads of the World (с часове:)

Мото или цитат, близък до философията Ви за живота?

Я.Г. Не си падам по цитатите и мислите, но „Today I will be the best version of me“- не звучи никак лошо.

К.К. Имам много любими мисли и цитати, но една от най-вдъхновяващите за мен е на Вивиан Уестууд – „Изкуството не бива да зависи от социологията. То трябва да бъде извън времето. Това трябва да е вашата визия и вашия начин, по който представяте света, какъвто го виждате.“

Как изглежда работното Ви място?

Я.Г. Към момента изключително прилежно, което не е в мой стил.

K.K. Осветено, от огромни монитори. Все още сме доста подредени, тъй като не разполагаме с голямо пространство, което да превърнем в един арт лабиринт, но се надявам, че и това ще се случи скоро.

Качеството, което трябва да притежава една рекламна агенция, за да бъде наречена успешна?

Я.Г. Няма най-ценно, трябва да притежава комплекс от качества, не бих си позволила да кажа едно.

K.K. Все още не сме достигнали фазата, в която твърдо да посочим критерии за успех, но поне със сигурност знаем, че не трябва да изневеряваме на стила си, да търсим свежест за продуктите, които разработваме и да пречупим, макар и малко консервативната обвивка по отношението на дизайна на нашия пазар.

Как избрахте името на фирмата си?

Я.Г. Ами имахме доста имена, но това някак ми пасна заради двусмислието 🙂

K.K.  Буболечките са малки и симпатични същества, които за мен изобразяват вниманието към детайлите, а те винаги са решаващи за красивите неща.

Кой е последният проект, по който работите?

Я.Г. В момента правим блек бордове с тебешири за едно много приятно заведение, което предлага страхотна свежа храна!

И сега накъде?

Я.Г. Продължаваме напред!

К.К. Към новите проекти, които ни очакват!

Вижте и  блога на Design Studio Creatve Bugs

  •  
  •  
  •  

🔘 За Нас

🔘 За Реклама


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

>
 

Най-голямото намаление за годината! Вземи 50% отстъпка за най-желания абонамент научи повече