Когато започваме от нулата или вече сме част от малък или среден бизнес, всички се стремим да пестим колкото е възможно повече. Оцеляването в суровия свят на предприемачеството зависи не само от увеличаването на приходите, но и от намаляването на разходите, а едно от големите пера е софтуерът и различните услуги. За радост, в интернет съществуват доста добри алтернативи, които ще ви свършат работа, без да се налага да плащате.

Тeзи безплатни програми могат успешно да заместят скъпия софтуер, необходим за извършването на различни бизнес процеси като е-мейл кореспонденция, редактиране и оформяне на документи, антивирусни програми, планиране, инструменти за дизайн, обработка на различен тип файлове и много други.

И за да подкрепим средностатистическият предприемач събрахме няколко безплатни алтернативи на скъпи софтуерни продукти и услуги, които без колебание могат да ги заместят, използвайки ги напълно легално за вашия бизнес.


screenshot_710UPDATE: Makerbook е сайт тип каталог събрал в себе си най-добрите безплатни ресурси, които може да намерите в интернет. Подходяща е за хора, които създават онлайн бизнес, креативни личности, творци и изобщо за всякакви хора, имащи нужда от качествени ресурси и то безплатно. Колекциите събрани тук са меко казано уникални. Има за фотография, дизайн, за аудио, видео и т.н. Възползвайте се от тук. P.S. Вижте още и Startupstash – услуга, която е много подобна!

Обработване и създаване на документи, таблици, списъци, планове

1. OpenOffice е софтуер с отворен код – алтернатива на Microsoft Office. Софтуерът е безплатен за сваляне и използване. Съдържа програми за обработка на текст, таблици, презентации, бази данни, инструмент за рисуване, какъвто няма в платения пакет на Microsoft, и още доста полезни неща за вашия бизнес. Може да го изтеглите от тук


LibreOffice2. LibreOffice – Въпреки, че до скоро беше доста грозен, този безплатен офис пакет вече е обновен и при опита ми с последната версия мога да кажа, че е достоен конкурент на OpenOffice, разбира се и надежден заместник на платения Microsoft Office. И тук, целият пакет ще оборудва компютъра ви с всичко необходимо за работа с документи и таблици, като няма да се налага да плащате никакви лицензи. Може да го изтеглите от тук


Всичко за Google   Продукти3. Офис инструменти на Google – лека-полека цялата работа пред компютъра отива в браузъра, в това число и писането на текст, създаването на таблици, поща, презентации, е-книги и т.н. Ако искате да имате всичко необходимо за административна работа, директно през браузъра, възползвайте се от инструментите на Google


Hemingway Editor

4. Hemingway – днес на всеки бизнес се налага да комуникира извън границите на държавата, в която оперира. Подобна комуникация изисква да се пише най-вече на английски, а това често е предизвикателство. Тук ще се намеси този инструмент, който ще редактира текста ви. След като го напишете в удобния му редактор, той ще оцвети местата, които са трудни за четене и разбиране. Към Hemingway


Grammarly5. Grammarly е един от най-добрите редактори за грешки от английски език – поне така казват разработчиците му. Чрез тази безплатна услуга ще може автоматично да видите къде сте допуснали грешка в текста, за да я поправите. Инструментът всъщност представлява безплатно разширение за Chrome, което винаги ще е на пост, когато създавате текст, където и да е в браузъра. Ако пишете статии, водите кореспонденция, поддържате фен страници и т.н. Grammarly ще ви е от огромна полза. Към Grammarly


LanguageTool Style and Grammar Check6. LanguageTool е инструмент с отворен код, предназначен за корекция на текст написан на английски, френски, немски, полски и още над 20 други езика. Може да открива много грешки и граматически неточности, които останалите инструменти за проверка не могат да открият. Може да използвате приложението от тук


IDI-Spell-Checker7. IDI Spell Checker е най-добрия инструмент за проверка на текст на български език. Работата с него е адски лесна. След като напишете каквото ще пишете, копирате го и го пействате в безплатната програма. Където има неправилно изписани думи или пропусната запетая, тя ще ги оцвети в червено, а и ще ви посочи и доста други граматични грешки. Да, не улавя пълен член, но пък прави толкова много други неща. Задължителен инструмент за всеки малък бизнес! Може да изтеглите програмата от тук


Ако искате да си припомните как се пише граматически правилно на български, посетете този сайт


Управление на проекти и екипи

work


Slack  Be less busy8. Slack – през последните няколко месеца тази платформа за управление на проекти се превърна в истински хит сред малки и големи екипи работещи онлайн в колаборация. Чрез този инструмент работната група ще може да прави всичко необходимо на едно-единствено място: да комуникира, да споделя файлове, да организира задачи и още един куп други неща – на разположение, където и да отиде. Към Slack


Bitrix24  Social Intranet  Task and Project Management  Activity Stream  Online Storage  CRM  Instant Messenger  File Sharing  Calendars and much more9. Bitrix24 е една от най-добрите CRM системи. Представлява цялостно решение, обхващащо всички аспекти на комуникацията в един работен екип. Това е вътрешна социална мрежа, в която ще чатите, ще организирате задачи, ще следите изпълнението и много други неща. До 12 човека е безплатна. Пробвайте Bitrix


Sqwiggle10. Sqwiggle е доста интересна уеб услуга, чиято цел е да осигури удобна видео колаборация между хора, които работят заедно на отдалечени разстояния. Чрез услугата ще може да провеждате видео чат (безплатният акаунт позволява неограничен чат с 1 човек), обмяна на файлове и други екстри. Може да използвате услугата от тук


Какво означава използването на СRМ системи и социални мрежи за успеха на бизнеса ви?


11. OpenProj е софтуер с отворен код за управление на проекти на компанията Serena Software. Може успешно да замести платената си конкуренция от Microsoft Project. Говорейки за Microsoft Project, OpenProj прави абсолютно всичко, необходимо за управлението на вашите проекти, което прави и платеният продукт на Microsoft. Изтеглете го от тук


360ff77f81ddb551743b23028896403d12. OrangeHRM е безплатна система за управление и мениджмънт на човешки ресурси с богат набор от опции, лесен за използване интерфейс. Не е типичен софтуер с инсталация, а е локална система за управление на човешките ресурси за инсталирането, на която ще имате нужда от XAMP за локален сървър. Можете да го изтеглите от този линк


Следва: най-добрите безплатни инструменти за дигитален маркетинг + още 300 безплатни инструменти за малкия бизнес →

-

Страница № — 1 2 3