Осигури финансиране за мечтата си чрез крауд фъндинг

Сайтовете за крауд финансиране навлизат все повече, не само в полезрението на обикновените онлайн потребители, но и в това на по-крупните инвеститори, на път да променят из основи начина, по-който се стартира бизнес. Най-силните представители на този нов модел за набиране на средства са добре познатите Kickstarter и Indiegogo.

В тази статия ще се спрем не толкова на начините за създаване на бизнес, а по-скоро на уникалната възможност млади артисти, предприемачи и изобщо всеки с добра идея да реализират творческите си проекти с помощта на тези платформи.

Какво е необходимо, за да участваш?

На теория трябва ти само да имаш мечта и силно желание да я реализираш. На практика всеки сайт си има свои специфични формални изисквания, с които трябва да се запознаеш и съобразиш. Следващият списък ще наблегне на тях.

Какво е полезно да знаеш, за да максимизираш успеха си?

  1. Дарителите в крауд фъндинг платформите действат емоционално. За да ги привлечеш, трябва да спечелиш симпатията им. Бъди оригинален и естествен в представянето си. Покажи им какво можеш и какво искаш да направиш. Увери ги, че си способен да се справиш. Създай желание у тях да участват и да допринесат за реализацията на проекта.
  2. Желателно е проектът да бъде презентиран от теб самия на добър английски. Ако не си уверен в английския си, можеш да научиш репликите наизуст или да използваш друг човек, който да бъде представен като част от екипа.
  3. Видеото към представянето е добре да не е прекалено аматьорско. Ако нямаш необходимите умения по-добре е да потърсиш помощ. Няма изискване към нивото на професионализъм, но лошо направения клип трудно би предал желаното послание. Препоръчителното времетраене е между 1 и 3 минути.
  4. Подбери подходящ стопкадър (thumbnail), с който да се визуализира проектът в резултатите от търсене в съответната платформа така, че да предизвиква интерес.
  5. Избери заглавие на проекта, което да е кратко и провокиращо, дори и да не го описва по най-добрия начин.
  6. Обяви реална обща стойност, необходима за реализацията на проекта. Целта е сумата да изглежда разумна и правдоподобна.
  7. Определи период на финансиране между 30 и 40 дни. Прекалено дългият период понякога кара потенциалните дарители да отлагат решението си и после да забравят да се върнат към идеята ти отново.
  8. Отдели повече време и внимание за дефинирането на различните нива на подкрепа и съответстващите им награди. Добре е да има нещо ексклузивно, което да може да се придобие само през тази кампания. Подходящи примери са специфични продукти, уникални преживявания, лични срещи, името на дарителя да участва в списък с благодарности или да е изписано върху продукта и др.

Нека в списъка с награди да има начална, такава която да е за минимално дарение да не изисква насреща да се изпраща нищо на дарителя.

Това е предназначено за тези дарители, които просто искат да подкрепят проекта, макар и с малко, без да се ангажират после да получат нещо насреща. Хубавото при това ниво на награди, че авторът би получил пари, без да трябва да извърши някакви насрещни разходи, а и колкото повече дарители имаш, толкова повече се вдига популярността на проекта ти в съответната платформа, а това го прави по-лесно откриваем.

Подходяща опция са и т. нар. “early bird” награди за тези, които изберат да подкрепят проекта първи. Тези награди трябва да са за дарения с по-ниска стойност от нормалната. Те трябва да са ограничени като бройка, което би стимулирало по-бързото действие.

  1. Публикувай сравнително често новини около развитието на проекта, дори още докато не е приключил периодът на финансиране. Така дарителите започват да се вълнуват повече от това какво се случва с начинанието. По принцип повечето дарители са интелигентни и търпеливи, но държат да бъдат редовно информирани.
  2. За да получаваш трябва и да даваш! Участвай в платформите за крауд финансиране и като дарител. Така най-добре може да разбереш какво мислят и чувстват потенциалните ти спонсори и така по-прецизно да насочиш посланието си към тях.

covergogo

Ето актуален пример за добре направена и структурирана кампания и то българска – това е проектът на Odd Crew – те мечтаят да запишат следващия си албум със световно качество.

Какво можем да научим от тях:

  • Да използваме редовни Updates, които достигат до всички включили се
  • Да бъдем активни в социалните мрежи, както го прави групата в своята Facebook страница и профил в Twitter: @OddCrew
  • Да снимаме кратки видеа как се развива кампанията и често да казваме БЛАГОДАРЯ
  • Да използваме нестандартни методи за популяризация като: THUNDERCLAP

1000_THANKS

P.S. можеш да подкрепиш групата на този адрес, като не забравяй да споделиш в любимата си социална мрежа и страницата на проекта в Indiegogo (защото всяко споделяне повишава съответния Indiegogo/Kickstarter фактор на кампанията)

Сподели 😍

2
Остави коментар

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
YasenMilcho Vasilkoff Recent comment authors
нови стари харесвани
Yasen
Гост
Yasen

Това е цяло приключение наистина 🙂 – Успех на всички, които дръзнат да опитат 🙂

Milcho Vasilkoff
Гост
Milcho Vasilkoff

Страхотна статия, желая успех на проекта.

🔘 За Нас

🔘 За Реклама


🔘 Общи условия

🔘 Права за ползване

🔘 Privacy Policy

🔘 Cookies

🔘 Решаване на спорове


LIFEHACK е медия за бизнес и личностно развитие, в която се публикува качествено съдържание по теми като дигитален маркетинг, онлайн бизнес, лидерство, предприемачество, мениджмънт, психология и продуктивност.


Facebook

📩 office@lifehack.bg

Top