Независимо дали искате да печелите бързо, или се стремите към по-дългосрочни и по-устойчиви резултати, днес има много начини да печелите пари онлайн. Истината е, че това не е толкова трудно, колкото изглежда от пръв поглед. Един от най-популярните начини да печелите в интернет е афилиейт маркетинг.
Афилиейт маркетинг е рекламният модел, при който издатели печелят комисиона, когато промотират продукти на рекламодатели. Моделът се нарича още CPA (цена на действие). При него се заплаща комисиона, когато потребителят прави конкретно действие, минавайки на сайта на рекламодатели чрез афилиейт линкове.
Тези действия могат да бъдат покупки, резервации, попълване на формуляри, регистрации и много други.
В афилиейта рекламодатели намират издатели с рекламни канали, от които се нуждаят, и плащат за рекламата, само когато получават търсеното целево действие. От другата страна издателите намират интересни оферти за свои аудитории.
Афилиейт мрежи има във всички сфери.
На рекламодателите те дават достъп до стотици хиляди издатели на едно място, организират плащания на всеки от тях, реализират техническата страна на въпроса.
Издателите получават постоянен начин за печалба, коректно проследяване на действията на всички потребители, достъп до рекламодатели, качествена и бърза поддръжка.
? Една от най-големите афилиейт мрежи в света е Admitad!
Компанията развива дейността си вече над 10 години. Admitad стартира в България преди повече от 1 година, постепенно увеличавайки присъствието си в страната.
Една от най-силните и страни е нейното глобално бизнес присъствие:
Можете да генерирате трафик във всяка страна и ниши, които искате, защото Admitad си сътрудничи с над 1700 рекламодатели от различни страни и сегменти (онлайн търговия, травъл, финанси, гейминг и др.).
В следващите редове ще разгледаме и кои са най-популярните рекламни канали, за да генерирате трафика за рекламодатели в афилиейта.
С други думи: вижте кои са най-популярните канали, които може да използвате, за да печелите пари онлайн чрез афилейт маркетинг…
Продуктови търсачки
Създава се уебсайт, който изглежда като обикновен онлайн магазин, но само с няколко изключения: когато потребители кликат върху продукта, те се пренасочват към сайта на рекламодателя (чрез афилиейт линк). В продуктовите търсачки няма колички. Като цяло, продуктови търсачки са каталози на стоки от различни популярни онлайн магазини, които са рекламодатели в афилиейт мрежа. Уникалността на такива сайтове е, че те дават възможност на потребителите да намерят множество различни продукти и техните варианти на едно място (понеже се събират предложения от различни магазини).
Блогове/Влогове
Можете да си направите свой собствен сайт или да използвате някоя от популярните платформи (например, wordpress.com). Блогът или сайтът трябва да е посветен на една тема, която добре познавате, тъй като това ще ви помогне да създадете имидж на експерт в тази област. Успех ще имате ако публикувате полезно съдържание в различни формати.
Как реално можете да печелите пари от сайта си с афилиейт?
Можете да пишете ревюта на продукти или дори прегледи на онлайн магазини, да ги сравнявате и да създавате селекция от стоки.
Storytelling също работи добре – споделяте личния си опит (история) с читателите за продукт и поставяте афилиейт линка към магазина в текста.
Форуми
Казват, че вече никой не чете форуми, защото днес всички имат акаунти в социалните мрежи. Но според нас това не е вярно (доказателство е мрежата на Reddit)! Потребителите все още обсъждат горещи теми в различни по-нишови мрежи.
Основното предимство на форума е, че потребители генерират съдържанието сами, а издатели трябва само да им покажат правилната посока. Например, издателят публикува съобщение във форум за жени (разбира се, с афилиейт линк):
“Мисля да си поръча шампоан X в iHerb, някой някога ли го е пробвал? Дали някой е поръчал от тях и може да сподели опита си? “.
Хората започват да коментират и да споделят своя опит и някои ще кликат върху вашите линкове или ще поставят свои собствени линкове, които няма да бъдат афилиейт. Но можете да печелите дори и от потребителските линкове, ако решите да използвате инструмента MoneyLink, който автоматично ги прави афилиейт.
Кешбек сайтове
Кешбекът е възможност да си върнете част от парите, изразходвани за покупка. Издателите обикновено споделят комисионните, за да изплатят кешбек. Например, рекламодателят е готов да плати на издателя 10% от сумата на поръчка. И издателят решава, че е готов да връща на клиенти по 5% от сумата на поръчка, за да ги мотивира да купуват.
Сайтове с промо кодове и намаления
Моделът е доста подобен на кешбек.
Такива сайтове предоставят информация за намаления на онлайн магазини. Рекламодатели предоставят на издатели информация за рекламни кампании (акции, промо кодове и др.), издателите ги разместват в своите ресурси.
Важно е, че издателите трябва да следят валидността на кампании (някои рекламни кампании траят 1 седмица, други 1 месец).
Издатели, които вече имат сайт (новинарска медия или блог), не създават отделни сайтове, а добавят раздели на вече съществуващите, където информират своите потребители как да пазаруват онлайн по-изгодно. Ако не искате да създавате сайта, можете да създадете страница във Facebook на същата тема и да публикувате афилиейт линкове там.
Платформи за сравнение на цени и продукти
Такива сайтове предоставят възможност за сравняване на различни продукти с подобни характеристики, както и техните цени. Всичко, което трябва да направите, е да качите актуални листинги с продукти на няколко рекламодатели и да разработите модела за сравнение (например, се създават филтри като «Цена, цена на доставка, време за доставка, гаранционни възможности, отзиви на потребителите»).
Има много възможности да печелите в интернет: независимо дали сте служител в някоя компания или сте фрийлансър, независимо дали имате огромен опит в афилиейта или сега едва започвате – всеки от вас може да намери подходящия за себе си вариант.
Присъединете се и растете с Admitad!